PDA

View Full Version : aansturing CC's in "GCP + G-force" setup



jemke
10 november 2008, 13:44
Het programmeren van de CC's in de G-Force of Ground Control Pro vormt geen probleem maar 1 zaak lukt me niet.

Stel, op preset 1 heb ik een delay geprogrammeerd en de effectblok staan aan. De CC's van de G-Force en de GCP zijn correct op elkaar afgesteld. Wanneer ik preset 1 oproep staat de delay uiteraard aan maar de knop op de GCP waaraan de CC gelinkt werd licht niet op.

Wanneer ik de knop nu indruk die de CC bedient, licht hij op, maar er verandert niets op de G-Force. De effectblock valt pas uit nadat ik nog een keer op de knop druk. Samengevat moet ik 2x op een knop drukken eer ik de delay kan uitzetten. Vanaf dat ogenblik loopt alles pas synchroon.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Thanx.

ateng
10 november 2008, 14:27
Volgens mij moet je in de "EDIT" mode zijn om dat te wijzigen. Je houdt de EDIT switch ingedrukt zodat je in de EDIT mode komt. Als het goed is zie je de ledjes op je Ground Control branden, tenminste als je een fx aan heb staan. Waarschijnlijk staat de led van je delay uit dus druk op de switch zodat de led gaat branden>druk weer op EDIT> save Y/N> druk YES en volgens mij is het nu opgeslagen.

Nocki
10 november 2008, 16:00
idd. even zorgen dat op je Ground controll de setting al "aan" staat.
Dan moet het werken.

jemke
10 november 2008, 20:26
Dit werkt op die manier enkel voor de knoppen waar je een loop van de GCX hebt aan toegewezen. Wanneer je de knoppen die aan cc's gekoppeld worden indrukt dan programmeer je dat de onderliggende loop ook aangaat bij de change van preset, maar dit is niet het beoogde resultaat......Ik kijk er volgens mij over, dit kan niet moeilijk zijn.

jemke
10 november 2008, 21:35
Gevonden! In het midimenu moet de GPC als slave fungeren!

ateng
11 november 2008, 00:30
dat toe wijzen wel via MIDI menu maar dat het ledje brand als je delay aan staat moet volgens mij wel via EDIT mode... toch?

jemke
11 november 2008, 09:32
Neen, ik moet enkel over de loops beslissen of ze aan of uit staan op de GCP zelf. De status van de effectblokken op de G-Force in de preset zelf bepalen wat de status van de overige knoppen is op de GCP.

boss
11 november 2008, 18:42
Neen, ik moet enkel over de loops beslissen of ze aan of uit staan op de GCP zelf. De status van de effectblokken op de G-Force in de preset zelf bepalen wat de status van de overige knoppen is op de GCP.Is dat zo?? Ik dacht niet dat de GCP over active sensing beschikte....
Maar als jij het zo werkend hebt dan schijnbaar dus wel.
Toch vreemd!

ateng
11 november 2008, 23:23
Heb het nog gecheckt met mijn eigen Ground Control maar het is gewoon, zoals ik het al zei, in de EDIT mode in te stellen.

Bij preset 1 is je delay geactiveerd maar het ledje brand niet... toch? Hou dan Edit ingedrukt en druk op de switch waar de delay is toe gewezen (zeg maar switch 5), druk op Edit> save yes> en klaar issie.
Bij Setup mode moet je dan wel bij Instant Access de delay toewijzen naar switch 5 natuurlijk.

jemke
12 november 2008, 18:56
Heb het nog gecheckt met mijn eigen Ground Control maar het is gewoon, zoals ik het al zei, in de EDIT mode in te stellen.

Bij preset 1 is je delay geactiveerd maar het ledje brand niet... toch? Hou dan Edit ingedrukt en druk op de switch waar de delay is toe gewezen (zeg maar switch 5), druk op Edit> save yes> en klaar issie.
Bij Setup mode moet je dan wel bij Instant Access de delay toewijzen naar switch 5 natuurlijk.

Dus je duwt tegelijkertijd op de EDIT knop en de switch? Als dat zo werkt, hoef ik 1 kabel minder door m'n toekomstige snake te jagen, dus meer ruimte voor een extra voeding:)

ateng
13 november 2008, 00:06
Dus je duwt tegelijkertijd op de EDIT knop en de switch? Als dat zo werkt, hoef ik 1 kabel minder door m'n toekomstige snake te jagen, dus meer ruimte voor een extra voeding:)

Niet tegelijker tijd maar eerst de EDIT ingedrukt houden en daarna de switch waar delay onder zit indrukken zodat ledje brand. Daarna weer EDIT indrukken en dan zegt ie SAVE Y/N en dan druk je Yes.

jemke
13 november 2008, 17:22
Bij mij doet ie het zo niet...leek me ook logisch maar hij blijft effectblokken schakelen.