PDA

View Full Version : engl



T!M
10 november 2008, 21:13
Hallo iedereen,

Ik zit met een dilemma, ik ben van plan om een ENGL Screamer head + ENGL 2x12'' cab te kopen.(voor repetitie en optredens + eventueel voor op slaapkamer)
Ik zit nu met een Roland cube 60, wanneer ik mijn nieuwe amp koop zou ik de roland willen verkopen, maar ik vraag me af of die engl screamer ook wel geschikt is voor op de slaapkamer en ik niet best de cube 60 hou voor op de slaapkamer. Wat moet ik doen ?

Dank.

Wiellem
10 november 2008, 21:32
Je kan ook de Engl kopen en de Cube verkopen en ervoor in de plaats een klein Voxje of kleinere Cube aan te schaffen.

Maar persoonlijk zou ik dan toch eerder de Cube houden aangezien dat toch wel een heel fijne versterker ii.

Jeroen76
10 november 2008, 21:34
Ik denk dat het heel bepalend is wat je wilt doen in de slaapkamer. Als je geluidsniveau beperkt moet zijn, raad ik je een kleinere cube aan. Dus een leuke deal maken met iemand die een cube 60 zoekt.
Een screamer in de slaapkamer kan ook wel, moet je alleen iedere keer je bed weer op z;n plek zetten :D:D

Groetjes,
Jeroen

Jimwoud
10 november 2008, 21:38
Die Engl klinkt prima op laag volume hoor. Misschien nog een volume pedaal/ kastje in de loop als de volume van de amp het niet helemaal lekker doet van 0 naar 1. Maar denk dat dat niet nodig is.

WillemdaGuide
11 november 2008, 09:24
Precies de set die ik ook heb, screamer head + 2x12 en die klinkt ook nog vet prima op slaapkamerniveau!!

iWishmaster
11 november 2008, 09:39
Het is al vaker gezegd: maar buizenamps hebben ook een volumeknop. Ze klinken zachtjes alleen niet op zn best.

skabouter
11 november 2008, 09:57
die screamer vind ik op laag volume niet zo fijn (we hebben er op school 1). Maar daar moet je maar beetje doorheen kijken, je WEET dat hij blaast op het podium/in de oefenruimte. Het is niet anders. Evt een klein boostertje ervoor wil ook helpen voor wat vettere sound en dan kan een behringer pedaaltje van 20 euro al genoeg zijn. Of als je budget het toelaat idd toch een klein ampje ernaast (ipv die cube). Zie bijv eens de Vox DA-5. DAt is nou een modeling ampje waar ik echt heel lovend over kan zijn! Zit alles op wat je ooit nodig hebt, en draait op batterijen, en is niet duur!

Fuhgawz
11 november 2008, 12:55
Tja zo'n Screamer op laag volume kan wel. Ik heb er ook eentje gehad. Hou er dan wel rekening mee dat 1) hij op lager volume minder lekker klinkt dan op hoog volume (is al gezegd) en 2) dat het best wel lastig in te stellen is aangezien een klein beetje extra op de volumeknop al een enorme volumeboost kan geven. Deze dingen zijn namelijk niet gemaakt om onder de 1 op de volumeknop te zitten.

Ik heb toentertijd mijn Cube 30 verkocht om die Screamer te kopen en daar heb ik tot op de dag van vandaag nog spijt van. Niks ten nadele van die Screamer wat uiteraard een uitstekende versterker is waar ik jaren met veel plezier in verschillende bands op heb gespeeld, maar ik had die Cube er gewoon bij moeten houden. Geen slaapkamerversterkertje is zo lekker als de Cube 30 namelijk in mijn ervaring.

Uit dit verhaal kun je wel opmaken denk ik dat ik je aanraad je Cube gewoon te houden. Ook wanneer je Screamer bijvoorbeeld in het oefenhok staat en je wordt gevraagd ergens te jammen/spelen dan kun je gewoon je Cube nog meenemen. Lekker licht, hard genoeg, klinkt prima! Wat wil je nog meer? ;)

strate
11 november 2008, 15:32
kun je die cube niet verkopen/ruilen voor een power attenuator?

skabouter
11 november 2008, 18:34
dat is wel een erg omslachtige oplossing denk ik...de meeste zijn al een stuk duurder dan dat vrees ik, en om zo`n ding nou voor een Engl op kamervolume te gebruiken.....das meer iets voor dikke vintage heads enzo....die moderne amps klinken wat dat btreft nog "redelijk" op kamervolume. Beetje loze investering lijkt me.

Orpheo
11 november 2008, 19:06
ik heb gemerkt dat engl een van de weinige merken is, die amps maakt die goed klinken op lage volumes. mesa's, marshalls, fenders, vox... die klinken allemaal als een natte krant op laag volume.