PDA

View Full Version : Peavey classic sweetspots/sounds



JaimeB
10 november 2008, 23:25
Hallo,

Ik speel met een Gibson Les Paul studio over een Peavey classic 50watt 4x10. Ik heb zelf al heel wat zitten uitproberen qua sounds en merk dat er toch hele diverse geluiden uit te halen zijn. Toch heb ik steeds op huiskamer niveau moeten spelen en heb ik dus nog steeds niet een heel duidelijk beeld ervan. Alhoewel het natuurlijk persoonlijke smaak is was ik toch benieuwd naar ervaringen van anderen hierover.
Het gaat me dan vooral om muziekstijl Rock, Hard-rock en blues.
Graag wat tips voor het afstemmen van EQ, presence, gain, zet ik mijn post gain liever ver open en master volume laag of andersom, etc.
Ben benieuwd!

Greetz Jaime

Belgo
12 november 2008, 19:48
Hi,

Ikzelf bezit een peavey classic 50 head + bijhorend 410E cabinet.

Mijn instelling voor rockmuziek zijn als volgt :

Presence : 6.5
Master volume : 12
Treble - Mid - Bas : alles op 6.5
Reverb : 3 (uitschakelbaar met footswitch)
Post : 3 à 5 (afhankelijk van benodigd volume)
Pre : 9.5
Normal volume : 3 à 5 (afhankelijk van benodigd volume)

Daarnaast gebruik ik een pedalboard met in de loop o.a. een noise suppressor (op het eind van de signaalketen) gezien het lead kanaal toch iets luidruchtig kan zijn en tevens een equaliser pedaal waarbij ik de hoge klanken wat extra kan boosten.
De rest van het pedalboard zijn een delay (DD20) - flanger en chorus (Digitech) en een voor de versterker een wah (Jim. Hend) - tuner (TU2) - tubescreamer (Ibanez Ts 9)

Jeroen76
12 november 2008, 21:56
Hi,

Ikzelf bezit een peavey classic 50 head + bijhorend 410E cabinet.

Mijn instelling voor rockmuziek zijn als volgt :

Presence : 6.5
Master volume : 12
Treble - Mid - Bas : alles op 6.5
Reverb : 3 (uitschakelbaar met footswitch)
Post : 3 à 5 (afhankelijk van benodigd volume)
Pre : 9.5
Normal volume : 3 à 5 (afhankelijk van benodigd volume)

Daarnaast gebruik ik een pedalboard met in de loop o.a. een noise suppressor (op het eind van de signaalketen) gezien het lead kanaal toch iets luidruchtig kan zijn en tevens een equaliser pedaal waarbij ik de hoge klanken wat extra kan boosten.
De rest van het pedalboard zijn een delay (DD20) - flanger en chorus (Digitech) en een voor de versterker een wah (Jim. Hend) - tuner (TU2) - tubescreamer (Ibanez Ts 9)

voor je eerste post ben je behoorlijk behulpzaam, waarvoor hulde.

cruncher
12 november 2008, 22:41
Ik heb een PeaveyClassic 50Watt Tweed 2x12".
Hier mijn standjes;

Presence : 3
Master volume : 3
Treble 4
Mid 8
Bas 6
Reverb : 4
Post 4
Pre : 8
Normal volume : 3

Dit op huiskamerniveau.
Deze instellingen gebruik ik zowel met mijn Les Paul als mijn Fender Stratocaster. Dezelfde instellingen gebruik ik ook met mijn H+K TubeFactor ervoor.

JaimeB
16 november 2008, 02:10
Hey,

Bedankt voor de reacties. Ga morgen eens luisteren wat jullie standjes mij voor sound opleveren. Helaas is nou te laat om herrie te maken. Heb wel al snel op stil niveau uitgeprobeerd om Master volume idd eens helemaal open te zetten en post heel wat lager. Wat een verschil in geluid, denk dat ik nog heel wat geluiden er uit krijg als ik hier al zo'n groot verschil bij merk.

Overigens zijn dit de standjes die ik de laatste tijd erop had staan voor Rock
Huiskamerniveau
Presence: 7
Master volume: 3 a 4
Treble middele bass eigenlijk ook rond 6,5. Soms de treble iets verder
Reverb:5
post: 5 a 6
pre: 7 a 8
Normal: 3

Maar toch ben ik nog niet helemaal tevreden met mijn distortion, vandaar dat ik nog naar ervaringen van anderen vroeg. Ben aan het denken om een fulltone OCD aan te schaffen. Heb hem op andere versterkers gehoord en was erg onder de indruk. Is wel nog even de vraag hoe die met deze klinkt en of ik hem dan eerder als booster voor mijn distortion gebruik of gewoon als apparte distortion over de clean van mijn amp.
Tegelikertijd heb ik het idee dat de distortion van de amp zelf een heel stuk beter zal klinken als ik dat ding eindelijk eens kan laten loeien.


Bij blues en vooral het soleren hierbij ben ik wel echt blij met de sound. Heerlijk geluid heeft ie dan.
Draai de pre een heel stuk terug, volgens mij rond 2 of 3 en zet ik de master volume een stuk hoger. Vrij clean met een lekker randje.

Goed ik ben benieuwd naar meer reacties!!

Greetz Jaime