PDA

View Full Version : UX1 toneport problemen



Lennartmot
10 november 2008, 22:17
Ik weet dat er veel toneport topics zijn maar aangezien ik 't antwoord op geen enkele heb kunnen vinden start ik even mijn eigen, ik heb een probleem:

Toneport geinstalleerd, werkt prima met gearbox maar alle andere programma's met audio werken niet(winamp, itunes, adobe audition, wmp e.d).
Het bijgeleverde Live is het enige wat wel werkt maar dat vind ik een vreselijk programma, ik wil graag met audition/cubase sx werken.
Ik gebruik vista op mijn laptop, dual core en genoeg werkgeheugen..

Ook heb ik laatst geprobeerd 2 partijen op te nemen alleen de latency laat het niet toe strak te worden, iemand tips hiervoor?

Thanks!

vulvasonic
10 november 2008, 23:44
Sorry, nee. Maar ik ben van plan ook zo'n ding te kopen en dat doe ik JUIST om dit soort problemen te voorkomen. Ik volg dit topic dan ook met veel belangstelling.

Mocht er te weinig respons volgen en je krijgt het toch voor elkaar, zou je dan zo vriendelijk willen zijn mij hierover te PM'men?

Bij voorbaat dank! :)

rjong999
11 november 2008, 01:13
heb je de toneport ook in cubase als in- en output geselecteerd?

STW
11 november 2008, 01:51
je hebt nu 2 audio interfaces.. moet je niet in elk afzonderlijk programma toneport aanwijzen als audioapparaat? bij winamp is dat via options/preferences/plugins/output/configure

disable anders je onboard-audioapparaat bij apparaatbeheer, misschien dat je programma's toneport dan automatisch toewijzen

als bij audition toneport je audioapparaat is denk ik dat je ook n stuk minder latency hebt

ik hoop dat dit je helpt

STW
11 november 2008, 01:54
misschien is het trouwens al voldoende om bij configuratiescherm/audio en audio-apparaten je toneport toe te wijzen als nr. 1 (als je dit niet al geprobeerd hebt natuurlijk)

vulvasonic
11 november 2008, 02:36
Maar ik gebruik Reason als basis voor mijn experimenten. Normaliter laat ik Reason via Rewire op twee sporen terugkomen in Cubase. Kunnen die programma's dan ook draaien op de audio interface van de Toneport?

En moeten dan ook alle audio players via de Toneport lopen?

Betekent dat dat ik mijn Terratec kaart eruit moet slopen, want ik weet uit ervaring dat het werken met twee audiokaarten enorm kan gaan conflicteren. In mijn geval was dat zo erg, dat ik genoodzaakt was om er eentje uit te slopen. En ik was zo blij met mijn Terratec....
:nervous:

Azrahell
11 november 2008, 09:01
Hoi daar,

Ik had hetzelfde, had een nieuwe geluidskaart gekocht naast mijn onboard geluidskaart, nix werkte totdat ik de geluidskaart eruit had gehaald en alle geluids opties had toegewezen aan de UX1 in windows XP.


Nu werkt alles prima..

Hoop dat je er wat aan hebt.

Cheers,

rjong999
11 november 2008, 09:10
je kunt je geluidskaart gewoon laten zitten hoor. Mar je moet wel de geluidsfuncties in Cubase goed toewijzen. Zoals trouwens ook in tfm staat.

Lennartmot
11 november 2008, 09:52
Betekent dat dat ik mijn Terratec kaart eruit moet slopen, want ik weet uit ervaring dat het werken met twee audiokaarten enorm kan gaan conflicteren. In mijn geval was dat zo erg, dat ik genoodzaakt was om er eentje uit te slopen. En ik was zo blij met mijn Terratec....
:nervous:

Probeer je een coup te plegen in mijn topic?;)

Ik heb bij audition geprobeerd hem te selecteren maar als ik hem dan selecteer loopt ie vast en kan ik niks meer, trek ik de stekker van de toneport eruit, werkt audition weer naar behoren..
Ook bij het configuratiescherm staat de toneport geselecteerd als nummero 1.

Humedo
11 november 2008, 10:21
Vista...... :stop:

Wel, het lijkt erop dat je een driver conflict hebt, dus ik zou eerst proberen je on-board kaart uit te schakelen in het BIOS om te kijken of het dan wel goed gaat. Het zou overigens moeten kunnen met 2 kaarten, en in principe zou je ook in het configuratie scherm de standaard on-board geluidskaart geselecteerd kunnen laten. Maar dan wel in elk audiobewerkingsprogramma de toneport driver selecteren.

Een andere oorzaak zou een USB conflict kunnen zijn, maar dat kan ik met deze info weinig over zeggen.

MjS
11 november 2008, 11:38
Bij apparaatbeheer alle andere geluidskaarten proberen uit te schakelen, bij Windows geluidsinstellingen zorgen dat je goede apparaat selecteert. Zorg dat je geen andere programma's hebt aanstaan die geluid (kunnen) produceren. Dus niet Media Player een mp3tje laten afspelen terwijl je met Audition bezig gaat. In Audition goede driver selecteren en dan zou het moeten werken, lijkt mij? Volgens mij heeft Audition (net als de meeste moderne DAW-software) automatische latency-correctie.

Lennartmot
16 november 2008, 16:31
De toneport werkt nu gelukkig in Adobe zonder latency(of in ieder geval word het gecorrigeerd) bedankt voor de tips!
Het enige probleem blijft alleen nog dat mijn windows geluiden, WMP en youtube e.d. nog steeds niet werken over de toneport.

sugarfish
16 november 2008, 22:07
Dan moet je bij "audioapparaten beheren" de toneport als standaard geluidskaart selecteren. De toneport is dan je geluidskaart en niet die van je pc.
Als je deze selectie niet maakt dan hoor je alleen de guitar via de toneport, zoals jij nu hebt.