PDA

View Full Version : Nieuw



Absolution
10 november 2008, 16:33
Hallo allemaal,

Ben een kleine twee weken aan het oefenen op een akoestische gitaar om later over te stappen op een elektrische gitaar. Ik heb dan ook al het een en ander aan informatie op dit forum gelezen.

Tevens zou ik gelijk een vraag willen stellen. Ik snap nou niet goed hoe het zit met al die toonladders en akkoorden. Is er iemand die misschien een duidelijk overzicht heeft waarin weergegeven staat wat er allemaal bestaat (aan akkoorden, toonladders, powerchords etc.)? Er zijn namelijk veel zaken ik op dit moment door elkaar haal en zou graag zo'n schema hebben. Dus enkel de termen van dergelijke zaken in een handig schema.

Vele malen dank alvast!

Groeten,

Absolution

richwoodplayer
10 november 2008, 16:45
welkom!

als we alle akkoorden zouden moeten uitleggen, dan zijn we over 3 dagen nog bezig.
het makkelijkst is om het even op internet of youtube op te zoeken.
daar is veel te vinden.

groetjes kevin

Absolution
10 november 2008, 16:46
welkom!

als we alle akkoorden zouden moeten uitleggen, dan zijn we over 3 dagen nog bezig.
het makkelijkst is om het even op internet of youtube op te zoeken.
daar is veel te vinden.

groetjes kevin

Ik wil dat ook helemaal niet. Enkel een overzicht met termen en hun relatie zou handig zijn (dus akkoorden, soorten toonladders etc.).
;)

richwoodplayer
10 november 2008, 16:50
oooh ok.
maar ik moet over 10 minuten werken dus heb er zelf geen tijd voor.
maar er zal vast wel iemand zijn die een website weet waar zoiets opstaat ;)

suc6

kevin

Bassbitch
10 november 2008, 17:19
Kom eens neuzen in Speeltechnieken & Theorie, daar staat een heleboel informatie.

alexandra
10 november 2008, 17:52
Welkom hier en ik ondersteun BB :)

jan_bervoets
10 november 2008, 17:55
ghoh het is moeilijk uit te leggen als je geen notenleer hebt gehad , de bouw van toonladders en akoorden met hun drieklanken maar een van de beste toonladders voor gitaar is zeker de mineur pentatonishe toonladder over deze toonladder word het meest geimproviseerd en zo en .
van akkoorden kijk je gewoon op een site ,powerchords zijn gewoon vereenvoudigde akkoorden die vaak in rock worden gebruik , tip --> google gwn alles wat je moet weten

groetjes jan

aaronstonebeat
10 november 2008, 18:06
In principe is het best simpel allemaal, als je de samenhang tussen dingen ziet; logisch en afgerond. Maar het wordt echt een enorm verhaal om dat helemaal uit te leggen; het is niet voor niets dat mensen daar soms enkele jaren op studeren.

-=JEROEN=- heeft er in het topic Speeltechnieken en Theorie zijn uiterste best voor gedaan:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80690

Absolution
10 november 2008, 18:13
Bedankt voor de reacties allemaal:)

Ik heb die stukken van Jeroen al doorgelezen. Dat snap ik ook allemaal. Laat ik het anders stellen; als ik gitaar leer spelen dan zijn de hoofdthema's akkoorden en toonladders? Pfff, ik ga wel evn op google zoeken.