PDA

View Full Version : Hardware omspuiten??



Bastijn
7 maart 2003, 16:07
Ik ga een nieuw basje aanschaffen; de Yamaha BBG5A (Aqua Marine) met gouden hardware. Het probleem is, goud is gewoon niet mijn kleur. Dus ben ik van plan om de hardware (5 stemschroeven, bridge en 4 knoppen) in het zwart, of zilver om te spuiten. een andere optie is, dat ik deze hardware gewoon nieuw aanschaf.

Heeft iemand met een van deze oplossingen ervaring/ heeft iemand een idee, hoe ik ze kan omspuiten, of hoe waar ik andere hardware kan aanschaffen, voel je vrij om deze topic en vuur en vlam te zetten.

bassopotmus
7 maart 2003, 16:39
Nou ik denk dat je dit beter kan laten.
Namelijk..je komt zo vaak aan je stemknoppen en toonknopen dat na verloop van tijd de verf er toch weer afkomt.
Ik zou gewoon nieuwe hardware kopen, al is dat wat zonde op een gloednieuwe bas.
Ik denk echter wel dat het niet goud is, dus ook een laklaagje, schuur het gewoon op! heb je waarchijnlijk gewoon chromo staal

dikkie dik
7 maart 2003, 16:51
ik denk ook dat je dit beter niet kan doen, je zult direct zien dat bij het tandwiel draai gedeelte de verf er snel afbladdert.
ik denk dus ook dat je beter nieuwe hardware kunt kopen. opschuren lijkt me ook niet echt een optie. je zult em namelijk heel lang moeten polijsten om de schuurkrassen weg zien te krijgen.

Bastijn
9 maart 2003, 10:58
waar kan ik dan hardware aanschaffen??

John P
9 maart 2003, 11:32
Vox Humana!

Bastijn
9 maart 2003, 11:51
voxhumana.com ofzo?? das een japanse site!!

ik heb een andere site gezien met hardware (hipshot) en ik had geen ideee dat het zooo fucking duur was... is er nergens een mogelijkheid (gitaarbouwer ofzo?) waar ik die goude voor zwarte hardware om kan ruilen (eventueel met bijbetaling)???

John P
9 maart 2003, 12:00
http://www.voxhumana.nl; hebben vrijwel alles en echt niet zo gods duur, hoor.

Bastijn
9 maart 2003, 14:43
wow.....zij hebben Echt alles

jaalst
9 maart 2003, 22:23
Ga naar het dichtsbijzijnde straal bedrijf!
Deze stralen velgen, balken etc etc!
Hier kun je je hard ware zwart laten "poedercoaten"
Dit is een duurzame en goedkope oplossing.

Waarschijnlijk zul je hier niet veel voor hoeven te betalen omdat ze dat spul bij een andere opdracht ff meenemen!

gr John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-03-09 22:24 ]</font>

Ruud
10 maart 2003, 21:47
Ben jij nog nooit bij een poedercoater geweest... jezus, daar stuur je je spul dus echt niet heen, zelfs al zouden ze het eventueel gratis doen... maar je hebt draaiende delen, die gaan je echt gigantisch vast zitten , of de coating knapt je der af... neej nooit aan beginnen,.. tevens dikke kans dat het spul kwijt raakt, al die priegelonderdelen die ze aan die staaldraden ophangen... en je wilt niet weten hoe ruw dat gaat bij die bedrijven..

neej begin der absoluut niet aan, zal de poeierklooter je trouwens zelf ook zeggen... lijkt me gewoon de beste optie om andere hardware te nemen want die langs elkaar schurende/draaiende delen, daar blijft je geen enkele coating of verf opzitten...

Bastijn
11 maart 2003, 15:43
thanx iedereen, (Ruud)

Ik ga gewoon de hardware in het zwart aanschaffen, maar dan wil ik kijken of ik mn gouden niet kan verpatsen bij zo'n gitaarbouwer, de hardware is dan in nieuwstaat.
Weet iemand waar ik die kan "omruilen"?

bassopotmus
11 maart 2003, 16:01
Bij Paul? Die is altijd wel aardig enzo?

Bastijn
13 maart 2003, 14:23
Paul wie?

niels_r
13 maart 2003, 14:49
Paul Sips van Paul's Bassmatters?

bassopotmus
13 maart 2003, 15:32
uh jah? Of ga naar je local guy die je goed kent, die geven je meestal wel wat voor zon ruil

Bastijn
13 maart 2003, 17:29
Bassmatters is voor mij zo'n 2 uur reizen....
En ik ken geen "local guy", want ik woon in Haarlem, en in dit gat zijn twee ondermaatse muziekzaken, waarvan er een redelijke connecties heeft met een groothandelaar, maar dan houdt het ook wel op...

niels_r
13 maart 2003, 17:31
Je zegt zelf dat je de hardware in het zwart gaat aanschaffen. Waarom dan niet bij dezelfde zaak je oude(?) hardware weer verkopen?