PDA

View Full Version : geluid wegvallen



zeiler
9 november 2008, 15:54
Hallo allemaal!

heb een klein probleempje met mijn gitaar! misschien beetje dom maarjah :) vragen kan geen kwaad!

het geluid valt regelmatig weg... Als ik dan iets aan de volumeknop zit doet hij het weer totdat hij na een paar minuten weer wegvalt (soms duurt 't wel een half uur ofzo maar dan is 't weer zo ver)...
Als ik dan de volumepot op en neer draai hoor ik wat gekraak en doet hij het dus weer.

Het zou stof kunnen zijn, maar lijkt me raar... Mijn toon gebruik ik relatief weinig... staat op 9 en draai ik elke week een paar keer op en neer...

Mijn volume draai ik regelmatig omlaag, als ik ff stop met spelen enzo...

Stof lijkt mij dan best wel onlogisch toch?

-

weet iemand wat het wel zou kunnen zijn? Kan de potmeter kapot zijn of zou gewoon wat van die weetikhetwatcontact-vloeistof voldoende zijn? :)

alvast bedankt :)

Jaap / Zeiler

Jaffster
9 november 2008, 16:17
Het hangt er van af wat voor een potmeters dat zijn, maar het is bijna 100% zeker dat het "vuil" is .... of het stof is of aanslag laat ik even in het midden.

Potmeters kan je van de achterkant inspuiten met contact spray...
Let op , dit is meestal uitstel van executie... uiteindelijk zal je er nieuwe potmeters in gaan zetten.


succes

Jaffster

zeiler
9 november 2008, 20:45
Het hangt er van af wat voor een potmeters dat zijn, maar het is bijna 100% zeker dat het "vuil" is .... of het stof is of aanslag laat ik even in het midden.

Potmeters kan je van de achterkant inspuiten met contact spray...
Let op , dit is meestal uitstel van executie... uiteindelijk zal je er nieuwe potmeters in gaan zetten.


succes

Jaffster

tjah, als hij nu al raar gaat doen... zit een jaar garantie op en 't jaar is nog niet om... Ik zal eens contact opnemen met de dealer!

bedankt iig voor je response!

Richie74
9 november 2008, 20:58
Binnen een jaar zou er ook geen last van stofvorming mogen optreden, maar dat zal het waarschijnlijk ook wel niet zijn. Dikke kans op een pot van slechte fabrikage (weet ook niet het merk / type van je gitaar)

Als je garantie hebt gewoon terugbrengen en laten vervangen. Zou zo gepiept moeten zijn.

Bart_Blueprint
10 november 2008, 11:48
@ TS: Heb precies hetzelfde gehad wat jij had! Nog niet eens heel lang geleden! Ook dat het geluid wegviel en na wat frommelen aan de volume pot dat het geluid weer terug kwam!

Probleem? Vuil/zweet/rotzooi ! Ik had er pas nieuwe elementen in laten zetten dus dacht daar een probleem zat, maar viel mee! De gitaarboer heeft hem helemaal nagekeken, schoongemaakt, etc. Ik had het eigenlijk dus ook wel zelf kunnen doen - bleek achteraf - maar goed, voor 12,50 issie weer gefixt. Bij mij zat het probleem in de toggle-switch waar te veel vuil in zat. Beetje schoonmaken intern en wat contactspray zou de klus moeten kunnen klaren! :D