PDA

View Full Version : Eastwood Guitars



Acoustic
10 november 2008, 10:06
Hey iedereen,

Ik zit al een tijd enorm te gassen op die Eastwood Guitars, vooral de Airline vind ik een gruwelijk ding, ook omdat Jack White er zo een heeft. Na wat zoekwerk zijn er wat leveranciers die ze voor rond de 600/700 ( + nog tal andere modellen ) aanbieden.

Heeft iemand ervaring met deze gitaren, en dan vooral de Airline? Het White Stripes/Raconteurs geluid spreekt me erg aan maar ik ben ook benieuwd of ik hier een lekkere pot britpop uit kan halen!

Het gaat om deze gitaar;

http://zurlocker.typepad.com/photos/uncategorized/eastwood_5.jpg

Luke-wannabe
10 november 2008, 10:11
Jay 75 hier heeft er een. Super vette gitaren als je het mij vraagt!

Jay75
10 november 2008, 11:21
Ik heb m ja!

Heb veeeeeel gitaren gehad, en deze is echt te gek! enige wat iets minder is zijn de knoppen zo dicht op de snaren, maar daar ben ik nu al aan gewend. Als je gewoon speelt of soleert heb je er geen last van maar als je Dick Dale wilt uithangen, dan moet je een andere gitaar kopen. Maar voor britpop en ja, White Stripes uiteraard, gewoon kopen!

Tussen de 600-700 euro klopt, je krijgt een topgitaar, mooi afgewerkt, die prima op stemming blijft met tremelo en iedereen vraagt wat het is :)

( miss moet ik vertegenwoordiger voor ze worden haha )

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/061120081428.jpg

hezz
10 november 2008, 11:29
Ubervette gitaren, die Eastwoods :)

zeppo
10 november 2008, 13:22
Ik ben ook zwaar in de verleiding gekomen toen ik een van de gitaristen van de Dijk met twee Eastwoods zag, een Airline Map en een Tuxedo (beiden met Bigsby)

Maar ja, die andere gitarist speelde over een erg mooie Gretsch.
Zou er een goede reden zijn om ze niet gewoon alledrie te kopen :nervous:

thierry1982
10 november 2008, 13:29
Jeetje het lijkt wel een koektrommel!

Hallie
10 november 2008, 13:43
ik vind de stormbird erg gaaf, een mix van een jazzmaster met een firebird.
ik heb ook GAS

Rubenios
10 november 2008, 14:40
monsterlijke dingen naar mijn mening

_M_P
11 november 2008, 09:44
één woord:

SEXY!!!

zeppo
11 november 2008, 09:47
één woord: SEXY!!!


monsterlijke dingen naar mijn mening

Is er een verschil? ;)
Ik vind ze fantastisch iig

j.ditters
11 november 2008, 21:54
Ik heb gisteren mijn Eastwood Hummingbird opgehaald. Ik heb hem gekocht bij Digitaar. Voor zover ik nu kan zeggen is het echt een prachtgitaar.

http://i436.photobucket.com/albums/qq83/jditters/Eastwood%20Hummingbird/P1000289.jpg

hezz
11 november 2008, 22:03
Cool! Lekker alternatief ding, gefeliciteerd man! :satisfie:

Jay75
11 november 2008, 22:15
klinkt ie een beetje met die p90s? mosrite like?

Acoustic
11 november 2008, 22:20
Wow heftig ding man!;)

Goed te spreken over digitaar :)?

telecastermaster
11 november 2008, 22:36
Coole plank, man! Lekker kleurtje ook. :p

j.ditters
11 november 2008, 22:41
Dank jullie wel!

Ja hij klinkt echt super. Heldere tonen en een lekkere sustain. Idd een Mosrite gevoel. En Marijn van Digitaar is een hele goeie gast. Zeker de moeite waard om er eens langs te gaan en een Eastwood te proberen. Ik ben vanaf nu verslaafd.

Kaboemba
12 november 2008, 12:32
Ach het is weer is wat anders, alleen hadden ze niet eerst alles een beetje recht kunnen zetten, zo lever je toch geen gitaar af :???:

zeppo
12 november 2008, 12:52
Ach het is weer is wat anders, alleen hadden ze niet eerst alles een beetje recht kunnen zetten, zo lever je toch geen gitaar af :???:
Inderdaad, maar aan de andere kant: het lijkt mij fantastisch om ergens te werken waar je naar hartelust mag blowen/zuipen :seriousf:

soup
18 augustus 2009, 12:52
Gisteren in het boekje van guitar world gezien dat deze 999$ kost, drijven ze de prijs op?

jasper159
25 augustus 2009, 23:25
Ik ben verliefd op een Eastwood Supro Dual Tone.
Iemand ervaringen?

En weet er ook iemand wat nu eigenlijk het verschil is tussen een Supro Dual Tone en een Twintone?
Op de site staat "custom pickups", maar wat voor 'n?

rocker_71
12 december 2010, 18:18
Kleine bump.

Ik wil graag een rockende gitaar kopen. Style: blues rock 'n roll a la Donnas, Triggerfinger, ACDC, Danko Jones etc.
Zat lang te denken aan een Gretsch G5122, maar nu viel mijn oog ook op een Eastwood (Airline) gitaar, bv de Twinetone. Vereiste is wel een Bigsby, dat vind ik machtig.
Eastwood ken ik niet, wat voor soort gitaren zijn dat? Speelt dat als een Fender, ook geschikt voor normale blues? En wat is de kwaliteit?

Tips zijn welkom!

Duhsjaak
13 december 2010, 07:14
Hi
Heb beperkte ervaring. Wel met het merk, niet met het door jou genoemde model.
Ik heb de SideJack gitaar en de High Flyer bas.

Echt cheapo's kan ik ze niet noemen, maar ze leveren wel waar voor hun geld.

Neem eens contact op met Marijn, die een kleine vertegenwoordiging voert voor Eastwood. Ik ben behoorlijk enthousiast over die gast en de merken die hij voert.

http://www.digitaar-wil-ik.nl

Vriendelijke groet, Gus

jeroen75
13 december 2010, 11:27
Hey Otto,

Thanks voor je bericht :)
Het zijn wel 2 verschillende gitaren maar beide wel bruikbaar voor wat je wilt, ik heb ze namelijk beide gehad en doe zoals je weet wat jij er mee wilt gaan doen haha.

Ik had een iets andere Eastwood, maar die rockt goed en ook voor blues geschikt, tenminste dat ligt eraan wat voor blues, als je helemaal stevie ray of robert Cray fan bent, dan moet je misschien eerder aan de singlecoils, maar voor een beetje ranzige blues gaat het makkelijk.

De Gretsch die ik had heb ik toen wel tv-jones elementen in gezet omdat de standaard elementen vrij donker klinken. ( Niet slecht, maar ik wilde een meer twangy sound )
Mensen zeuren weleens over feedback op hoog volume, maar daar had ik geen last van, hooguit bruikbare fluittone waar je lekker mee kan spelen.

Beide gitaren hebben wel een andere feel dan een Fender trouwens, dat vroeg je he, neigt meer naar Gibson stijl vind ik persoonlijk.

Ga maar eens bij Marijn langs inderdaad, die heeft echt leuke dingen staan en is een aardige gast :)

rocker_71
13 december 2010, 11:59
Hey jeroen, goed om van je te horen!
Qua single coils ben ik wel goed voorzien (heb zowel Strats als een Teles), maar ik wil soms wat meer power en ben me aan het orienteren voor een gitaar met hummies. Die Gretsch is natuurlijk wel heel gaaf en krijgt goede kritieken. Heb er vorige week bij Rockpalace op gespeeld en ik vond het een fijn instrument. Wel een beetje donker inderdaad, maar dacht dat dat aan de Engl versterker lag.

Vorige week zag ik weer eens de Eastwood/Airline gitaren. Ik kende ze natuurlijk wel van Jack White, maar nooit echt serieus overwogen. Ze zien er een beetje gimmick-ie uit (wel tof), maar vroeg me af of dit wel echt goede degelijke instrumenten zijn. Ik wil er bv wel mee kunnen optreden en een CD opnemen. Verder heb ik gelezen dat de electronica matig is. Dus dat brengt me wel aan het twijfelen. Vind ze wel gaaf en zijn ook best betaalbaar. Ik ga hem ook niet gebruiken voor Jazz ofzo, maar meer vuige blues en garagerock.

Drunen is best ver weg. Ga eerst maar eens hier in de buurt wat tetsen en kijken hoe de Eastwoods voelen en klinken. Maar zeker bedankt voor je advies! (ook Gus!)

Squier4ever
13 december 2010, 12:04
Hey jeroen, goed om van je te horen!
Qua single coils ben ik wel goed voorzien (heb zowel Strats als een Teles), maar ik wil soms wat meer power en ben me aan het orienteren voor een gitaar met hummies. Die Gretsch is natuurlijk wel heel gaaf en krijgt goede kritieken. Heb er vorige week bij Rockpalace op gespeeld en ik vond het een fijn instrument. Wel een beetje donker inderdaad, maar dacht dat dat aan de Engl versterker lag.

Vorige week zag ik weer eens de Eastwood/Airline gitaren. Ik kende ze natuurlijk wel van Jack White, maar nooit echt serieus overwogen. Ze zien er een beetje gimmick-ie uit (wel tof), maar vroeg me af of dit wel echt goede degelijke instrumenten zijn. Ik wil er bv wel mee kunnen optreden en een CD opnemen. Verder heb ik gelezen dat de electronica matig is. Dus dat brengt me wel aan het twijfelen. Vind ze wel gaaf en zijn ook best betaalbaar. Ik ga hem ook niet gebruiken voor Jazz ofzo, maar meer vuige blues en garagerock.

Drunen is best ver weg. Ga eerst maar eens hier in de buurt wat tetsen en kijken hoe de Eastwoods voelen en klinken. Maar zeker bedankt voor je advies! (ook Gus!)

Gewoon die 5122 kopen, heb in mijn 5120 gisteren ook een setje TV'trons gemonteerd (TV classics in humbucker formaat, zodat je niet hoeft te boren). Helaas nog niet op kunnen spelen, ivm laat enz. Woensdag of donderdag een review! Maar die Gretsch vond ik al een verslavende gitaar en ik verwacht dat het nu alleen maar erger is geworden :D

silenus
13 december 2010, 12:47
Heb eerst een zwarte Airline gehad met de Hot-10 humbuckers
en nu de Airline '59 Custom (zie foto) en deze heeft de single coils (VVSC = vintage voiced single coils) in humbucker formaat en ben van beiden zeer tevreden.
Voelen qua hals inderdaad meer aan zoals een Gibson en even vet qua toon
of vetter zelfs maar meer klinken open, moelijk te omschrijven eigenlijk.
Deze video geeft eiegenlijk een zeer goped beeld van 't geluid
http://www.youtube.com/user/JmAA7192#p/u/6/Sb8lmTaJfRw
Verder zeer goede afwerking en degelijk gebouwd.
Aanrader dus

http://img30.imageshack.us/img30/8108/kopievanmouries2010142.jpg

rocker_71
13 december 2010, 20:02
Deze is mjammie!!

http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/AirlineTC59.jpg

jeroen75
14 december 2010, 00:23
Ja ik zou ook eerder voor een Eastwood gaan, zijn echt wel goed! En zeker gezien wat jij wil gaan spelen!

rocker_71
14 december 2010, 10:02
Okee, dat ga ik proberen!
Heb Marijn al een mail gestuurd en ga denk ik binnenkort maar eens bij hem langs.

Deze is trouwens nog toffer:
(maar look is niet alles natuurlijk, maar wel belangrijk ;))

https://www7.corecommerce.com/%7Etheguitarsyn260/images/products/6887.jpg

camilo
19 augustus 2011, 00:13
Nadat ik Warren Ellis (van Nick Cave & The Bad Seeds, Grindeman en Dirty Three) op 1 van z'n eigen Eastwood signature tenor gitaren zag spelen, was ik meteen verkocht. Ik heb er intussen 2 (in vintage cream en cherry red)en ze spelen echt geweldig lekker. Omdat het 4 strings zijn, is de hals smaller (maar bij deze electrische tenor gitaren zijn ze niet zo smal als bij de meeste akoestische tenors) en korter. Bij de cherry red heb ik de single coil laten vervangen door 2 humbuckers.

De tenors die Eastwood maakt zien er zo uit:
http://www.eastwoodguitars.com/Other/warrenEllisSignatureTenor/images/big/1162tenorBassFINAL.jpg

http://www.eastwoodguitars.com/Other/warrenEllisSignatureTenor/images/big/warrenellistenorcherryFINAL.jpg

Ik zag trouwens een maand geleden dat ook PJ Harvey Eastwood ontdekt heeft. Het grootste deel van het optreden speelde ze op een Airline '59 3P en dat klonk erg lekker.

Waarvan acte ;)

mesaman
19 augustus 2011, 23:07
speeld david bowie(david jones)niet op deze gitaren????

Duhsjaak
20 augustus 2011, 03:08
speeld david bowie(david jones)niet op deze gitaren????

Hi
Maar dan op de originele Supro's. Scheelt een slok op een borrel, terwijl de Eastwoods aanmerkelijk beter gebouwd zijn.

http://www.eastwoodguitars.com/

of

http://www.digitaar-wil-ik.nl/

Zelf heb ik 3 gitaartjes bij de NL club vandaan.
Niet echt top goedkoop; maar kwalitatief in orde.

Vriendelijke groet, Gus

rocker_71
20 augustus 2011, 16:13
Jij hebt ook overal verstand van. ;)
Eastwood (naast Danelectro) staat ook nog steeds op mijn lijstje.
Maar die zijn weer wat duurder. Maar de Bigsby is wel mjammie. :lovelove:

Duhsjaak
20 augustus 2011, 16:58
Hi
@Rocker_71
Dank voor het comliment.
Toch is dat niet zo. Van heel veel Gibbies en Fenders (om maar eens iets te noemen) weet ik helemaal of vrijwel niks.

Ik loop vooral warm voor wat eiegenzinniger gitaren met single coils (liefst P90's) of lipsticks.

Dus goedbeschouwd weet ik er betrekkelijk weinig van.
Heeft ook voordelen: Soms ben ik zo in de minderheid, dat ik met uitsterven word bedreigd en subsidie aan mag vragen.

Fijn weekend!
Gus