PDA

View Full Version : Verder met de strat.



Daan_B
10 november 2008, 22:10
Het is nu al een tijdje geleden dat ik begonnen ben met het opknappen van mijn stratocaster.
De lak is er nu bijna helemaal af, waar ik erg blij om ben want dit is een van de rottigste dingen die ik ook heb gedaan:stop:, blaren, blaren en nog eens blaren.
Maar goed ik wou een wat vettere sound zonder ruis, nu heb ik Hot Noiseless pick-ups gekocht van Fender, een warme blues sound in de neck en middle en veel attack in de brug.
Geschikte pick-ups dus:).
Verder heb ik nog nieuwe (vintage) hardware en knoppen besteld.

Nu nog de kleur, eerst moest het wit, toen fiesta red en nu zie ik de bomen door het bos niet meer xD.
Optie 1: Candy Apple Red:
http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/Solids/Fender/Stratocaster/Mexico/60sreissue-candyapplered_m.jpg


Optie 2: Fiesta Red:
http://www.vintage-sales.com/images/62fr-site.jpg


Optie 3: Lake Placid Blue:
http://i131.photobucket.com/albums/p312/JERMDADDY/websight%20fender%20custom%20shop/fenderlakepblustratjr001.jpg


Wit is opzich ook nog een optie, alleen bevalt het me op een of andere manier weer niet zo.
Het ziet er wel mooi en vintage uit:hippie:.
http://www.stratcollector.com/images/news/front.gif

Als de body helemaal kaal is zal ik er wel foto's van posten, hij heeft in ieder geval een ontzettend mooie tekening!
Raytheman gaat de body overigens in de gewenste kleur voor mij spuiten:D.

Als laatste, wat vinden jullie de mooiste kleur?
En heeft er iemand ervaring met de Vintage Noiseless pick-ups?
Op youtube klonken ze in ieder geval éééérug sexy.

grizzly
11 november 2008, 20:10
Bij rood, oranje en wit heb ik een beetje het gevoel van "namaak vintage"
Lake placid blue ziet er voor mij uit als een echte vintage.

Waarom weet ik niet, puur persoonlijk komt de blauwe het mooist tot zijn recht als je voor vintage gaat.

my 2 cents

zeiler
11 november 2008, 21:13
Bij rood, oranje en wit heb ik een beetje het gevoel van "namaak vintage"
Lake placid blue ziet er voor mij uit als een echte vintage.

Waarom weet ik niet, puur persoonlijk komt de blauwe het mooist tot zijn recht als je voor vintage gaat.

my 2 cents

heb ik wel bij oranje, wit zoals met die slagplaat vindt ik niet mooi hoewel ik witte gitaren wel super vindt :o!

ik zou voor het blauwe gaan!

st.robot
11 november 2008, 21:28
ik zou persoonlijk nooit voor de candy apple red gaan en ook niet voor de fiesta red, gewoon geen rood dus

De blauwe vind ik wel mooi maar ik ben toch nog het meeste fan van de witte

pueblo
11 november 2008, 21:39
het blauw
10 tekens

Zjef
11 november 2008, 21:42
Blauw... Zeker weten!

aaronstonebeat
11 november 2008, 21:50
De blauwe was ook mijn eerste gedachte, nog voor ik de reacties las. Niet vanwege het een of andere vintage idee; en ik vind blauwe gitaren maar zelden mooi, maar hier wel.

gertgert
11 november 2008, 22:26
blauw. Of evt. fender 'mustang' donkerrood metalic.

Thoom42
12 november 2008, 01:47
Fiesta Red vind ik persoonlijk echt heel mooi! Maarja, smaken verschillen...

G.G.
12 november 2008, 05:56
Als je voor blauw kiest, en je wilt LPB achtig blauw, kijk dan eens bij Motip in de Trendy Color Line serie. Metallic Dream Blue heet het geloof ik, en het is ook nog eens een nirto cellulose lak in spuitbus:

http://img522.imageshack.us/img522/1306/p1010512hj2.jpg

Daan_B
12 november 2008, 10:42
Haha daar is die mooie Esquire weer:D.
Ik zelf vind het blauw het mooiste bij de mintgreen slagplaat staan, alleen die andere kleuren, tja i just love red:satisfie:.
Bij die witte valt de slagplaat wel erg veel op:dontgeti:.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties, ik ga zo weer schuren en als de body klaar is maak ik wel een fototje:).

Groeten!

jimihattricks
14 november 2008, 16:32
Haha daar is die mooie Esquire weer:D.
Ik zelf vind het blauw het mooiste bij de mintgreen slagplaat staan, alleen die andere kleuren, tja i just love red:satisfie:.
Bij die witte valt de slagplaat wel erg veel op:dontgeti:.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties, ik ga zo weer schuren en als de body klaar is maak ik wel een fototje:).

Groeten!

niets mis met lake placid idd.. hoewel ik de niet-metallic finishes wel wat meer attitude vind hebben.. de metallic finishes zijn wat meer gedistingeerd imo, maar daarom niet minder mooi

Daan_B
3 december 2008, 19:47
Ondertussen al enkele weken verder, de body is op een paar plekjes na (rondingen, heel lastig te schuren).

Ik heb nu 2 opties:

1: een nieuwe body kopen (licht het later toe) en dan de oude body op mijn gemak afschuren, zelf verfen/lakken en dan langzaam een soort frankenstrat maken.

+
Ik kan dus een andere gitaar gaan bouwen met deze body, daar kan ik een heleboel van leren (met name lakken).
Ik heb uiteindelijk een 2e gitaar erbij (evt met Hum's).
Grootste voordeel voor mij: ik ben eerder klaar!:D

-
Het kost iets meer dan geplant was.
Mijn gitaar heeft niet meer de originele body.


2: gewoon door gaan waar ik mee bezig was

+
Het kost niks meer dan geplant.
Mijn gitaar heeft dan de originele body.

-
Het duurt en duurt maar.
Dan heb ik geen body over voor mijn toekomst plannen.


Nu even over die body die ik zou willen aanschaffen, ik heb een handgemaakte body in nitro lak op het oog van een bedrijf uit Manchester.
Link: http://stores.ebay.nl/kavanaghcustoms
Ze hebben mooie (vintage) kleuren, nitro lak en worden met de handgemaakt dus mijn indruk was goed:)!

Maar heeft er iemand ervaring met dit bedrijf of er iets goeds/slechts over gehoord?

En wat vinden jullie dat ik zou moeten doen?
Ik hoor het graag van jullie!


Peace:hippie:.

RoelTM
3 december 2008, 20:02
Optie 2, je zegt zelf dat het ene minpunt is als je gitaar niet de originele body heeft. En een andere body erbij kopen kan altijd nog. :satisfie:

En over dat het maar duurt: niet zeuren. maar schuren. :D

aaronstonebeat
3 december 2008, 20:04
Je kunt ook zelf een body maken.

Daan_B
3 december 2008, 20:33
Je kunt ook zelf een body maken.

Haha dat is iets voor later;).

Daan_B
7 december 2008, 17:58
Ik heb besloten om een nieuwe body aan te schaffen.
De reden hiervoor is dat ik (met name door de lage pond) goedkope, handgemaakte body's kan kopen die nog eens nitro gelakt zijn ook.
Het bedrijf spuit de body's in de kleuren van de vroege jaren 60, zoals ik mijn gitaar ook wil hebben.
Ik was sterk aan het twijfelen tussen Lake Placid Blue en Candy Apple Red, maar toen ik de kleur Burgundy Mist zag was ik verkocht, ik ben bijna zeker dat dit hem gaat worden!:)
http://sell.yavin4.com/steve/burgundy%20front.jpg

Dit is de Body die ik morgen ga bestellen: http://cgi.ebay.nl/DuPont-Nitro-Burgundy-Mist-Alder-Body-for-Fender-Strat_W0QQitemZ200279013714QQcmdZViewItemQQptZUK_G uitar_Accessories?hash=item200279013714&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318

Met de andere body wil ik een soort frankenstein gitaar bouwen, in zwart met wit en rody lakstift bewerkt, geinspireerd door de gitaren van Hendrix, Van Halen en Satriani, ook zag ik een ondergetekende bas hier op het forum en die zag er ook goed uit!
In deze gitaar wil ik graag een humbucker plaatsen, ik ben groot fan van het singlecoil strat geluid maar een humbucker is wel nodig voor muziek als Van Halen, Guns N Roses/Velvet Revolver, Steve Vai, Black Sabbath/Ozzy, Nirvana, The Ramones en dat soort dingen.


Als mijn huidige strat klaar is ga ik beginnen met het klaar maken van de body en het aanschaffen van lak en stiften.

Ik hou jullie op de hoogte, binnen enkele weken volgen er foto's:D!

Rustig aan:hippie:.

oknarb180
7 december 2008, 19:48
Hey,

Gaaf kleurtje zeg!

Verder, nieuwe body enzo, die keus is aan jou! Als je het kan doen, waarom dan niet! Het gaat er om dat je een gitaar overhoud die niet alleen naar je zin is, maar nog veel belangrijker, ook naar je zin bespeelbaar is. Het voordeel dat jij er in ziet, is dat je een leuke 2e gitaar overhoud, wat wil je dan nog meer! Kortom, als je het kan doen, gewoon doen hoor!

vr.gr.

Branko

Daan_B
8 december 2008, 13:24
En de keuze is gemaakt, ik heb zo juist een body besteld in burgundy mist:dance:!

Nu ga ik me eens beugen over de body die ik hier nog heb liggen, ik wil in ieder geval ook iets met lakstift gaan doen en hem baseren op de flying V van Hendrix en de frankenstein van Van Halen:).