PDA

View Full Version : Goedkope akoestische gitaar als je al electrisch speelt



Tim..
9 november 2008, 21:09
Hallo allemaal,

ik speel nu zo'n 4,5 jaar elektrische gitaar, en wil graag een akoestische gitaar erbij hebben. gewoon als extra, om overal waar ik wil eventjes rustig te kunnen spelen. (een western, stalen snaren, beetje pop/rock etc)

nou denk ik daar niet meer dan 150 euro voor over te hebben, dus dacht ik aan een beginnerspakketje.

mijn vraag is: in verband met dat ik al een tijdje elektrisch speel, en dus wel een beetje hoor of een gitaar wel of geen goed geluid geeft, gaat een beginnerspakketje me dan TE erg tegenvallen?
Ik weet dus wel dat het geen topkwaliteit is, maar ik ben bang dat ik het waardeloos ga vinden:p

iemand hier ervaring mee?

bvd voor alle hulp:rockon:

RolandT
9 november 2008, 21:15
Onlangs deze Hofner (http://www.thomann.de/de/hoefner_se_ii.htm) gekocht voor een vriendin. Zij is er heel tevreden mee.
Is iets boven je budget maar 't is een klasse gitaar.
http://www.10pont.net/hofner.jpg

Tim..
9 november 2008, 21:17
het is inderdaad iets boven me budget:satisfie: maar bedankt voor de tip in ieder geval.

al was me hoofdvraag of een beginnerspakketje me tegen zou gaan vallen;)

maar tnx anyway:p

Bram+
9 november 2008, 21:21
Maar da's een nylonsnarige.

In de sticky staat al het een en ander, merken als Cort, Yamaha en Ibanez hebben prima goedkope 'western' gitaren en voor iets meer euro's heb je zelfs een electro-akoestische zoals een Ibanez AEG of Ibanez Talman acoustic. Je hebt natuurlijk als voordeel dat je met de ervaring die je hebt ook zelf een goede inschatting kan maken. Ik zou zeggen: naar een winkel met een redelijk assortiment en testen maar!

Alberto
9 november 2008, 21:55
Voor 150 euro heb je toch geen echt goed instrument.
Je hebt al wat jaren ervaring en een akoestische gitaar is altijd super dus zou ik er toch 100 euro meer aangeven als ik jou was en dan heb je wel een degelijk instrument waar je veel plezier aan hebt.

Tho
9 november 2008, 22:06
een startersset gaat dan inderdaad zwáár tegenvallen... Ik raad je aan tussen de 300 en 400 euro te gaan en dan een leuke tweede hands kast.

Een massieve is natuurlijk helemaal goed, dat hoor je echt.

Pais
9 november 2008, 22:12
Als je tweedehands rondsnuffeld, moet het mogelijk zijn om voor die prijs een prima gitaar te kopen.

Ik heb een tweedehands een gitaar gekocht voor 200 euro met een nieuwwaarde van 900 euro. Met jou ervaring moet het ook mogelijk zijn om een goede deal te herkennen.

Tim..
10 november 2008, 11:30
bedankt voor de reacties, mijn vraag is hiermee wel beantwoord:satisfie:

ik zal even gaan rondkijken voor een tweedehandsje. het zal wat minder gemakkelijk gaan omdat het een linkshandige moet zijn, maar toch er zal vast wel iets te vinden zijn.

Agonistes
10 november 2008, 21:11
Yep en anders gewoon een aantal gitaren uitproberen in de winkel he.
Zal je gauw genoeg weten of een goedkope je bevalt of niet.

hezz
10 november 2008, 23:00
Ik had een tijdje geleden een aantal Cort's uitgeprobeerd en dat waren zeer leuke gitaren voor onder de €200! Verder als het iets over de €200 kan heb je ook al die leuke Parlor gitaren van Art Lutherie..