PDA

View Full Version : Versterker kopen.



Mr. Dynamite
10 november 2008, 21:11
hai

ik ben nieuw hier.
ik heb me aangemeld omdat ik een nieuwe versterker wil :blast:
mijn gear tot nu toe:

epiphone sg g-400 met meastro tremelo ( hoe je het dan ook schrijft ;) )
een hughes & kettner bleu edition 60w

mijn muziek stijl is rock, punk rock, soms beetje metal.
denk aan guns 'n roses, AC/DC, green day, metallica, airbourne, def leppard.

ik speel ook in een band dus ik heb wel een beetje vermoge nodig ;)

ik heb deze versterkers gezien:

crate flexwave 120 watt
vox vox AD 100 VT
kustom quad 100 dfx
marshall?????

heeft iemand hier nog suggesties / ervaring met deze amps.

ps: jah ik weet dat ik zoekfunctie moet gebruiken maar niet iedereen heeft mijn gitaar en houdt van mijn muziek. ;)

ohja mijn budget is nie heel hoog gaat nie hoger als 500 euries.

ColourofFire
10 november 2008, 21:21
Beter kijken voor een 2e hands buizenbak, marshall JCM800 combo oid?

Overigens moet die H&K voor gewoon oefenen ook voldoende zijn, en voor optreden met een mic ervoor kan het ook makkelijk. Al die versterkers die je noemt hebben een bak meer power, maar zijn geen echte upgrades.

Mr. Dynamite
10 november 2008, 21:28
jah wat is nou een leuke prijs voor een jcm800? ik vind de sound van mijn amp niet super dus..;)

pannekoek
10 november 2008, 21:29
ik zou zeggen: roland cube 60x

Mr. Dynamite
10 november 2008, 21:32
maar is zoon crate flexwave FW120H met een crate cab niks dan?

ColourofFire
10 november 2008, 21:45
maar is zoon crate flexwave FW120H met een crate cab niks dan?

Heel kort?

Nee.

Mr. Dynamite
10 november 2008, 22:00
en de vox dan? daar heb ik wel positieve dingen over gehoord?

pannekoek
10 november 2008, 22:06
en de vox dan? daar heb ik wel positieve dingen over gehoord?



ga testen zou ik zeggen, ik vind de roland cube 60x voor punk, rock en metal beter, en de vox wat meer richting crunch achtige sounds imo. je moet echt even gaan testen i.p.v hier te vragen wat wij van een bepaalde versterker vinden

Nielsje
10 november 2008, 22:08
Welkom!

Tja, er is veel mogelijk, alles is afhankelijk van wat het geluid wat je wil nastreven je waard is. Als je redelijk nieuw bent in versterker-land, en iedereen is dat ooit geweest, dan is het raadzaam om te gaan luisteren met je oren. Don't let looks deceive you! Er zijn zat versterkers die er leuk uit zien, of die op papier hele leuke specs hebben, maar het moet gewoon goed klinken. En er zijn genoeg versterkers die dan door de mand vallen, en sommigen juist niet ;)

Dus maak een lijstje waarvan jij denkt dat het wat is, ga naar een grote zaak, probeer ze, en ga dan nadenken: Wat zoek je in een versterker?

Squier4ever
11 november 2008, 13:55
hai

ik ben nieuw hier.
ik heb me aangemeld omdat ik een nieuwe versterker wil :blast:
mijn gear tot nu toe:

epiphone sg g-400 met meastro tremelo ( hoe je het dan ook schrijft ;) )
een hughes & kettner bleu edition 60w

mijn muziek stijl is rock, punk rock, soms beetje metal.
denk aan guns 'n roses, AC/DC, green day, metallica, airbourne, def leppard.

ik speel ook in een band dus ik heb wel een beetje vermoge nodig ;)

ik heb deze versterkers gezien:

crate flexwave 120 watt
vox vox AD 100 VT
kustom quad 100 dfx
marshall?????

heeft iemand hier nog suggesties / ervaring met deze amps.

ps: jah ik weet dat ik zoekfunctie moet gebruiken maar niet iedereen heeft mijn gitaar en houdt van mijn muziek. ;)

ohja mijn budget is nie heel hoog gaat nie hoger als 500 euries.

vermogen heeft je versterker genoeg, met 60 watt blaas je je drummer er echt wel uit als het moet hoor. de opties die je aandraagt zullen bijna allemaal niet echt beter klinken dan je huidige versterker. spaar nog even door en koop dan echt iets goeds. een buizenversterker vanaf een stuk of 20 watt (bij een zachte drummer) is al voldoende. ik heb een 30 watt jtm30 en daar blaas ik de drummer mee weg als het moet (hij slaat hard).

Mr. Dynamite
11 november 2008, 14:36
oke maar ik heb eens gekeken en ik vind marshall dus wel heel goed.
maar ik hoorde dat de mg serie niet geweldig is.
wat vinden jullie van een valvestate dan?
of avt ?

TimmU
11 november 2008, 14:57
vermogen heeft je versterker genoeg, met 60 watt blaas je je drummer er echt wel uit als het moet hoor. de opties die je aandraagt zullen bijna allemaal niet echt beter klinken dan je huidige versterker. spaar nog even door en koop dan echt iets goeds. een buizenversterker vanaf een stuk of 20 watt (bij een zachte drummer) is al voldoende. ik heb een 30 watt jtm30 en daar blaas ik de drummer mee weg als het moet (hij slaat hard).

Eventjes een klepel en een klok situatie. Hij heeft een transistorversterker. Verbazingwekkend dat een JCM800 aangeraden word, en daarna een Cube60X.
voor 500 euro moet een JCm800 combotje te doen zijn.

Scoor alsjeblieft geen AVT / Valvestate als het anders kan.:)

Mr. Dynamite
11 november 2008, 15:10
oke dus marshall jcm combo is de beste keuze en valvestate en avt is niet heel goed maar zijn er nog meer versterkers die geschikt voor mij zijn?:???:

Nielsje
11 november 2008, 15:11
oke maar ik heb eens gekeken en ik vind marshall dus wel heel goed.
maar ik hoorde dat de mg serie niet geweldig is.
wat vinden jullie van een valvestate dan?
of avt ?

Jongeman, gebruik alsjeblieft de zoekfunctie. Ik heb, naar mijn bescheiden mening, je een hele nuttige tip gegeven. Als jij vervolgens gaat vragen wat wij van een MG of valvestate vinden, dan heb ik het idee dat je niet echt wat doet met de informatie die je gegeven wordt.

(gebruikers)info over MG's, valvestates en AVT's is genoeg te vinden op het forum. Er zitten hier zat mensen die je willen helpen, maar een beetje inzet van je eigen kant kan geen kwaad.


oke dus marshall jcm combo is de beste keuze en valvestate en avt is niet heel goed maar zijn er nog meer versterkers die geschikt voor mij zijn?:???:
En het lijkt me vooral niet handig om je waarde oordeel af te laten hangen van één reactie.

Overigens lijkt het me geen slechte zaak als je iets aan je spelling en interpunctie gaat doen. Dit leest bijzonder irritant.

Squier4ever
11 november 2008, 15:23
buiten Nielsje's tip van de zoekfunctie is verder de enige nuttige opmerking dat je moet gaan testen.

Mr. Dynamite
11 november 2008, 15:24
jah maar ik vraag me af of die versterker in [U]mijn[U] optie een goede keuze is gezien mijn gitaar en muziek smaak. :confused:


ik heb overigens ook nog een MXR M-104 distortion + pedaaltje kan ik dan ook een goede clean versterker kopen en deze er op aansluiten?

Nielsje
11 november 2008, 15:28
jah maar ik vraag me af of die versterker in [u]mijn[u] optie een goede keuze is gezien mijn gitaar en muziek smaak. :confused:

Uiteraard zal het wel lukken, maar er zijn juist heel veel versterkers die een dergelijk geluid kunnen voortbrengen. Het geheel is afhankelijk van je gitaarspullen, maar ook van je speelstijl, en waar jij tevreden mee bent. Ik kan uit een Cube ook wel een AC/DC sound krijgen, de vraag is of je er tevreden mee bent. Daarom moet je gaan testen. We kunnen je slechts helpen met oriënteren, een zoekrichting aangeven. Maar je moet ook zelf testen, aan onze tips alleen moet/kan je geen rechten ontlenen, om het zo maar eens te zeggen.


ik heb overigens ook nog een MXR M-104 distortion + pedaaltje kan ik dan ook een goede clean versterker kopen en deze er op aansluiten?

Ja dat kan hoor, maar wederom hetzelfde punt: is dat dan de sound die je zoekt? Er zijn 1001 drive pedalen te koop, allemaal net een beetje anders. Test, en luister naar je oren.

Mr. Dynamite
11 november 2008, 15:37
maar hebben jullie ook nog amps die goed zijn voor mij en binnen m'n budget? behalve jcm dan he?;)

AART
11 november 2008, 16:01
Die JCM is niet echt heel makkelijk voor Metal, dan moet ie hard en er moet een booster voor als je metal wil spelen.

Mesa Caliber .50+ 1x12 combo is wel binnen jouw budget te krijgen. Beetje lastig in te draaien (vraag settings van ervaren gebruikers als je er een gaat testen) maar erg brute metal sounds en goed clean.

Mr. Dynamite
11 november 2008, 16:36
Die JCM is niet echt heel makkelijk voor Metal, dan moet ie hard en er moet een booster voor als je metal wil spelen.

Mesa Caliber .50+ 1x12 combo is wel binnen jouw budget te krijgen. Beetje lastig in te draaien (vraag settings van ervaren gebruikers als je er een gaat testen) maar erg brute metal sounds en goed clean.

Ik speel geen echte metal ( we hebben is een keer rammstein met sinterklaas gespeelt op school :D ) mijn sound is dus meer ac/dc airbourne greenday etc ( zie beginpost )

ik ben trouwens deze amp tegengekomen : Marshall G80R CD amp
iemand hier ervaring mee?

Nielsje
11 november 2008, 16:56
ik ben trouwens deze amp tegengekomen : Marshall G80R CD amp
iemand hier ervaring mee?

Zoekfunctie...

Maar ik zal het even voor je samenvatten: De hele MG serie van Marshall is gewoon kut.

Mr.Bluesbreaker
11 november 2008, 17:01
Genuanceerd:

Je komt een showroom binnen, hebt een budget voor een middenklasse Audi.
Je vraagt de verkoper: "Heeft u ervaring met de Fiat Punto?"

Mr. Dynamite
11 november 2008, 17:09
oke nu zal ik jullie mening willen weten over de volgende versterkers:

1 - Crate Flexwave FW120
2 - Fame ecoline
3 - Hughes & Kettner Matrix 100
4 - Laney LX 120 R of H
5 - Kustom Quad 100
6 - Ibanez TBX
7 - Vox AD 100
8 - Laney LV300
9 - Ibanez MIMX 65
10 - Marshall valvestate vs265 3 kanaals

iemand hier ervaring mee? zoja wat zijn goede / slechte punten

Nielsje
11 november 2008, 17:16
oke nu zal ik jullie mening willen weten over de volgende versterkers:

1 - Crate Flexwave FW120
2 - Fame ecoline
3 - Hughes & Kettner Matrix 100
4 - Laney LX 120 R of H
5 - Kustom Quad 100
6 - Ibanez TBX
7 - Vox AD 100
8 - Laney LV300
9 - Ibanez MIMX 65
10 - Marshall valvestate vs265 3 kanaals

iemand hier ervaring mee? zoja wat zijn goede / slechte punten.

Ik zie aan het lijstje dat je geselecteerd hebt op budget. Voor het geld ( 500 euro toch?) Zijn er écht betere versterkers verkrijgbaar. Ga nou eens zoeken naar het geluid wat je wil. Ga gewoon lekker op een doordeweekse dag heel feedback proberen. Laat je niet weerhouden door het prijskaartje, maar laat je gewoon lekker beïnvloeden door wat je hoort. Als je dan een 'beeld' hebt van hoe het moet klinken, ga dán pas eens kijken naar wat er wel of niet binnen je budget valt, of dat je misschien je budget een beetje moet verhogen.

En nu stel ik voor dat de mods dit topic tijdelijk op slot gooien, en dat het weer open mag als je eens wat getest hebt :satisfie:

Mr. Dynamite
11 november 2008, 18:26
dat klopt ja ik moet gewoon een keer gaan spelen maar ik vraag jullie om suggesties voor een versterker voor mij en om ervaringen voor de opgenoemde versterkers :satisfie:

alexandra
11 november 2008, 18:39
Meningen zijn persoonlijk. Plus en minpunten van versterkers dus ook. De een vindt dat een bepaald effect te schel klinkt, een ander is juist op zoek naar zo'n sound.
De een kan een geweldig verhaal ophangen over een versterker terwijl als jij hem test je hem 3 keer niks vindt.
De mensen hier kunnen je op weg helpen en suggesties geven, maar uiteindelijk moet jouw oor beslissen :)