PDA

View Full Version : Gitaar klinkt heel iel en schel



Pun
9 november 2008, 20:57
Ik heb een probleempje met 1 van mijn gitaren. Deze gitaar heeft een humbucker in de brug (serieel gewired), die rechtstreeks doorverbonden zit op de output. Er zitten dus geen tonepots en selector switch tussen.
Deze gitaar klonk best aardig, totdat hij nogal hard in aanraking is gekomen met de vloer van het podium. Nu klinkt hij heel iel en schel.
Ik had al wel gezien dat de aarde van de output niet meer verbonden was met de rest van de aarde, deze heb ik dus weer vastgesoldeerd. Het was nu al wel een stuk beter, maar nog steeds niet zaligmakend.
Mogelijk dus dat het element kapot is. Ik had nog twee enkelspoels elementen liggen. Ik heb deze ook serieel doorverbonden, om zo een humbucker in elkaar te zetten (de aarde van de ene verbonden met de andere draad die uit het andere element komt). Deze heb ik weer op dezelfde manier aangesloten als de originele humbucker. Echter klinkt hij nu nog ieler en scheller. Ik zie echter nergens waar er een verbinding door kan zijn. Beide kabeltjes van de output zijn aangesloten, alle verbindingen naar het element toe heb ik nog een hergesoldeerd en de aansluiting van de aarde op de achterkant van de tremelo zit ook gewoon goed vast.
Weet iemand wat ik er aan kan doen om hem toch weer een beetje goed te kunnen laten klinken?
BVD!