PDA

View Full Version : Gibson Dark Fire!!



leif
10 november 2008, 18:33
http://www2.gibson.com/Products/DarkFire.aspx
(kortom: GAS!!!):lp:

RoelTM
10 november 2008, 18:37
WAUW :nervous: Werkelijk geniaal... briljant...






























Wat is het??? :dontgeti:

richwoodplayer
10 november 2008, 18:37
ik zie alleen een headstock???

ziet er wel veel belovend uit :D

hugo123
10 november 2008, 18:37
Dus dit is een soort van aanvulling op de ROBOT series, of in ieder geval iets wat er op lijkt, het zelf stemmen en verschillnede sounds enzo, of zie ik dit fout..

alexandra
10 november 2008, 18:39
Hij is wel erg gaaf :D
maar doe mij maar de wat klassiekere modellen :satisfie:

barno
10 november 2008, 18:39
is dat niet gewoon een robotgitaar in ander jasje?

hugo123
10 november 2008, 18:42
Nou, volgens mij is dat lcd(?) schermpje op de achterkant van de headstock anders.

alexandra
10 november 2008, 18:43
Exerience the Science of Sound! Introducing the Gibson Dark Fire.

The new Dark Fire from Gibson combines the classic Les Paul form with brand new function. Tone meets innovation in this incredible marriage of Chameleon Tone Technology and second generation Robot Guitar Technology.

The original Robot Guitar took the guitar world by storm when it was first introduced in December '07, but the new Dark Fire from Gibson is simply the most advanced guitar system ever developed. In fact, many of the technological advances on the Dark Fire were virtually inconceivable just a few years ago.

The new Dark Fire is a virtual upgrade in every respect. The powerhead tuners, the tuning brain, the battery functions, and even the unprecedented sonic capabilities of a fully digital guitar and Chameleon Tone Technology.

Imagine the ability to change your guitar's tone to better match your environment. Everything is here to give you a new, stunning level of tonal and functional freedom that allows you the uninhibited release of your creative potential.

The Gibson Dark Fire has arrived.

Never before has a guitarist had the ability to produce any guitar sound with one click.

Never before has a guitar provided infinite tonal possibilities.

Never before has cutting-edge technology been so accessible.

This is the evolution of sound.

This is the world’s most powerful guitar.

Orpheo
10 november 2008, 18:45
zover ik het zie, is het de digital LP gecombineerd met de robot LP. niet verkeerd, niet verkeerd :)





ps: ik zie trouwens eigenlijk weinig nieuws, en heb grote problemen met 'every guitar sound'. het is verdomme toch geen variax?! dit is een 'ontwikkeling' (of eigenlijk 'marketing') die ik te ver vind gaan. Mooi qua looks, maar ik had her en der wel wat anders gedaan...

oh ja, wat een KLOTE site trouwens. geen duidelijke veranderingen ten opzichte van andere instrumenten, of in ieder geval niet goed genoeg aangeduid.

Jellyfish00
10 november 2008, 18:46
This is the evolution of sound.

This is the world’s most powerful guitar.

Hahahahahahahahahahahahahahahaha

RoelTM
10 november 2008, 18:46
Ik vind dit filmpje wel geniaal :seriousf:

http://www.gibson.com/en%2Dus/Lifestyle/Features/the%2Dgibson%2Ddark%2Dfire/

leif
10 november 2008, 18:48
ik ben erg benieuwd hoe dit ding gaat klinken!!8)

Riky
10 november 2008, 18:52
kleur is goed... vorm natuurlijk ook, maar de hardware is niet mijn ding... Ben wel benieuwd hoe die klinkt, maar kopen zal ik hem niet;)

F*R*E*A*K
10 november 2008, 19:00
Leuk, een gitaar die na een paar jaar wél verouderd is!

:cheerup:

toon-
10 november 2008, 19:08
Hmm, ik heb het niet voor van die innoverende gitaren.

Yannicks
10 november 2008, 20:32
Daar zit toch wel erg weinig gitaar aan :( .

stonerdaf
10 november 2008, 20:41
Pffff.....

Ligt het aan mij, of doet Gibson er alles aan om haar reputatie de dieperik in te helpen ? Eerst gatenkazen en zwembaden onder de top, zelfstemmende gitaren en digitale gitaren en nu dit. Misschien moeten ze gewoon een Gibson AAAA tigre flame hals uitbrengen met een Pod erin verwerkt.

Behalve de reeds genoemde argumenten (de Robot guitar gecombineerd met de Digital Guitar) en een lullig lcd schermpje vind ik dit weinig vernieuwend, en bovenal alweer een lelijkerd erbij in het assortiment.

budje
10 november 2008, 20:41
Het word dus gewoon een VG les paul? Net als de strat waar iedereen wel eens mee wil spelen, maar niemand wil kopen:strat:

Wiellem
10 november 2008, 21:25
Moet zeggen dat ie er wel tof uitziet en de functies lijken me ook wel handig.

Alleen zal het prijskaartje minder leuk zijn

zeppo
10 november 2008, 22:37
Kijk, ik ben dan zo'n zuunige 'ollander die (per ongeluk) op 'Win a Dirk Fire or trip to NY' klikt, met dit resultaat.



Server Error in '/' Application.
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /Products/DarkFire/Contest.aspx

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3053; ASP.NET Version:2.0.50727.3053

zeppo
10 november 2008, 22:41
This is the evolution of sound.

This is the world’s most powerful guitar.
Inderdaad hahahaha!

Volgens mij is de "ultieme gitaar" al eerder gemaakt: precies 49 jaar geleden.
Clue: do the math

Orpheo
10 november 2008, 22:50
Inderdaad hahahaha!

Volgens mij is de "ultieme gitaar" al eerder gemaakt: precies 49 jaar geleden.
Clue: do the math
es335? tele custom oid?

zeppo
11 november 2008, 00:03
es335? tele custom oid?
You, of all people

Orpheo
11 november 2008, 00:29
You, of all people

tja, ik heb geen idee....


oh...the flying vee, explorer, moderne, gibson les paul flametop sunburst... die kwamen toen ook uit ('58 had geen flametop). ik heb geen idee. vertel!

zeppo
11 november 2008, 00:34
Okay, komt ie dan:

http://www.youtube.com/watch?v=OzRxNS4jdc4

Orpheo
11 november 2008, 00:53
Okay, komt ie dan:

http://www.youtube.com/watch?v=OzRxNS4jdc4

en dat terwijl ie op dat moment al 2 jaar lang eigenlijk hetzelfde is gebleven.

Luke-wannabe
11 november 2008, 01:34
Pff 't gaat gewoon om de Les Paul man doe niet zo moeilijk ;)

DaveItUp
11 november 2008, 09:14
Heb je ineens een blauw scherm op je headstock. Daar gaat je gig :D

Onzinnige troep waar toch niemand op gaat spelen besides rijke lui en jappen.

kenx
11 november 2008, 10:28
Zeer mooie gitaar! Maar gaan ze niet stilletjesaan TE ver met hun "volautomatische" gitaren? Binnenkort spelen ze vanzelf en hoef je niets meer te doen...

Al bij al wel een heel mooie gitaar!

PS: Wat is het nut van dat lcd (?) schermpje op de achterkant van de headstock?

grtz

Rexx
11 november 2008, 10:48
Heel mooi ding,
jammer van al dat futuristische gepruts alleen.

CardioClash
11 november 2008, 11:14
Het is dat Yngwie Malmsteen een strat speelt anders was dit de ultieme gitaar voor hem (lees: een gitaar voor posers)

RobertoL
11 november 2008, 16:15
Ik vind m wel mooi maar wel verschrikkelijk nep. Die schermpjes, de pickups, de inlay, de headstock etc etc. Verschrikkelijk!

M Kactus
11 november 2008, 16:55
Gaan ze niet stilletjesaan TE ver met hun "volautomatische" gitaren? Binnenkort spelen ze vanzelf en hoef je niets meer te doen...



PS: Wat is het nut van dat lcd (?) schermpje op de achterkant van de headstock?


Prachtig en ook wel typisch. De innovatie gaat "Te ver", ook al weet je niet eens wat het is. Bij voorbaat is het al slecht...

ieme
11 november 2008, 18:09
wat een grafding!

SGbanez
11 november 2008, 22:13
Ok, leuk ding, kan vast heel veel, is z'n geld vast waard, is ook nog best wel mooi, maar what the fuck heb je eraan. Als je echt een bepaalde sound wil die gewoonlijk niet uit een LP komt, bijv een tele sound, dan koop je toch een tele? Lijkt me dat je voor bepaalde sounds en feels toch een andere houtsoort/bodyvorm/halsdikte moet hebben? Of ben ik nou gek? Om dan nog niet te spreken over de attitude of image die bepaalde gitaarmodellen uitdragen.

Dus allemaal leuk, leuk, leuk en ik zou er geen nee tegen zeggen, maar toch ga ik voor een Standard/custom als ik mag kiezen.

Tho
11 november 2008, 22:51
als gitaarlover vind ik het belachelijk dat ze dit op de markt brengen. Het komt op mij over als heiligschennis. De gitaar verliest al zijn charme en magie met al die nutteloze digitale bullshit er aan.

pannekoek
11 november 2008, 22:57
Prachtig en ook wel typisch. De innovatie gaat "Te ver", ook al weet je niet eens wat het is. Bij voorbaat is het al slecht...


idd, zowieso is alles van de gitaar historisch correct... anders verkoopt het gewoon niet.

waarom gebruiken we nog steeds geen goede (metalen/locking) topkammen ipv dat stukje plastic of been dat de hele tijd ontstemt.

Orpheo
11 november 2008, 23:05
idd, zowieso is alles van de gitaar historisch correct... anders verkoopt het gewoon niet.

waarom gebruiken we nog steeds geen goede (metalen/locking) topkammen ipv dat stukje plastic of been dat de hele tijd ontstemt.

omdat het een soundgeeft die niet te harden is. een goed gesneden topkam laat je niet ontstemmen.

Apenzoon
12 november 2008, 10:11
En er zijn ook innovaties op topkamgebied als graphtech en tusque. Vind ik persoonlijk allebei heel fijn werken.

Die Les Paul lijkt mij inderdaad ook niks, maar als het niks is verdwijnt hij toch vanzelf weer? Zolang er vraag is naar de historisch correcte gitaren blijven ze die vast gewoon maken en dus kan je iets als dit links laten liggen als je het niet ziet zitten.

Hij ziet er wel tof uit.

Tho
12 november 2008, 10:47
En er zijn ook innovaties op topkamgebied als graphtech en tusque. Vind ik persoonlijk allebei heel fijn werken.

Die Les Paul lijkt mij inderdaad ook niks, maar als het niks is verdwijnt hij toch vanzelf weer? Zolang er vraag is naar de historisch correcte gitaren blijven ze die vast gewoon maken en dus kan je iets als dit links laten liggen als je het niet ziet zitten.

Hij ziet er wel tof uit.

tuurlijk, het is gewoon even gal spuwen

Orpheo
12 november 2008, 11:01
ik zal het zo zeggen, als ie 1900 euro gaat kosten, is het zeker geen miskoop! piezo, diversiteit in pickups, mooie top en kleur en bijzondere looks... maar 2800E is weer te duur vind ik. heb ik liever een echte customshop custom. en ik denk dat gibson dat ook weet, en dat ze daarom hun eigen robot een facelift hebben gegeven. kost ze zelf geen drol, maar ze verkopen die shit wel wat makkelijker. kijk door de Robot techniek heen, en dan is het echt een gaaf ding hoor. tuurlijk, ze marketen als de enige gitaar die nodig zult hebben. maar dat is des gibsons lijkt me.


maar goed, waarom dat betalen als je voor bijna hetzelfde dit kunt hebben:

http://www.crimsonguitars.com/rf_slimline_blue.html

betere kwaliteit, mooier hout, mooiere tops, meer mogelijkheden... ik weet het wel.

zeppo
12 november 2008, 12:18
En wat als dit de ultieme 'all you need' gitaar is? Wat moet ik dan met mijn GAS?
Ik moet er niet aan denken!

brrrrr.

Gitaren zijn wat dat betreft net als vrouwen: ik wil steeds weer opnieuw vlinders in mijn buik krijgen, maar ook het gevoel van 'thuiskomen bij je oude liefde' nooit kwijtraken.


Ging dat voor andere zaken maar net zo gemakkelijk en zonder problemen ...

zeppo
12 november 2008, 12:22
http://www.crimsonguitars.com/rf_slimline_blue.html

betere kwaliteit, mooier hout, mooiere tops, meer mogelijkheden... ik weet het wel.
En je bent nog vergeten "Veel meer knopjes, schakelaars"
Ik zou compleet de weg kwijtraken op zo'n ding.

Orpheo
12 november 2008, 13:23
En je bent nog vergeten "Veel meer knopjes, schakelaars"
Ik zou compleet de weg kwijtraken op zo'n ding.

en dat terwijl ie eigenlijk heel simpel is. de magnetische pups hebben maar 2 pots en 1 toggle. de rest is voor de actieve hardware.

Man in Black
12 november 2008, 13:37
ik zal het zo zeggen, als ie 1900 euro gaat kosten, is het zeker geen miskoop! piezo, diversiteit in pickups, mooie top en kleur en bijzondere looks... maar 2800E is weer te duur vind ik. heb ik liever een echte customshop custom. en ik denk dat gibson dat ook weet, en dat ze daarom hun eigen robot een facelift hebben gegeven. kost ze zelf geen drol, maar ze verkopen die shit wel wat makkelijker. kijk door de Robot techniek heen, en dan is het echt een gaaf ding hoor. tuurlijk, ze marketen als de enige gitaar die nodig zult hebben. maar dat is des gibsons lijkt me.


maar goed, waarom dat betalen als je voor bijna hetzelfde dit kunt hebben:

http://www.crimsonguitars.com/rf_slimline_blue.html

betere kwaliteit, mooier hout, mooiere tops, meer mogelijkheden... ik weet het wel.

:eek:
Sorry Orpheo, maar nu moet ik t kwijt...
T zal best t neusje van de zalm zijn en ik heb niks tegen blauwe gitaren ;) maar ik heb zelden wat lelijkers gezien dan dit:
http://www.crimsonguitars.com/c2/uploads/1713.jpg

My humble opinion:
Vreselijke headstock, elementen zien er niet uit in die gitaar, veeeel te veel knoppen en qua kleur vind ik t een slecht gelukte PRS SC met faded jeans top:
http://www.mercatinomusicale.com/allegati/922333.jpg

Ik zou als gadget liefhebber in ieder geval voor die Gibson DF gaan als ik voor de keuze stond.

Bram+
12 november 2008, 13:54
Ik vind 'm maar niks. Leuk voor een Les Paul, maar als ze zo 'vernieuwend' bezig zijn, waarom maken ze dan niet eens wat 'confort contours' aan die gitaar?

Ik vind die Fripp-gitaren overigens wel erg sexy. Ben je nu ook into King Crimson Orpheo? Da's wel weer een overgang, van the Scorpions naar dat.

Orpheo
12 november 2008, 14:30
Ik vind 'm maar niks. Leuk voor een Les Paul, maar als ze zo 'vernieuwend' bezig zijn, waarom maken ze dan niet eens wat 'confort contours' aan die gitaar?

Ik vind die Fripp-gitaren overigens wel erg sexy. Ben je nu ook into King Crimson Orpheo? Da's wel weer een overgang, van the Scorpions naar dat.

nee, ik vind het takkeherrie :-D ik ben nog steeds 'into' the scorpions, ik vind het alleen toffe gitaren.

@man in black: de kleur mag je natuurlijk zelf kiezen, de topcarve is naar eigen keus, deze eigenaar wilde dit hebben, en hij kreeg precies wat ie wilde.

je kan het ook zo krijgen:

http://www.crimsonguitars.com/c2/uploads/2702.jpg

http://www.crimsonguitars.com/c2/uploads/1721.jpg

of

http://www.crimsonguitars.com/c2/uploads/1716.jpg

http://www.crimsonguitars.com/45_rpm_blue.html


die PRS, die vind ik pas lelijk. en way, way overpriced. niet eens neckthru, geen piezo, geen ebben toets, geen compound radius, geen sperzels, geen customwound pickups, geen comfort carves....

Man in Black
12 november 2008, 14:48
@man in black: de kleur mag je natuurlijk zelf kiezen, de topcarve is naar eigen keus, deze eigenaar wilde dit hebben, en hij kreeg precies wat ie wilde.

die PRS, die vind ik pas lelijk. en way, way overpriced. niet eens neckthru, geen piezo, geen ebben toets, geen compound radius, geen sperzels, geen customwound pickups, geen comfort carves....

Ik zou gewoon vallen over die headstock :S
Verder geef ik meteen grif toe dat PRS overpriced is, maar dat geldt in mijn beleving al helemaal voor t gros van Gibson LP's. Ik heb tijdens mijn ergste GAS-aanval tot nu toe heel wat LP's bekeken en getest maar die waren qua tops, afwerking en geluid echt beneden maats en dus way way WAY overpriced.

Maar over overpriced gesproken... wat zou je voor die RF Slimline 'Blue' neertellen? Neem niet aan dat ze je die voor een appel en een ei overhandigen.
T zal waarschijnlijk niet m'n ding zijn... vat t daarom ook niet op als een persoonlijke aanval.

Over smaak valt te twisten, want die heb jij blijkbaar niet ;)

Il_Falco
12 november 2008, 14:57
Indien ze de technologische kanten van die gitaar laten vallen, zou het wel een mooi model zijn :D

Mooie vorm, prachtige kleuren....

Maarjah, ik blijf nog eventjes stratman :)

richwoodplayer
12 november 2008, 15:52
welke winkels in nederland krijgen eigenlijk nog gibson's geleverd?

ik kijk namelijk net op de site van feedback, en daar is de gibson standard faded van de site af. nu heb ik rockpalace gemaild of ze een standard faded voor mij appart kunne houden maar daar heb ik nog geen mailtje op terug.
dus nu zou ik graag willen weten welke winkel misschien nog wel gibson's geleverd krijgt. dan kan ik daar nog even kijken..

Bram+
12 november 2008, 16:10
Ik weet verder niet wat het met dit onderwerp te maken heeft, maar die Standard Fadeds worden toch niet meer gemaakt? Ik neem aan dat de dealers ze dan ook niet meer nieuw binnen krijgen. Feedback stopt sowieso met Gibsons dacht ik.

richwoodplayer
12 november 2008, 16:12
Ik weet verder niet wat het met dit onderwerp te maken heeft, maar die Standard Fadeds worden toch niet meer gemaakt? Ik neem aan dat de dealers ze dan ook niet meer nieuw binnen krijgen. Feedback stopt sowieso met Gibsons dacht ik.

heeft verder niks met dit onderwerp te maken nee, maar misschien wel handig dat voor de mensen die de dark fire ofzo willen gaan halen, dan weten welke winkel die dan gaat verkopen;)
en de faded word idd niet meer gemaakt, dus daarom wil ik er nog 1 hebben voor ze helemaal niet meer te koop zijn.

Bram+
12 november 2008, 16:17
OK, wat betreft de Dark Fire, de officiële dealers in NL op dit moment zijn:
* AJ Groningen, Tonika Music
* Den Haag, Max Guitars
* Den Haag, Rock Palace
* Doetinchem, Muziekhuis Vriese
* Putten, Melodie Muziekinstrumenten
* Westzaan, Dirk Witte (moet natuurlijk zijn: Amsterdam, het magazijn is in Westzaan)
(bron: Gibson.com)

Grootste kans dus dat je daar de Dark Fire gaat tegenkomen. Wat betreft die STD Faded, je zou die winkels een mailtje kunnen sturen.

richwoodplayer
12 november 2008, 16:21
ok dan!

bedankt!
hier heb ik wat aan, eerst rockpalace dan eventjes afwachten, zou ik morgen wel een mailtje van krijgen denk ik.:)

thnx, kevin

Orpheo
12 november 2008, 17:26
Ik zou gewoon vallen over die headstock :S
Verder geef ik meteen grif toe dat PRS overpriced is, maar dat geldt in mijn beleving al helemaal voor t gros van Gibson LP's. Ik heb tijdens mijn ergste GAS-aanval tot nu toe heel wat LP's bekeken en getest maar die waren qua tops, afwerking en geluid echt beneden maats en dus way way WAY overpriced.

Maar over overpriced gesproken... wat zou je voor die RF Slimline 'Blue' neertellen? Neem niet aan dat ze je die voor een appel en een ei overhandigen.
T zal waarschijnlijk niet m'n ding zijn... vat t daarom ook niet op als een persoonlijke aanval.

Over smaak valt te twisten, want die heb jij blijkbaar niet ;)

de prijs valt reuze mee. de prijs die ik paar weken geleden postte, klopte niet, kwam ik later achter. ik zal het zo zeggen. je hebt er geen gibson LP standard voor. en dat headstock heeft ie expres zo gemaakt vanwege de straight string pull. als je wat anders wilt, doet ie dat zo voor je. JIJ bent klant, dus koning, en bepaald eigenlijk alles.

en die kleur... tja, als je naar de allereerste foto kijkt, zie je een betere representatie van de kleur. tis veel blauwer dan dat vale. en ik krijg inderdaad een ander headstock. eigenlijk zijn mijn gitaren compleet anders van wat ik tot nu toe gemaakt heb, en wat hij tot nu toe gemaakt heeft. wel LP shape 3 pups ToM brug, maar heel andere opzet van eigenlijk, alles. mijn stempel wordt zelfs gedrukt op de vorm van de cavity, dikte van de top (tot de millimeter), manier van carving, etc etc. Ben (de bouwer dus) is zwaar enthousiast.


Tip van de sluier:

flamed purperhart met rosewood top, pau ferro gelamineerd met wenge, neckthru, SNAKEWOOD binding (HEY ARTNAZ! haha, ja hoor hij doet 't), snakewood toets met pearl block inleg (ja artnaz, dat doet ie ook!)

padouk back met wenge top, bocote neckthru neck met bubinga binding, snakewood toets en pearl block inleg.

en eigen ontworpen pickups. Ben en ik zijn zeeer benieuwd naar het resultaat

DaveItUp
13 november 2008, 08:24
Maar wat heeft dat met dat automatisch stemmen te maken? Klinkt als een potsierlijk ding overigens.

Orpheo
13 november 2008, 10:43
Maar wat heeft dat met dat automatisch stemmen te maken? Klinkt als een potsierlijk ding overigens.

tja, als je into alembic gitaren bent, ga je dit mooi vinden, zo niet, dan niet. zo ongeveer gaat het eruit zien:

http://www.mcnaughtguitars.com/100_2273m.jpg

(rosewood dus)

http://www.soulmateguitars.com/images/wenge/tailangle.jpg

wenge

http://www.soulmateguitars.com/images/wenge/closetop.jpg

en als je niet van dit soort hout houdt, tja, mijn probleem niet :-) en wat dat ermee te maken had; lees het nog eens door.

dark fire-> veel opties-> overpriced -> crimson guitars (betere prijs, meer opties) -> mijn eigen customs.

Daan_B
13 november 2008, 10:55
Rosewood is super!
Vind het alleen niet staan op een LP (no offence Orpheo;)).
Ik zou willen dat er wat meer Rosewood tele's te krijgen waren, en dat ze niet zo overpriced waren:sneaky:.

Les Paul R8
13 november 2008, 13:30
gibson les paul flametop sunburst... die kwamen toen ook uit ('58 had geen flametop). ik heb geen idee. vertel!

Kleine correctie....in 58 werden wel degelijk flametops gemaakt. Dat de plaintop van de CS nu een 58 heet, is pure marketing.
In 58 werd het hout niet op vlam geselecteerd. Check ook "The beauty of the burst". Daar staan genoeg 58 flametops in.

x.a.d
14 november 2008, 10:58
[QUOTE=Bram+;1863923]OK, wat betreft de Dark Fire, de officiële dealers in NL op dit moment zijn:
* AJ Groningen, Tonika Music
* Den Haag, Max Guitars
* Den Haag, Rock Palace
* Doetinchem, Muziekhuis Vriese
* Putten, Melodie Muziekinstrumenten
* Westzaan, Dirk Witte (moet natuurlijk zijn: Amsterdam, het magazijn is in Westzaan)
(bron: Gibson.com)[QUOTE]

vanaf een paar weken blijkbaar ook * Muziekhandel Jukebox, Boekel

Dick Wolkendeck
14 november 2008, 14:52
(...) die PRS, die vind ik pas lelijk. en way, way overpriced. niet eens neckthru, geen piezo, geen ebben toets, geen compound radius, geen sperzels, geen customwound pickups, geen comfort carves....


Ja PRS is duur, maar "onze" PRS McCarty (hij is van mijn vrouw, :seriousf: ) is toch wel de beste gitaar die ik ooit heb vast gehouden. Wat een tone! Het is mijn favo studiogitaar, welk akkoord je ook pakt, de output blijft wonderbaarlijk gelijkmatig. Ken je dat, als je in de studio de micpre moet inregelen en bij het B- of C-akkoord slaat de meter ineens uit zijn kastje, terwijl bijvoorbeeld een F-akkoord de meter niet verder krijgt dan -12 dB? En dan heb ik dit gezien op verscheidene Gibson LP's, Jackson neck-thru SLII, Fender, Charvel/Jackson.

Maar goed, wat mij triggerde was "niet eens neck-thru". Ik vind neck-thru helemaal niet beter dan geschroefd of gelijmd. Zie mijn ervaring met de PRS. En mijn Jackson SLII neck-thru heb ik geruild voor een customshop ESP MII Deluxe, geschroefde hals. Bijna net zo veel sustain in het laag, bij de hoge noten hoor ik geen grote verschillen. Maar het geluid... Die neck-thru klinkt zo vlak... hoe moet ik dat omschrijven, de ESP is enorm veel meer Van Halen. Expressief, pinches, helderder, helemaal mijn ding.

Wel mooi, die LP BF. Maar het is toch veel cooler om voor een andere stemming "gewoon" een andere gitaar te pakken? Hoewel, die Piëzo's...

classicrooock
14 november 2008, 15:28
nice!
....gass.......aaah kan er niet aan weerstaan zoveel gass!!!:eek:

Orpheo
14 november 2008, 17:25
neckthru is gewoon wat luxer dan bolt on of verlijmd.ik herken trouwens dat met van de output niet. het hele gedoe met de piezo is te gek natuurlijk.ik heb wat zitten kijken,en dat gedoe van ultieme tone of meest veelzijdige gitaar zit met denk ik in een soort van actieve tonecontrol waar je dus bass mids en treble mee kunt boosten of juist scoopen.

fredjuh
14 november 2008, 20:13
dat filmpje is idd geniaal:D en bij mij werkte die "win een dark fire" link ook niet!!

signsofzodiac
14 november 2008, 21:01
De DF lijkt me een prima plank. Zal wel een arm en twee benen kosten trouwens. Maar ik moet zeggen: Orpheo, je hebt wel degelijk een punt. Die crimson gitaren zijn er bijzonder goed uit, opties om je vingers bij af te likken en ben meer dan benieuwd wat ze daadwerkelijk kosten. Speel al jaren met VG-systemen, en dit lijkt me een uitstekend spele-ding voor mijn toepassingen. Ben benieuwd hoe de jouwe uiteindelijk wordt. Weet je iets over wachttijden?

Orpheo
14 november 2008, 23:05
wachttijd: 6 tot 8 weken als je het geolied wilt. 12 tot 16 als je het gelakt wilt. prijzen: mail ze eens zou ik zeggen.valt je echt dik mee.

vettavillenl
2 december 2008, 08:33
Meer info over de Darkfire
http://news.harmony-central.com/Newp/2008/Gibson-Dark-Fire.html

en ik denk dat Gibson ook haar pagina's heeft aangepast.
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/DarkFire.aspx

Mazie
2 december 2008, 14:45
Ik vind hem Prachtig!
alleen vind het jammer dat het een robot serie is vind die robot gitaren tog niks...

Jiboom
2 december 2008, 14:53
Om de een of andere reden doet die Dark Fire me denken aan die nieuwe Logitech gitaar (http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/playstation_3/controllers/devices/5048&cl=us,en##) :satisfie:

http://www.logitech.com/repository/1246/jpg/10749.1.0.jpg

Iets als: echte gitaren worden speelgoed, en speelgoed worden net echte gitaren...

Het wachten is nu op de "Gibson 1959 Les Paul Custom Shop Historic Aged by Tom Murphy for Guitar Hero 4 (PlayStation 3 Wireless Edition)" (of zoiets..) :seriousf:

RobertoL
2 december 2008, 14:53
Zijn er ook al filmpjes van dat hij bespeeld wordt?

Tim..
2 december 2008, 16:13
zo'n apparaat bestaat al, en ik gebruik het op het moment dat ik dit typ.
men noemt het.. een computer.



ik bepaal liever zelf wat mijn gitaar doet, in plaats van dat de gitaar alles voor me doet.:seriousf:

pol2711
3 december 2008, 10:53
nou mijn GAS is iig flink toegenomen....
Maar eerst maar ff wachten totdatie er echt is en ik 'm echt kan proberen.
- geluid
- bespeelbaarheid
- kwaliteit (hout)
- looks

Vwb die looks zit het wel goed, de rest is nog ff afwachten. Ga er al van uit dat dat ook wel OK zal zijn. Hoop dat ie niet over de €2K schiet.

Waar ik wel een beetje moe van word is dat dit ding al door diverse mensen hier de grond in geboord wordt alleen al omdat er een lampie, sjippie en een batterij in zit. Al gehoord? Al op gespeeld? Al in het echt gezien? Nou dan, blijf anders lekker in die grot zitten!
sorry, moest ik ff kwijt, verder :blast:

pol2711
3 december 2008, 11:26
net gevonden bij iemand die 'm in handen heeft gehad.
Ik ben al bijna om.....

Posted: dinsdag 2 december 2008 7:01:45


Rank: Administration

Joined: 30-8-2008
Posts: 170
Location: Nashville
Folks, I spent some quality time with Dark Fire today, and I will honestly, 100% tell you as one guitar player to another that once you get your hands on one of these things, you will absolutely have to have one. I could not believe the speed of the automatic tunings now, the astonishing array of native tones you get from the configurations of the pickups in it, not to mention of course the variety of tunings you get from its Robot technology. When you read all the stuff on this site about this guitar describing what it does, I'm here to tell you its all true, not hype. Its almost hard to write this here, I was gushing about this thing all night tonight to anyone who'd listen. This is not a modeling guitar. These tones come straight from the guitar through the combination of pickup selection options, the pickups and the variety of tunings. Put those options into the Guitar Rig software and you will have countless hours of dialing up astounding tone combinations. Wow!

This is so much more than just a gen. 2 Robot. That's only a little part of what this thing is and does. I was amazed, dazzled, and delighted with how much it does, how easy it is to use, how it sounds, looks, plays, feels, the perfect intonation, how fast it does what it does, and then when plugged into the RIP device and used with Guitar Rig, the possibilities were completely endless. I must own one. Straight up, honest truth. I have NEVER been so excited about a new guitar model that I said "I must own this." Not like this. I've lusted after plenty of Les Pauls in my time, for a variety of reasons, but nothing, I mean nothing has excited me about a guitar like this one has. I can't wait for this thing to ship to see the reactions from the forum regulars when they get a chance to see one at the stores. If you think the first Robot guitars sold out fast, this thing should absolutely fly off the shelf.

Because the RIP is cross-platform and I am on a Mac, all I had to do was plug the Firewire into my MacBook Pro and in seconds it was recognized without any drivers to install. That meant I had the RIP working as a regular audio recording device with Ableton Live Lite (which is ships with), then opened Guitar Rig as a plugin in Live, and was making dreamy tone in minutes. You don't have to even use the RIP if you just want to plug this into your favorite rig now, but I have a feeling once you experience the power of using the RIP with Guitar Rig, you'll be hard pressed to want to use most other traditional setups. Truly. Striking.

My Dark Fire blog posts will be up soon and I'll keep ya'll up to date on my thoughts on the entire package in detail there. Meanwhile, trust me on this one, you're going to want this guitar.

--------------------------------------------------------------------------------

************************************************** ************************
Now seriously jonesing for Dark Fire.....

1974 Gibson Les Paul Signature Model - signed by Les Paul
1995 Gibson Les Paul Special Double Cutaway - signed by Les Paul
1994 Gibson Les Paul Classic Plus - signed by Les Paul
2002 Gibson Les Paul Custom - signed by Les Paul
2003 Gibson Les Paul '59 Reissue - signed by Les Paul
Epiphone Jack Casady Bass - signed by Jack Casady
Epiphone Jorma Kaukonen JA - signed by Jorma Kaukonen
2003 Gibson SJ200
1994 Gibson J-160E
Epiphone Masterbilt EF500RA
Gibson Hound Dog Dobro
Epiphone Valve Jr Combo

And a list of other guitars, amps and recording software and gear far too telling of a man's obsession with sound
************************************************** ************************

pol2711
3 december 2008, 11:40
ze gaan $3.349,- kosten. Vrees dat we hier in NL toch een kleine €3.000,-. (Gok: € 2.995,-) moeten gaan lappen. De eerste batch die 15 dec loskomt bevat 4000 stuks: 2000 voor de US en 2000 voor de rest. Ik denk dat we nog wel ff moeten wachten.

Orpheo
3 december 2008, 12:21
zo'n apparaat bestaat al, en ik gebruik het op het moment dat ik dit typ.
men noemt het.. een computer.



ik bepaal liever zelf wat mijn gitaar doet, in plaats van dat de gitaar alles voor me doet.:seriousf:

en alsje goed leest,zie je dat het merendeel analoog is. het enige dat echt digitaal werkt, is het robot-deel. en voor piezo heb je altijd een preamp nodig.

maar ik moet nog even zien hoe het hele ding werkt. dat gedoe met die 2 kassies zit me ook niet echt lekker...

Tim..
3 december 2008, 15:23
en alsje goed leest...
tja dat blijf moeilijk he :)

Orpheo
3 december 2008, 15:38
de prijs: er staat, under 3500$. de standard 2008 is ook ongeveer zo duur, en die is in nederland ongeveer 2200E. dze gitaar zal dat dus ook denk ik gaan kosten. want 3000E, dat is een customshopper, en deze gitar si geen customshopper. hij moet verkopen, en niet concurreren met eigen produkten.

jazz studio
7 december 2008, 13:44
Zijn er ook al filmpjes van dat hij bespeeld wordt?

grayink : les pauls voor homo's?.. zijn Slash, Joe Perry, Jimmy Page , Bob Marley, Eric Clapton, Neil Young, The Edge homo's?... :???:

Orpheo
7 december 2008, 13:52
grayink : les pauls voor homo's?.. zijn Slash, Joe Perry, Jimmy Page , Bob Marley, Eric Clapton, Neil Young, The Edge homo's?... :???:

echt wel! gewone bruinrijders zijn dit!

budje
7 december 2008, 22:36
grayink : les pauls voor homo's?.. zijn Slash, Joe Perry, Jimmy Page , Bob Marley, Eric Clapton, Neil Young, The Edge homo's?... :???:

the edge heeft trouwens wel jaren met zo'n village people-snor rondgelopen :blast:

Mitchellica
8 december 2008, 09:04
WAUW! dat noem ik noch eens een echte gitaar (qua uiterlijk tenminste)

pol2711
17 december 2008, 11:59
mijn GAS is ontladen in een grote SCHEET. Blijkt dat ding maar slowly leverbaar te zijn.

"Gibson takes great pride in providing their fans and consumers the best possible musical experience in the world. The Dark Fire is poised to change the guitar industry and because of that we have decided to produce the Gibson Dark Fire slowly and roll it out in a way that will meet consumer expectations that the guitar they purchase is perfect in every way," said Henry Juszkiewicz, Chairman and CEO of Gibson Guitar. "Although production of the Dark Fire guitar is slower than most guitars, it is important to take the time to deliver the most remarkable guitar of its time to the most remarkable guitar fans in the world only the way Gibson can."

Nog ff wachten dan. Dan voelen en spelen.....

Teleholic
17 december 2008, 13:55
Gibson Dark Fire...

Ik blijf nog steeds bij 'the less, the more'. Belachelijk wat Gibson aan het doen is met de nieuwe Dark Fire...

Het grappige is dat Gibson met zo'n gitaar naar mijn mening wanhopig overkomt en niet zozeer vernieuwend. Oke, het is misschien nieuw, maar het wijkt ver af van het pure, oorspronkelijke model dat stond voor wat het stond, zonder allerlei poespas. Gibson staat gewoon niet meer voor wat het was (los van de klankverschillen/kwaliteitsverschillen die altijd al bestonden). Puur het model/principe. Dat is niet alleen zo met de Dark Fire.

De LP Traditional vind ik een van de weinige 'oprechte' Les Pauls die Gibson nog te bieden heeft, incl. sommige Custom Shop modellen.

FenderPlayer
17 december 2008, 14:08
HAHAHAHAHA wat die gitaar kan, kan ik ook.....met een computer.....:rockon:
Kom OP zeg! What's next? een gitaar die zichzelf bespeelt? Dit soort dingen leiden het gitaarspelen echt naar de afgrond als je het mij vraagt....
Whatever happened to good craftsmanship and talent? Maak gewoon een goede no-nonsense gitaar...

Orpheo
17 december 2008, 14:13
heren, lees eens goed naar wat die gitaar doet en kan.

door middel van condensatoren kan je bepaalde sounds 'presetten'. dus ala de varitone, alleen nu wat mooier en 'sleeker' qua looks.

het robot-deel is verbeterd in werking en uiterlijk; sneller en kleiner. De piezo voor de stemming is nu ook gebruikt voor echt PIEZO-sounds. blendbaar. geweldig systeem trouwens. heb de schetsen gezien hoe het geblend word; te gek ding!

dit systeem word OOK gebruikt voor een nieuw soort midi. per snaar aparte output, en per snaar dus een aparte amp kunnen gebruiken. midi, synth, de hele rataplan. via firewire direct opnemen op je pc of mengpaneel; ik zie potentie daarin, maar dat is een HEEEEL klein aspect van de gitaar. je ziet ook, ze plaatsen 'm als een ongelooflijk veelzijdige axe, zonder computergestuurde tone-dingetjes ala variax. het enige computergedoe is het stemmen, en dat vind ik te gek. binnen een tel stemmen naar een andere stemming, open G, dropped des, E. t kan allemaal. qua tone is dit een te gek instrument lijkt mij. ik overweeg zelfs om er tzt ook een te nemen.

het is een verscherping van deze gitaar:

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/reckb/cabinet/brand_g/g5_lgxt_tb_3.jpg

zelfde mogelijkheden, meer zelfs, in een les paul verpakking. tis de robot LP en digital LP in 1. ik ben geen gibson-fanboy (meer), maar irriteer me wel aan het oeverloze gelul dat dit zo debiel of slecht is. het is gewoon de LP standard 2008, met meer features voor een bedrag dat iets hoger is. ik zie het probleem niet.

FenderPlayer
17 december 2008, 14:22
tuurlijk mag je dat vinden en dat respecteer ik ook, maar ik vind dit gewoon iets te ver gaan, doe mij maar gewoon hout, en zo min mogelijk electronische poespas.

Orpheo
17 december 2008, 14:43
tuurlijk mag je dat vinden en dat respecteer ik ook, maar ik vind dit gewoon iets te ver gaan, doe mij maar gewoon hout, en zo min mogelijk electronische poespas.

allicht, dat is je goed recht. maar blaat dan niet dat je dit net zo goed via de pc gedaan krijgt, dat is namelijk gewoon niet waar. een PC heeft geen piezo, een PC heeft geen synth, een PC heeft geen condensatoren om tone te shapen...get your story straight, kerel.

FenderPlayer
17 december 2008, 15:00
Ooit gehoord van het stijlfiguur hyperbool orpheo?
Je moet niet alles zo letterlijk nemen....
Net als de zin waar ik het heb over een gitaar die zichzelf bespeelt, dat is ook nogal onrealistisch, maar het dient alleen ter illustratie voor mijn visie op dit onderwerp, het is geen argument op zich...

Orpheo
17 december 2008, 15:03
Ooit gehoord van het stijlfiguur hyperbool orpheo?
Je moet niet alles zo letterlijk nemen....
Net als de zin waar ik het heb over een gitaar die zichzelf bespeelt, dat is ook nogal onrealistisch, maar het dient alleen ter illustratie voor mijn visie op dit onderwerp, het is geen argument op zich...

allicht ken ik dat stijlfiguur. maar zoals je al in een vorig topic hebt gemerkt, ik neem sommige dingen redelijk serieus. Kijk, ik ken een flink aantal mensen van het forum IRL (nja, heb ze gezien in het echt, en weet of snap beter wat ze bedoelen op het forum). jij bent redelijk nieuw hier, en dus ken ik je minder goed. is geen aanval oid, maar gewoon een constatering, niks kwalijks lijkt mij. Daarom lijkt het alsof het serieuzerig is, meer niet. en vandaar dat ik zo serieus erop reageer. Je post dat je zegt 'zo kaal mogelijk, alleen hout en wat pickups' iets in die trant, zet voor mij meer zoden aan de dijk, en snijdt meer hout, dan de post over de 'autobespeelbare gitaar'.

pol2711
17 december 2008, 15:24
ach ieder z'n smaak zeg ik maar. Ik ben gevallen en ik ben in staat om naar engeland te gaan tussen kerst en nieuw. Met die lage pond zit ik nu op 2000 euro voor dat ding.

En computer? de Dark Fire is GEEN moddeling gitaar zoals een Variax dat is. Tis Gibson Pure maar dan met meer mogelijkheden die mij bijzonder goed uitkomen en mijn leven op het podium bijzonder veraangenamen en ik me kan concentreren op mijn spel en het publiek ipv op mijn gear.

Die Godin heb ik trouwens ook gehad. Waanzinnige gitaar was dat: piezo maar dan de echte) in de brug met hemelse acoustiche klanken, 13 pins synth naar de Roland GR-20 met soort stringgeluiden achter jouw acoustisch spel. Mooi was dat, echt heel mooi! Daarnaast was het een bijzonder fijne gitaar. Iemand anders is er nu heel gelukig mee.

Orpheo
17 december 2008, 15:32
ach ieder z'n smaak zeg ik maar. Ik ben gevallen en ik ben in staat om naar engeland te gaan tussen kerst en nieuw. Met die lage pond zit ik nu op 2000 euro voor dat ding.

En computer? de Dark Fire is GEEN moddeling gitaar zoals een Variax dat is. Tis Gibson Pure maar dan met meer mogelijkheden die mij bijzonder goed uitkomen en mijn leven op het podium bijzonder veraangenamen en ik me kan concentreren op mijn spel en het publiek ipv op mijn gear.

Die Godin heb ik trouwens ook gehad. Waanzinnige gitaar was dat: piezo maar dan de echte) in de brug met hemelse acoustiche klanken, 13 pins synth naar de Roland GR-20 met soort stringgeluiden achter jouw acoustisch spel. Mooi was dat, echt heel mooi! Daarnaast was het een bijzonder fijne gitaar. Iemand anders is er nu heel gelukig mee.

hoe bedoel je, een 'echte' piezo? de dark fire heeft ook een echte piezo. anders wil het hele robotdeel het niet eens doen, trouwens.

Teleholic
18 december 2008, 09:48
Nja, ik hou het liever bij mn 80's Gibby LP Custom. Pure en eerlijke toon, zonder dat daar een brei aan futuristische electronica voor wordt gebruikt. De veelzijdigheid van een Les Paul zonder poespas of bijzondere electronica zit 'm in de bespeler.

Om het te verduidelijken: Jan akkerman zou ik bijvoorbeeld NEVER, EVER een Dark Fire zien kopen, gewoon uit principes...en gelijk heeft ie. Tot op de dag van vandaag is het nog steeds een geweldige pure gitarist zonder afhankelijk te zijn van die hypermoderne, futuristische shit. Veel mensen kiezen toch liever voor afhankelijkheid van de nieuwste technologieen (wat vaak 'gemak' betekent). Dat is misschien moeilijk tegen te houden met de meeste dingen en je gaat erin mee, maar op muziekgebied weiger ik dat...al ben ik 90. Dark Fire? Nee dus.

duckman
18 december 2008, 10:17
Nja, ik hou het liever bij mn 80's Gibby LP Custom. Pure en eerlijke toon, zonder dat daar een brei aan futuristische electronica voor wordt gebruikt. De veelzijdigheid van een Les Paul zonder poespas of bijzondere electronica zit 'm in de bespeler.

Om het te verduidelijken: Jan akkerman zou ik bijvoorbeeld NEVER, EVER een Dark Fire zien kopen, gewoon uit principes...en gelijk heeft ie. Tot op de dag van vandaag is het nog steeds een geweldige pure gitarist zonder afhankelijk te zijn van die hypermoderne, futuristische shit. Veel mensen kiezen toch liever voor afhankelijkheid van de nieuwste technologieen (wat vaak 'gemak' betekent). Dat is misschien moeilijk tegen te houden met de meeste dingen en je gaat erin mee, maar op muziekgebied weiger ik dat...al ben ik 90. Dark Fire? Nee dus.


Dit zeiden de meeste gitaristen 60 jaar geleden ook over de eerste elektrische gitaar...:satisfie:

pupanus1
18 december 2008, 10:42
Haha inderdaad stilstaan == achteruitgaan. Hoewel ik een zelfstemmende gitaar wel een overbodige luxe vind.

Dude
18 december 2008, 10:43
Om het te verduidelijken: Jan akkerman zou ik bijvoorbeeld NEVER, EVER een Dark Fire zien kopen, gewoon uit principes...en gelijk heeft ie. Tot op de dag van vandaag is het nog steeds een geweldige pure gitarist zonder afhankelijk te zijn van die hypermoderne, futuristische shit.

dikke onzin, ik heb pas een docu gezien waarin jan akkerman zijn thuis studiootje liet zien en line6 materiaal (guitarport geloof ik) stond aan te prijzen omdat je daarmee zo lekker makkelijk op je computer kon werken. En waarin hij juist vertelde dat als ze dat soort spul vroeger hadden gehad de mogelijkheden in invloed van dat spul op muziek ongekend waren geweest.

Orpheo
18 december 2008, 10:48
Nja, ik hou het liever bij mn 80's Gibby LP Custom. Pure en eerlijke toon, zonder dat daar een brei aan futuristische electronica voor wordt gebruikt. De veelzijdigheid van een Les Paul zonder poespas of bijzondere electronica zit 'm in de bespeler.

Om het te verduidelijken: Jan akkerman zou ik bijvoorbeeld NEVER, EVER een Dark Fire zien kopen, gewoon uit principes...en gelijk heeft ie. Tot op de dag van vandaag is het nog steeds een geweldige pure gitarist zonder afhankelijk te zijn van die hypermoderne, futuristische shit. Veel mensen kiezen toch liever voor afhankelijkheid van de nieuwste technologieen (wat vaak 'gemak' betekent). Dat is misschien moeilijk tegen te houden met de meeste dingen en je gaat erin mee, maar op muziekgebied weiger ik dat...al ben ik 90. Dark Fire? Nee dus.
jezus man, LEES!!! er zit gewoon een varitone in, maar dan in een mooiere verpakking, en een piezo. dit zijn systemen die al 30 jaar lang op gitaren gebruikt worden. dat is niet futoristisch, dat is ouderwets en bijna achterhaald.

Teleholic
18 december 2008, 11:09
dikke onzin, ik heb pas een docu gezien waarin jan akkerman zijn thuis studiootje liet zien en line6 materiaal (guitarport geloof ik) stond aan te prijzen omdat je daarmee zo lekker makkelijk op je computer kon werken. En waarin hij juist vertelde dat als ze dat soort spul vroeger hadden gehad de mogelijkheden in invloed van dat spul op muziek ongekend waren geweest.

Jij hebt het over effecten, computers etc. en de mogelijkheden daarbinnen die vooral in studio's voor opnamens ten goede kunnen komen. Ook om er lekker experimenteel mee bezig te zijn (wat uiteindelijk invloed heeft op de muziek). Dat mag.

Ik heb het puur over de gitaar zelf. Ik hoef geen brei aan electronica, een varitone of piezo allen in 1 Les Paul gepropt. Niet mijn ding.

marter544
18 december 2008, 11:14
dikke onzin, ik heb pas een docu gezien waarin jan akkerman zijn thuis studiootje liet zien en line6 materiaal (guitarport geloof ik) stond aan te prijzen omdat je daarmee zo lekker makkelijk op je computer kon werken. En waarin hij juist vertelde dat als ze dat soort spul vroeger hadden gehad de mogelijkheden in invloed van dat spul op muziek ongekend waren geweest.

Idd, heb Jan Akkerman een tijdje geleden live gezien (dat was eens en nooit weer trouwens), en die gast speelt live ook met een Line6 pod pro.. Ik denk dat juist hij, wel een voorstander is voor zoiets. Ik hoef het zelf niet, zo'n Dark fire, ik vind het gewoon niet mooi en te ingewikkeld.. Ik hou niet van knopjes draaien.

jimihattricks
18 december 2008, 12:01
Jij hebt het over effecten, computers etc. en de mogelijkheden daarbinnen die vooral in studio's voor opnamens ten goede kunnen komen. Ook om er lekker experimenteel mee bezig te zijn (wat uiteindelijk invloed heeft op de muziek). Dat mag.

Ik heb het puur over de gitaar zelf. Ik hoef geen brei aan electronica, een varitone of piezo allen in 1 Les Paul gepropt. Niet mijn ding.

dat vind ik dan ook weer dubbel, je tolereert het wel in een studio, maar niet op een gitaar... terwijl een studio minstens zoveel, zoniet meer invloed gaat hebben op het uiteindelijke klankresultaat dan de gitaar die je gebruikt hebt (een beetje in het verlengde van; ik heb een CS Gibson, maar gitaarkabels van de Blokker)

overigens, als je op het podium staat is allereerst 90% vd mensen helemaal niet bezig met jouw geluid of jouw gitaar of jouw versterker of whatever.. die 10% die er wel op letten zijn zo gigantisch bevooroordeeld dat ze alleen maar zoeken naar line6 logo's om vervolgens conclusies te trekken over de sound.. dus waar gaat het dan eigenlijk over..

maargoed ot, ik vind het wel leuk dat gibson moeite doet om wat vernieuwing te brengen, en ik vind dat ding er nog niet eens zo slecht uitzien

Teleholic
18 december 2008, 12:30
dat vind ik dan ook weer dubbel, je tolereert het wel in een studio, maar niet op een gitaar... terwijl een studio minstens zoveel, zoniet meer invloed gaat hebben op het uiteindelijke klankresultaat dan de gitaar die je gebruikt hebt (een beetje in het verlengde van; ik heb een CS Gibson, maar gitaarkabels van de Blokker)

overigens, als je op het podium staat is allereerst 90% vd mensen helemaal niet bezig met jouw geluid of jouw gitaar of jouw versterker of whatever.. die 10% die er wel op letten zijn zo gigantisch bevooroordeeld dat ze alleen maar zoeken naar line6 logo's om vervolgens conclusies te trekken over de sound.. dus waar gaat het dan eigenlijk over..

maargoed ot, ik vind het wel leuk dat gibson moeite doet om wat vernieuwing te brengen, en ik vind dat ding er nog niet eens zo slecht uitzien

Nja, je weet hoe ik erover denk. Als ik een gitaar moet stemmen gebruik ik nog altijd mn oren in de eerste plaats als de omgeving dat toelaat en anders een stemapparaat. Als ik een akoestisch geluid wil, pak ik ook daadwerkelijk een akoestische gitaar. Als ik effecten wil toevoegen aan mn sound gebruik ik pedalen. Vind je mn keuzes oudbollig? Mag hoor.

Apenzoon
18 december 2008, 13:29
In eerste instantie dacht ik ook dat het een soort halve computer was, maar als ik me erin verdiep lijkt het me wel wat. Gitaren met veel mogelijkheden vind ik geweldig zolang het opwekken van de toon maar 'natuurlijk' gebeurt.
Dat robot-stemmen zou ik wel eens in real-life willen zien. Om een of andere reden vertrouw ik dat nog niet zo. :chicken: