PDA

View Full Version : Jack& Danny tele



Heibel
11 november 2008, 10:18
Beste allemaal,

Ik ben nu geruime tijd op zoek naar een gebruikte tele body, maar in tegenstelling tot stratjes, zijn deze volkomen onvindbaar...

Het alternatief zou zijn een cheap- ass tele kopie, om die vervolgens als donor te laten functioneren. Nu heb ik gezien dat de J&D tele's bij de Music Store String- Thru zijn in tegenstelling tot bv. Richwood en Squier Affinity. Voor €100 lijken mij de J&D tele's voldoende als basis voor een knutsel- tele. Heeft iemand DAADWERKELIJK ERVARING met deze gitaren? Zou zoiets bruikbaar zijn als basis voor een tele- projectje?

Thanks,

kenx
11 november 2008, 10:25
Ik heb al veel goede dingen gehoord over J&D en ze blijken nog echt een supergoede prijs/kwaliteitsverhouding te hebben. Ik denk dat je hiermee zeker goed zit hoor!

mvg,

kenny

Squier4ever
11 november 2008, 10:26
ik heb er een les paultje van en voor het geld is het echt een leuk dingetje, de basis is iig prima!

Noctiis
11 november 2008, 12:19
Ik heb in Keulen kort op een aantal J&D gitaren gespeeld en ze zijn prima afgewerkt. De akoestische klank zat er zeker in. Enige minpunt lijken me de elementen en electronica, maar die zijn te vervangen gezien je er toch een knutsel gitaar van wilt maken :)

Heibel
11 november 2008, 12:39
Ik heb in Keulen kort op een aantal J&D gitaren gespeeld en ze zijn prima afgewerkt. De akoestische klank zat er zeker in. Enige minpunt lijken me de elementen en electronica, maar die zijn te vervangen gezien je er toch een knutsel gitaar van wilt maken :)

Dit wilde ik horen, thanks!! Was inderdaad precies de bedoeling..Voor € 100 koop je maar net 'n losse tele- body, vaak nog niet eens string- thru..Als het hout en de klankeigenschappen zoals je zegt ok zijn, is het een prima basis voor een leuk projectje..

pueblo
11 november 2008, 15:03
http://www.guitarsupplies.nl/Tele_-style-body-korina--N_art_513.php
anders zoiets
edit: zie juist dat het tijdelijk niet leverbaar is

Heibel
11 november 2008, 15:39
http://www.guitarsupplies.nl/Tele_-style-body-korina--N_art_513.php
anders zoiets
edit: zie juist dat het tijdelijk niet leverbaar is

Hier had ik eerder ook al voor gekeken, maar inclusief verzendkosten zit je met zoiets al snel op 70 euro, dan komt nog alle hardware, elementen en electronica erbij..Zo'n J&D tele heeft alles al d'r op en d'r aan...Het uitgangspunt is daarmee anders..ipv volledig bouwen, mod ik een bestaande gitaar tot mijn eigen specs..Voor mijn eerste bouwsel wil ik ook niet meteen teveel uitgeven, daarvoor heb ik te weinig ervaring..

arcane
11 november 2008, 17:23
Ik heb zelf ook een J&D, een les paul model, voor 139 euro. Echt een heel fijn dingetje, netjes afgewerkt, geen scherpe frets etc. Heb de brug pickup wel vervangen door een powerrails van GFS.

Binnenkort ga ik weer een J&D halen, een strat, gezien ik alleen gitaren heb met humbuckers, en ook wel eens aan de single coil wil. Maar alleen voor thuisgebruik, en dan lijkt me die J&D wel weer top. En dan stop ik er later wel weer andere elementen in van GFS haha.

jan jansen
11 november 2008, 18:22
Beste allemaal,

Ik ben nu geruime tijd op zoek naar een gebruikte tele body, maar in tegenstelling tot stratjes, zijn deze volkomen onvindbaar...

Het alternatief zou zijn een cheap- ass tele kopie, om die vervolgens als donor te laten functioneren. Nu heb ik gezien dat de J&D tele's bij de Music Store String- Thru zijn in tegenstelling tot bv. Richwood en Squier Affinity. Voor €100 lijken mij de J&D tele's voldoende als basis voor een knutsel- tele. Heeft iemand DAADWERKELIJK ERVARING met deze gitaren? Zou zoiets bruikbaar zijn als basis voor een tele- projectje?

Thanks,

ienmand een weblink naar die winkel/tele`s?

jj

J.G.
11 november 2008, 18:50
jack&danny.tele (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3D*%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK 5qL%252F.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%3D6tjVqHzpQDEAAAE Z9qNFop5P%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAE ZAHotK5qL%3D.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%26CategoryUUI DLevelX%3Dn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5qL%26ManufacturerN ame%3DJack%2B%2526%2BDanny)

jan jansen
11 november 2008, 20:32
jack&danny.tele (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3D*%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK 5qL%252F.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%3D6tjVqHzpQDEAAAE Z9qNFop5P%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAE ZAHotK5qL%3D.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%26CategoryUUI DLevelX%3Dn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5qL%26ManufacturerN ame%3DJack%2B%2526%2BDanny)

bedankt,

helaas ...een en al waarschuwingen over de pagina en weg is ie...:blast::blast:(een biet wordt zo rood nog niet als mijn scherm...)

jj

pueblo
11 november 2008, 20:38
ik dacht hier nog aan, ik weet wel niet juist wat je wilt doen, en ik weet ook niet goed wat het waard is
http://www.byoguitar.com/Guitars/Electric-Guitar-Kit---Tele-Style__BYO-T.aspx

en enkele maanden geleden had iemand op dit forum ook een tele gekocht voor 56 die ook nog redelijk was

J.G.
11 november 2008, 20:47
bedankt,

helaas ...een en al waarschuwingen over de pagina en weg is ie...:blast::blast:(een biet wordt zo rood nog niet als mijn scherm...)

jj

Ja, blijkbaar een beetje problemen met de music store site, doet heel de dag al raar

ACSlater
12 november 2008, 07:28
Ik heb een bas gekocht van J&D afgelopen zomer en ik ben er erg over te spreken. De hals moest goed worden afgesteld maar voor de rest echt prima afgewerkt. Daarnaast is de body van massief hout (wel meerdere delen) terwijl dit bij concurrenten in dezelfde prijsklasse, nog wel eens van multiplex is.

Heibel
12 november 2008, 09:40
ik dacht hier nog aan, ik weet wel niet juist wat je wilt doen, en ik weet ook niet goed wat het waard is
http://www.byoguitar.com/Guitars/Electric-Guitar-Kit---Tele-Style__BYO-T.aspx

en enkele maanden geleden had iemand op dit forum ook een tele gekocht voor 56 die ook nog redelijk was

Hier heb ik ook over nagedacht, maar de btw en invoerrechten houden me tegen hierin..Ik denk dat ik gewoon voor de J&D tele ga en die lakker ga strippen en modden..of ik moet via MP nog iets tegenkomen..Thanks voor alle racties!!

rick-bj
12 november 2008, 15:55
Hoi,
mijn vader heeft exact hetzelde gedaan, alleen ipv J&D een richwood gekocht, ik weet niet of je de elementen etc nodig hebt, maar ik denk dat die body en misschien zelfs de hals nog ergens te vinden zijn..:chicken:

Heibel
12 november 2008, 16:46
Hoi,
mijn vader heeft exact hetzelde gedaan, alleen ipv J&D een richwood gekocht, ik weet niet of je de elementen etc nodig hebt, maar ik denk dat die body en misschien zelfs de hals nog ergens te vinden zijn..:chicken:

Bedoel je dat je nog een tele- body hebt rondslingeren? Stuur me dan even PM

frekie
12 november 2008, 16:59
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWre42%20001.jpg

Tijdje geleden een RW besteld voor 75 euri aan huis bezorgd. Fretwerk was niet zo best dus vandaar weer verkocht. Maar als je alleen een body nodig hebt. Lak even strippen met een verfstripper. Schuren. In de Deense olie zetten.
Als je een perfecte kant-en klaar Tele wil voor weinig:

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/LCtele3.jpg

Gister meegenomen naar het oefenhok. Hij bleef moeiteloos overeind :strat:

ACSlater
12 november 2008, 22:53
Als je een perfecte kant-en klaar Tele wil voor weinig:

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/LCtele3.jpg

Gister meegenomen naar het oefenhok. Hij bleef moeiteloos overeind :strat:

Op de London City vind ik de elementen wel duidelijk van mindere kwaliteit dus zo kant en klaar issie niet. Afwerking en hardware is wel van goed niveau. Ben benieuwd of een set GFS tele pickups een verbetering is.

Les Strat
13 november 2008, 13:05
netjes hoor zo te zien.

rick-bj
13 november 2008, 19:03
Ja, morgen kan ik als goed is een foto maken, maar hij is wel helemaal elementloss meen ik..:punk:

Hallie
13 november 2008, 19:29
kan iemand mij uitleggen hoe die gitaren zo enorm goedkoop Kúnnen zijn.
100 euro is echt heel weinig, is elzen lekker voor een tele? ik zag op musicstore dat ze een elzen body hebben

rupke
13 november 2008, 19:38
Op de London City vind ik de elementen wel duidelijk van mindere kwaliteit dus zo kant en klaar issie niet. Afwerking en hardware is wel van goed niveau. Ben benieuwd of een set GFS tele pickups een verbetering is.

Ik heb een london city met gfs vintage stacke single coil bij de brug en single coil bij de hals. en dat ding rocked enorm. IK he book GFS vintage humbuckers in mijn epiphone zitten en die klinkt ook erg goed, niet de feel van een gibson maar qua sound er erggggggggggggg dicht bij.

Greetz Rupke

ACSlater
14 november 2008, 17:17
Ik heb een london city met gfs vintage stacke single coil bij de brug en single coil bij de hals. en dat ding rocked enorm.

Pasten de GFSjes zonder hakken en zagen in de London City? In dat geval moet ik mijn broertje (die mijn LC te leen heeft) maar een setje GFS cadeau doen voor z'n verjaardag. Op die manier geef ik mezelf eigenlijk een cadeau. (Slim he?)