PDA

View Full Version : fietsen



zeiler
9 november 2008, 14:58
hallo!

ik vroeg mij af of er ooit iemand zijn gitaar meegenomen heeft op fietsvakantie (jaja...)...

ik ben bezig een tocht van 2200 kilometer te plannen naar Santiago de Compostela in Spanje, en aangezien ik een weekend zonder gitaar al lastig vindt zijn die 24 dagen al helemaal lastig :)...

Denk dat ik een cheapo gitaartje aanschaf, een Spaanse ofzo, maar moet eerst ff kijken of dta allemaal past in m'n karretje (heb een lichtgewicht trekkerskar).

we gaan overigens met 4 man dus evt kan het tentje bij iemand anders ;)!

iemand suggesties of tips oid?

alvast bedankt :)

Mr.Fingers
9 november 2008, 15:28
Is de Martin Backpacker of iets dergerlijks dan niet beter iets voor je?

Pais
9 november 2008, 15:55
En dan zijn er nog de 'gitaarloze' gitaren
http://www.talkbass.com/reviews/data/13/58651IMGP1345.JPG
Maar een leuk feestje ga je er niet mee bouwen.

Maar een echte gitaar weegt geen drol. Als je geen ruimte in je karretje hebt, kun je hem er altijd bovenop vastsjoren in een waterdichte hoes.


Maar wat een expeditie zeg, naar spanje FIETSEN!
Ik heb in de planning naar Spanje te motorfietsen aanstaande zomer en dat vond ik eigenlijk al dapper :dontgeti:

zeiler
9 november 2008, 16:08
En dan zijn er nog de 'gitaarloze' gitaren
http://www.talkbass.com/reviews/data/13/58651IMGP1345.JPG
Maar een leuk feestje ga je er niet mee bouwen.

Maar een echte gitaar weegt geen drol. Als je geen ruimte in je karretje hebt, kun je hem er altijd bovenop vastsjoren in een waterdichte hoes.


Maar wat een expeditie zeg, naar spanje FIETSEN!
Ik heb in de planning naar Spanje te motorfietsen aanstaande zomer en dat vond ik eigenlijk al dapper :dontgeti:

haha, inderdaad! Zoek wel iets met een beetje geluid, wel zo prettig, en het gaat mij niet zozeer om het gewicht, maar vooral om de ruimte...
Een western heeft al snel een flinke kast, en spaanse gitaren vindt ik niet superfijn!

afgelopen jaar heb ik 380 kilometer gefietst (van Genemuiden, dichtbij Zwolle) naar Lille, in het Noorden van Frankrijk gedaan in 3 dagen, maar toen speelde ik wel een beetje vals... Fiets elke dag al 2 x 18 kilometer en heb ook al menig rondje om het IJsselmeer gefietst... Maar wil dit altijd al een keer doen, en da's wel een mooi moment ervoor!

Rude Perception
9 november 2008, 16:52
Je wilt echt niets op je rug hebben tijdens een fietsvakantie. Ik raad het je dus af.

Pais
9 november 2008, 18:24
Je wilt echt niets op je rug hebben tijdens een fietsvakantie. Ik raad het je dus af.

Zeiler heeft het over een karretje achter de fiets

Kaboemba
9 november 2008, 19:18
Damn, als ik tijd had dan zou ik mee fietsen om hem te dragen, die toch wil ik ook nog is maken. Maar ja weinig mensen in mijn omgeving die ik zo gek krijg.

macwilliams
9 november 2008, 20:35
Alhoewel het de bedoeling is om die tocht te voet te maken wens ik je toch veel succes met je onderneming. Santiago de compostella is best mooi om te zien al denk ik dat je bijna meer zult genieten van de reis erheen. De landschappen zijn adembenemend. Vergeet zeker niet ook capo de finisterra (eind vd wereld) aan te doen want dat hoort er wel bij.


Wat je gitaar betrefd,ik heb werkelijk geen idee :)

zeiler
9 november 2008, 20:59
Je wilt echt niets op je rug hebben tijdens een fietsvakantie. Ik raad het je dus af.

op de rug wordt sowieso lastig :)

ik persoonlijk ga op een Optima Dragon, een ligfiets ;)...


gaaf dat er meer mensen zijn met de droom de tocht (ooit) eens te maken!!!

tjah, wilde dit al best een poosje, en ik weet gewoon dat als ik het nu niet doe, het heel lang gaat duren voordat ik het wel ga doen :) leek mij een goede kans!

bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Jaap / Zeiler!

hoofd
9 november 2008, 22:25
Wat je gitaar betrefd,ik heb werkelijk geen idee :)

Oh jawel hoor, dat heb je wel.. Hoe los jij het gitaarprobleem tegenwoordig op? Met een Pandora.. ;)

Jaap/Zeiler, je kan ook een cheape electrische kopen, daar desgewenst nog hier en daar wat vanaf zagen en als je de hals los kan schroeven neemt 'ie al helemaal weinig ruimte in. Voor een goed geluid kan je inpluggen op een van de vele kleine lawaaimakers die er tegenwoordig zijn, van een simpele Smokey Amp of Pignose tot een hightech digitaal ding als de Korg Pandora of Line6 POD.

Voorbeeldje, een strat kan je zo klein zagen:

http://img.photobucket.com/albums/v208/jwells393/StrangeStrat-BodyFront.jpg

En een Smokey Amp is evengroot als een pakje sigaretten..

zeiler
9 november 2008, 22:45
tjah :)

mijn gitaar nu is ook al beetje cheap-o, maar ik vindt het zo enorm zonde ergens in te gaan zagen, en kies 't liefst voor iets akoestisch!

lekker gewoon ą la kampvuur enzo :)

maar opzich wel een handige optie voor als je iets kleins en handzaam wilt.

ty voor de reactie!

Jaap / Zeiler

hezz
9 november 2008, 23:48
Iets ala Baby Taylor misschien, alleen weet ik niet zo snel een goedkoop alternatief.

Persoonlijk kan de ruimte die een gitaar in neemt geen reet schelen, daar doe ik wel de extra moeite voor. Een Parlor gitaar zou dan voor mij echt perfect zijn. Die zijn toch net wat smaller maar zijn vooral heel leuk!

MeneerJoost
20 november 2008, 20:43
Er zijn ook washburn 6snarige gitaren

Ze hebben een langere hals dan een Ukulele, zijn kleiner dan een kindergitaar maar tóch komt er een pittig geluidje uit

Er lag er 1tje in de muziekwinkel waar ik werkte, kan je zo 1,2,3 niet vertellen welk type enzo enzo

maar dat zou misschien een uitkomst zijn aangezien die kleiner is ;)