PDA

View Full Version : Opnames in de Beaufort studio van Han S



Harald
9 november 2008, 11:20
Een videocompilatie van de opnames voor onze debuut CD in de studio van Han S (onderbelichting zal aan de camera liggen. In het echt heeft Han wel wat meer licht :cooler: Ach, zie ik er gelijk wat jonger uit ;))

http://nl.youtube.com/watch?v=zPbd34NrOBY

gitaarvrouwtje
9 november 2008, 11:40
erg leuk om te zien harald..omdat we er zelf ook hebben opgenomen
mooi filmpje geworden, ondanks dat t wat donker is maar toch heel erg leuk!!
de zangeres achter glas..haha ..

hendrix2
9 november 2008, 11:42
Ziet er heel gezellig uit! Die Han heeft blijkbaar toch echt een puike studio! :)
Is de muziek een nummertje van jullie opnames? Klinkt in ieder geval goed!

meul
9 november 2008, 12:10
Leuk zeg! ziet er knus uit.

Wiellem
9 november 2008, 12:17
Gave studio En een tof nummer

Harald
9 november 2008, 13:34
Thanks! Dit nummer komt idd. op onze CD (eind November CD presentatie, dus hopelijk gaat er bij het persen niets mis) Was erg leuk, we hebben voor de opnames 5 dagen bij Han gezeten.

Je ziet me ergens met een akoestische gitaar zitten, dat zal 's ochtends geweest zijn, er staat op deze cd nergens akoestisch gitaarwerk. John (onze drummer) en ik sliepen in een logeerkamer in Han's studio. John zat dus opgescheept met iemand die ook na een paar dagen studio de dag (en soms de resterende avond) nog begint met een kop koffie en een gitaar :nervous: Op zich erg handig dat je er kunt slapen. Enige nadeel is dat je weinig van de wereld ziet. 5 dagen dus echt alleen buiten geweest om even naar de winkels en terug te wandelen...

En Mariëlla achter glas, das wel nodig ivm overspraak. Zou je met een kleine akoestische bezetting iets willen opnemen kan dat wel anders. We hebben in principe zoveel mogelijk partijen live op de band (ja, geen harde schijf) gezet, Mariëlla zong dus gelijk mee. In de meeste gevallen is dat ook de zang die je op de CD hoort, maar het is natuurlijk wel makkelijk als je iets kunt repareren, of een hele partij kunt overdoen. Aangezien Mariëlla sommige dingen dan toch steeds net wat anders timed moet je dus geen overspraak van de zang hebben. Voor de rest was overspraak nergens echt een probleem. IIG bij één nummer hoor ik nog wel wat overspraak restjes van een oude gitaarpartij die over moest omdat ik daar op Mariëlla reageer en zij de zang over wilde doen, maar dat klinkt nog niet verkeerd ook.

Heel lekker gewerkt bij Han! En de CD klinkt ook top. Dat moet je niet teveel op Youtube gaan beoordelen.

Sonno
11 november 2008, 20:43
Hé lekker warm geluidje dit, ik waan me op een tropisch eilandje. Beetje jammer dat als ik nu uit 't raam kijk ik alleen maar K#*TE weer zie...

Geluid klinkt IMO wel een beetje ver weg en zacht.

Gr. Sonno