PDA

View Full Version : Laney Babelswitch...!



Bram78
10 november 2008, 13:49
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een Laney Babelswitch met als bedoeling om via midi mijn powerball te bedienen.
Nu lukt dat redelijk, punt is alleen dat ik op mijn amp vier kanalen heb en de Laney er slechts drie lijkt te kunnen selecteren.
Ik heb de gebruiksaanwijzing bestudeerd maar kom er ook met gebruiksaanwijzing niet uit...

Ik heb de babelswitch via de relais-functies aangesloten op de amp.

Iemand een suggestie?
Interresander?

Nocki
11 november 2008, 08:29
Hoi Bram,

Door ons PM verkeer heb ik even de handleiding erbij gepakt en heb het volgende begrepen.
De Babelswitch kan idd 4 kanalen switchen via het laney 5pins din kabeltje. Volgens mij zijn de jack poorten idd maar in staat tot 3 opties. niks, aan 1 een aan2. Ik weet neit op if het goed begrepen heb maar zo interpreteer ik de manual. Misschien door de solderen aan de din kabel is er meer uit te halen maar dat zou je even moeten proberen. Op de site van TC-electronic is er veel geschreven over hoe je verschillende amps met de relay switching van de G-major moet laten praten. Daar staan misschien ook schema's van de Laney amps op. Tis misschien een idee. Tenzij ons PM verkeer natuurlijk een betere oplossing biedt. :) groetjes

Nocki

Johannes
11 november 2008, 11:56
Misschien lees ik niet goed, maar 2 stereo jack kabeltjes in de switch outputs van de babelswitch en in de footswitch inputs van de powerball werkt niet?

Bram78
11 november 2008, 18:00
Nope, helaas onvoldoende.
Kom niet verder dan kanaal 1,2 en 3 en mis dus kanaal vier.
helaas kan ik de andere relais niet voor hetzelfde doel gebruiken, dat accepteert de Engl weer niet.
Ik begrijp alleen niet waarom het met de g-major met slechts 1 relais wel lukt en met de babelswitch niet...
Anyway: Nocki heeft nog een Z-11 liggen en zocht een babelswitch dus de deal was snel gemaakt.

Maar toch begrijp ik niet waarom het niet lukt... :confused:

interessander
11 november 2008, 18:04
Hey Bram,

ik snap het ook nog steeds niet, als het goed is moet de Laney toch echt 4 schakelfuncties uit kunnen voeren door middel van beide stereo-jacks.
Ik gebruik enkel een van deze jacks en kan daar afzonderlijk een kanaal mee schakelen en de tuner muten, dus misschien ligt het eerder aan de manier waarop de Powerball geschakeld wordt?
Maar goed, ik zie dat de Z11 uitkomst biedt, gelukkig maar!