PDA

View Full Version : pc effecten met keyboard emulator



vpilot
9 november 2008, 19:50
Hoi Gitaarnetters,

Dankzij goed advies hier op het forum ben ik van plan om een Line-6 Toneport GX (of z'n nieuwe broertje, de Pod Studio GX) aan te schaffen. Hierbij zit amp modelling software en diverse effecten.
Nou is mijn vraag, ik wil graag middels een zelf te knutselen floorboard de effecten aansturen op de pc. Voor het maken van een bak met knoppen en een gewone keyboard emulator draai ik m'n hand niet meer om, maar ik zit even met de Gearbox/Pod software. Daar werkt bijna alles alleen met muiskliks.
Er is software die muiskliks kan koppelen aan keyboard inputs, dat zou een mogelijke oplossing zijn maar misschien zijn er nettere oplossingen? Nou heb ik gehoord dat de software van Line-6 ook aan te sturen is met midi, m.b.v. een plugin. In hoeverre zou dat bruikbaar kunnen zijn? Want ik heb geen enkele ervaring met midi.
Uiteindelijk wil ik de aansturing zo direct mogelijk willen laten verlopen, dus met zo min mogelijk koppelingen. Elke koppeling is weer een vertraging in de keten.
Alvast bedankt weer voor jullie advies en inzicht!

nico verduin
9 november 2008, 19:59
Zoiets? http://www.maxmidi.com/diy/foot/index.html

vpilot
9 november 2008, 23:16
Zoiets inderdaad, ja :)
Hier ga ik eens uitgebreid op studeren. Weet je toevallig ook of ik idd met een plugin van Line-6 de Gearbox of Pod Studio software via midi kan besturen? En of dat dan de enige methode is?

Dank je!

nico verduin
10 november 2008, 05:18
geen idee.....

vpilot
10 november 2008, 10:09
Dit kan nog een leuk hobbyproject worden... zodra ik de spullen in huis heb ga ik eens wat dingen uitproberen. Mocht iemand ondertussen nog iets weten, ik hoor het graag! Ik zal mijn eigen ervaringen aan dit topic hangen.

nico verduin
10 november 2008, 10:22
Begrijp in ieder geval dat het grootste probleem bij MIDI en PIC's is het binnenkomende signaal opvangen. Je zou het dan volledig zelf moeten programmeren. Uitzenden is eenvoudiger.