PDA

View Full Version : Mijn RMC3 knettert



Jantje Poen
11 november 2008, 09:51
Na een tijdje weggeweest van mijn pedalenvloer heeft mijn RMC3 Wah pedaal zijn plek terug verovert. Toch wel lekker zo'n wah sound op z'n tijd, zeker als je gaat funken. Oké het probleem: als ik 'm half open heb dan begint hij te knetteren, net een glaasje cola van dichtbij. Als je gewoon stug doorspeelt is het verder niet hinderlijk, maar in een zwoel nummer met een langzame wah hoor je het knetteren er storend doorheen. Dus Wah in beginstand (donker) geen ruis geen geknetter, middenstand beetje ruis en veel geknetter, eindstand (helder) volop ruis maar geen geknetter. De ruis kan ik accepteren, dat had tot nu toe nog elke wah die ik heb gehad, valt ook wel weg in het geheel, maar van dat geknetter wordt ik knettergek van!

Iemand hier ervaring mee, oplossing?

paulusdeBKB
11 november 2008, 10:32
Sorry, geen ervaring mee. Maar wel zin gekregen in cola, da's lang geleden...

MjS
11 november 2008, 11:32
Ben geen expert, maar is dit niet iets met de pot?

Edit: kut, de cola hier heeft geen prik meer...

Ibanez666
11 november 2008, 11:55
De RMC staat bekend om zn slechte potmeters. Ik meen dat ze tegenwoordig betere gebruiken, dus het hangt ook van de leeftijd van je pedaal af.

Mitch
11 november 2008, 11:57
Nou nou.... er is een periode geweest dat RMC last heeft gehad van slechte potmeters. Je kan dus inderdaad pech hebben met de pot. Stuur 'm even een mailtje.

Jantje Poen
11 november 2008, 12:01
Het is een vrij nieuwe RMC3, blauw van kleur met wit rubbervoetmatje.

Ik moet nog eens kijken of wat contactspray helpt, ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Ook zal ik dan maar een mailtje richting de makers van dit pedaal doen, kijken of het een veel voorkomend probleem is. Nu is het alleen de vraag hoezeg je knetteren in het Engels??

MjS
11 november 2008, 12:10
You're experiencing crackling noises which mostly occur halfway the wah-sweep.

Zou ik met mijn brakke Engels zeggen. Weet vrij zeker dat in ieder geval crackling wel klopt.

Ibanez666
11 november 2008, 12:21
Nou nou.... .


Ik quote de RMC dealer (Max guitars)

Jantje Poen
11 november 2008, 13:37
You're experiencing crackling noises which mostly occur halfway the wah-sweep.

Zou ik met mijn brakke Engels zeggen. Weet vrij zeker dat in ieder geval crackling wel klopt.


Oké super, dat wordt dus copy en paste! Bedankt!

Mitch
11 november 2008, 14:53
Ik quote de RMC dealer (Max guitars)
Die verkoopt wel vaker onzin, dat hoef je niet na te praten. ;)


Als je een nieuwe blauwe versie hebt zou het in ieder geval niet met het 'oude' potprobleem te maken moeten hebben, dat was in een korte periode ten tijde van de grijze wahs en in deze nieuwe serie zit trouwens alweer een andere pot, een gesealde. Gewoon Geoffrey even mailen, die heeft prima service.

MjS
11 november 2008, 15:02
Oké super, dat wordt dus copy en paste! Bedankt!

Vervang dan wel ff you're met 'I am' he :chicken:

Ibanez666
11 november 2008, 15:06
Die verkoopt wel vaker onzin, dat hoef je niet na te praten. ;)


Snap ik, het gekke was wel dat meneer Teese het wel beaamde...

ruezzz
11 november 2008, 15:25
De RMC3 van mij doet dat ook - dat geknetter - heb er ooit een nieuwe potmeter ingekregen (ding deed helemaal niks meer) maar de nieuwe knettert ook. Kan geen stof zijn. Denk dat ik mijn CryBaby maar es terugplaats...

Nielsje
11 november 2008, 15:32
Heb nog wel een Crybaby liggen, ruilen?

Mitch
11 november 2008, 17:21
De RMC staat bekend om zn slechte potmeters.


Snap ik, het gekke was wel dat meneer Teese het wel beaamde...

"Hi, I'm Geoffrey Teese and I'm known for my great wahs with lousy pots!"
Hij geeft ruitelijk toe dat er een tijdje problemen zijn geweest, hij is daarna ook veranderd van leverancier. Om dan te zeggen dat ze 'bekend staan om hun slechte pots' is me veel te generaliserend. Internet-waarheden zijn heel snel geboren en deze wilde ik maar meteen aborteren.

Dit nieuwe 'knetter' probleem klinkt wel zorgelijk trouwens.

Nielsje
11 november 2008, 17:24
Internet-waarheden zijn heel snel geboren en deze wilde ik maar meteen aborteren.

Mag dat wel van onze SGP vrienden? Is dat niet een beetje afhankelijk van de leeftijd van de (ongeboren)internet-waarheid? Ik probeerde laatst nog m'n broertje te aborteren, maar m'n moeder vond het toch nét wat te laat...

Mitch
11 november 2008, 17:31
Zout 's heel snel op naar Off Topic met je reli-grappen :angry:

Jantje Poen
11 november 2008, 19:18
Net gemailed naar RMC, eens kijken of ze een oplossing hebben. Ik heb een beetje gekeken bij de Troubleshoot, nou daar wordt je niet vrolijk van! Veel sukkelshittyproblems! De volgende keer toch maar een goedkope Cry Baby???

Mitch
11 november 2008, 19:21
Lees de bijsluiter van een paracatemolletje, slik je er nooit meer één. :???:
Wat een logica...

Jantje Poen
12 november 2008, 16:17
Op verzoek van Mr Teese alles op video opgenomen en via you tube zijn kant op. Wat super te gek is dat Internet toch! Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Wordt vervolgd.

Nielsje
12 november 2008, 16:21
Op verzoek van Mr Teese alles op video opgenomen en via you tube zijn kant op. Wat super te gek is dat Internet toch! Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Wordt vervolgd.

Mogen wij ook een linkje naar de video? Ik ben wel benieuwd...

Ibanez666
12 november 2008, 23:53
"Hi, I'm Geoffrey Teese and I'm known for my great wahs with lousy pots!"
Hij geeft ruitelijk toe dat er een tijdje problemen zijn geweest, hij is daarna ook veranderd van leverancier. Om dan te zeggen dat ze 'bekend staan om hun slechte pots' is me veel te generaliserend. Internet-waarheden zijn heel snel geboren en deze wilde ik maar meteen aborteren.

Dit nieuwe 'knetter' probleem klinkt wel zorgelijk trouwens.


"The noise you're describing is one of the reasons I stopped using CTS as my wah pot manufacturer at the end of last year and now use a brand new wah pot."

Hij is dus pas in eind 2007 gestopt met die slechte pots. De vraag is hoe lang hij de slechte heeft gevoerd. Volgens mij best lang...

Jantje Poen
13 november 2008, 00:59
De mogelijke oplossing:

"Thanks for the video. You can pull it down now.

It sounds like a transistor decided to fail. I can send you a replacement circuit board for you to exchange with the original. No soldering is required. The onlny tools needed would be a 12mm socket for the retaining nuts in the jacks and a cross-head screwdriver to remove the 2 screws. The pot and switch simply unplug from the board. The battery cable stays connected to the board.

Please give me your mailing address, exactly as it needs to appear on an envelope, and I will get a replacement in the mail to you. Please return the bad board once the wah is up and runninig.

Peace, Love, and Wah,
Geoffrey"
================================================== =====
Geoffrey heeft me dus verzocht het filmpje van you tube te verwijderen, is inmiddels ook gebeurt, is ook niet echt een goede reclame voor RMC Wahs.

Zijn aanpak en zeker ook de snelheid van communicatie is echt bijzonder, ik ben daar heel blij mee.

Wordt vervolgd!

Jantje Poen
8 december 2008, 14:32
Printje binnen, ingebouwd (Was echt super éénvoudig om te doen!) en zie daar: PROBLEEM OPGELOST!!

Waarom dus moeilijk doen, gewoon het hele printplaatje vervangen, zitten wel een paar andere dingetjes op, maar er komt nog steeds een wah wah geluid uit.

Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer RMC3 gebruikers zijn en welke settings ze gebruiken. Ik gebruik de bijna hetzelfde als de standaard factory settings, met een klein beetje meer volume en de Q op max CCW.

Ik ben erg tevreden met de service van GeoffreyTeese, echt een aanbeveling waard!