PDA

View Full Version : Richwood Rd-12 artist series.



tiesto_8
9 november 2008, 14:49
Hallo,

Ik heb een tijd terug een richwood rd 12 artist series gekocht voor 100 euro (was aanbieding), maar ik zie dat ze op internet staan voor 79, mijn vraag, is er verschil tussen een gewone en een artist series? (gelamineerd-massieve top?)

richwoodplayer
9 november 2008, 17:19
ik heb de rd-12-cebk artist series.

ik heb geen idee welke beter is, aangezien ik die andere niet heb uitgeprobeerd.
maar ik denk dat ze vrij veel op elkaar zullen lijken kwa geluid.

tiesto_8
9 november 2008, 17:44
Maar heeft de rd 12 artist series een massieve top?

Pais
9 november 2008, 18:17
Je hebt er zelf 1 toch? Je kunt het makkelijk zien aan de rander van het klankgat of je temaken hebt met laminaat of massief hout.

richwoodplayer
9 november 2008, 18:30
ik heb laminaat volgens mij, zo voelt het wel aan.
loopt bij mij rond naar binnen bij het klankgat.

tiesto_8
9 november 2008, 19:10
Volgens mij heb ik geen laminaat, ik zie geen laagjes ofzo, ik heb er verder ook niet zoveel verstand van, ik zie er een laagje boven op, maar dat is de lak, wat is het meest kenmerkende voor laminaat qua structuur?

Pais
9 november 2008, 20:10
Bij massief hout zie je dat de nerven van het hout in het klankgat verdwijnen en dat aan de achterkant van het blad de nerf dus gelijk loopt. Gelamineerd hout bestaat uit laagjes en daarbij is de nerf aan de binnenkant dus niet hetzelfde als aan het oppervlak van het bovenblad. Pak er anders een klein spiegeltje bij, als je het niet goed zien kunt.

Muzieknono
10 november 2008, 06:53
Dit is wat ik vond over de gewone rd 12

Richwood RD-12

RICHWOOD WESTERN GUITAR /DREADNOUGHT /NATURAL
PLYWOOD TOP /DIE CAST M.H.
Dus zoals ik het lees gelamineerd.
Mvgr Dirk Jan :metal:

tiesto_8
10 november 2008, 20:33
OK, maar hoe kan ik het zien aan de randen van het klankgat, hoe ziet dat er bij massief en laminaat uit? In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!:punk:

tiesto_8
10 november 2008, 21:15
En kan je je klank verbeteren (van laminaat) door er een element in te bouwen ,krijg je dan mooier geluid?

hezz
10 november 2008, 22:53
En kan je je klank verbeteren (van laminaat) door er een element in te bouwen ,krijg je dan mooier geluid?

De klank verandert niet, je krijgt alleen de optie om het te versterken (en dat klinkt wel anders, maar is niet een 'verbetering van de klank')... Het heet niet voor niets een akoestische gitaar he. :satisfie:

richwoodplayer
10 november 2008, 23:34
ik heb dus de rd-12-cebk, dus de semi/acoustische (met element dus).
het klinkt niet veel anders, aleen harder door de versterker.

Muzieknono
11 november 2008, 06:50
http://www.donhofstee.nl/?Aanschaf als je hier even kijkt zie je wat er bedoeld wordt met een massief bovenblad en hoe je dat kunt zien.
Mvgr Dirk Jan :metal: