PDA

View Full Version : Wat is dit voor gitaar?



Klepper
9 november 2008, 11:09
Hallo,

Gister heb ik van iemand een elektrische gitaar gekregen. Omdat hij er niks mee deed en er eigenlijk ook niks van wist hoefde hij hem nietmeer. Nu ben ik wel geintereseerd in gitaren etc, dus ik wou hem wel hebben.

Maar, ik weet eigenlijk helemaal niks van gitaren, enkel dat dit een elektrische is en dat ik een versterker nodig heb om (hard) geluid te krijgen.

Ik wil graag weten wat voor type gitaar dit is, zodat ik er wat meer informatie over kan opzoeken...

Het enigste wat erop staat is Hondo II, dat is dus het merk, maar er staat nergens een type ofzo:

http://img89.imageshack.us/img89/422/dsc00804ft9.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/4227/dsc00803bj8.jpg

http://img146.imageshack.us/img146/7500/dsc00802jf8.jpg

http://img146.imageshack.us/img146/4429/dsc00801tg4.jpg

Kan iemand mij wat meer over deze gitaar vertellen?

remmiedepemmie
9 november 2008, 11:16
http://en.wikipedia.org/wiki/Hondo_(guitar_company)

Wees er maar zuinig op...

budje
9 november 2008, 11:17
sexy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

grayfink
9 november 2008, 11:19
Waarde ca 25€. Dat wilde je toch weten neem ik aan?

Luke-wannabe
9 november 2008, 11:28
Nah 25 is wel heel weinig.. Denk eerder 75-100 eu. Best grappig gitaartje.

rudolfb
9 november 2008, 11:37
Leuk voor aan de muur toch?

almarvk
9 november 2008, 11:40
Waarde is meer richting de 25,- euri... Was ooit m'n eerste elektrische gitaartje.

Squier4ever
9 november 2008, 12:21
hondo mustangetje, leuk dingetje om mee te klooien.

Apenzoon
9 november 2008, 12:21
Oe, cool! De waarde is niet zo hoog inderdaad, maar wat een leuk ding!

Jeroen_TRC
9 november 2008, 12:23
Wat een gave gitaar zeg!!!!!! :cheerup:

Saf
9 november 2008, 12:57
Leuk ding zoals al gezegd hier, hondo II mustang kopie. Leuke gitaartje lekker klein, over het algemeen best goed spelend waarde over het algemeen rond de 75. Je kunt wel geluk hebben en een gek tegen komen die er meer voor geeft.

Klepper
9 november 2008, 12:59
Ok, bedankt! De waarde hoefde ik niet per-se te weten..ik hou zelf ook heel erg van rockmuziek dus ik ga hem zeker nog niet verkopen.

Het lijkt me ook wel leuk om er op te spelen, maar dan moet ik er ook een versterker bij hebben toch? Er kan zon grote jack-plug in. Kan ik daar gewoon een kabeltje voor kopen van jack-plug naar mijn stereo of moet ik er een apparte versterker voor hebben?

wietse
9 november 2008, 13:47
aparte versterker en een aparte kabel, hoeft niet zo duur te zijn (heb nog wel wat in de aanbieding).
heb ook zo'n mustang model gehad van hondo, laagste van het laagste, alleen de hals is wel lekker.
heb er met veel moeite 60 euro voor gekregen.

die van jou mist de tremelo arm, die kan jezelf wel maken van de steel van een oude vleesvork oid.

Saf
9 november 2008, 14:05
heb er twee gehad ee novergeverde met een andere hals en eentje in orginele mint staat die heb i kverkocht voor 100 euro maar die man die was niet echt 100% als je het mij vraagt. Ik vroeg er 75 euro en hij bood 100? Heel vreemd maar heb geen nee gezegt.

Klepper
9 november 2008, 16:38
Ok, ik zie dat een oefenversterker ongeveer 20 tot 30 euro kost. Zo'n kabeltje is ook niet zo duur neem ik aan...

weet je zeker dat alleen de arm mist van de tremelo? ik heb nog even een foto van dichterbij gemaakt:
http://img128.imageshack.us/img128/7043/dsc00810on0.jpg

Ik denk dat ik morgen even langs een muziekwinkel hier in de buurt ga. Als ik erop wil spelen moet er sowieso 1 snaar nieuw op, en de andere misschien ook meteen vervangen?

@wietse: ik heb even op je site gekeken, maar ik kon geen versterkers vinden...

Saf
9 november 2008, 16:41
een tremlo arm en een kapje, origineel zat er ook nog een kapje overheen maar die werd er vaak vanaf gehaald.

Oefenversterktjes zijn tweedehands makkelijk te vinden en kosten bijna niets.

richwoodplayer
9 november 2008, 16:42
als je eventjes naar benede gescrold had, stond er dit:

Tiger ma 15 oefenversterker met line out en koptelefoon aansluiting 25 euro

Marathon mga20 oefenversterker met line out en koptelefoon aansluiting 25 euro

Park GA 10 oefenversterker met line out en koptelefoon ansluiting 40 euro

;)

Klepper
9 november 2008, 16:47
ow, ik zie het...maar ik heb geen idee wat wel en niet goed is, en of het wat uitmaakt :s...

marter544
9 november 2008, 17:13
Nou ja, geinig gitaartje! Die 3 versterkers zullen waarschijnlijk allemaal best kloten zijn, maar voor dat geld tja, kun je ook niet echt wat verwachten, maar er zal best geluid uit komen, goed genoeg om te oefenen.

Klepper
9 november 2008, 17:38
Ok. Dan moet ik alleen nog het kabeltje van de gitaar naar de versterker (€10 denk ik?) + nieuwe snaren en de tremlo laten maken...

Wat zijn de kosten ong. voor nieuwe snaren en de tremlo laten maken?

Stemmen kan ik evt. zelf doen toch? Ik heb gelezen dat er computer programma's zijn waarmee je redelijk goed kan stemmen...

richwoodplayer
9 november 2008, 17:41
nieuwe snaren kosten ook rond de 10 euro, je kan ook een stem apparaat kopen, is veel makkelijker;)
weet niet precies de kosten ven een stem apparaatje, dat verschilt per stuk.
een tremolo weet ik ook niet.

wietse
9 november 2008, 18:57
nieuwe snaren kosten ook rond de 10 euro, je kan ook een stem apparaat kopen, is veel makkelijker;)
weet niet precies de kosten ven een stem apparaatje, dat verschilt per stuk.
een tremolo weet ik ook niet.

waar koop jij altijd snaren?
ik heb altijd d'addario's voor een 5 euro tot soms 7, wisselt per winkel.
als je dicht bij mij in de buurt woont, ik heb ook nog een stemapparaatje liggen voor een knaak, of je gaat effe naar de lidl en kijkt of die er nog 1 hebben liggen van die aktie een week terug.

ps, heb er weer 2 versterkertjes bij, een gorilla en iets merkloos chinees, ultraplat ook nog eens.



man als ik weer hersteld ben en op een rommelmarkt kan staan dan heb ik echt een bus nodig voor al dat spul wat ik vergaard heb.

richwoodplayer
9 november 2008, 19:25
waar koop jij altijd snaren?
ik heb altijd d'addario's voor een 5 euro tot soms 7, wisselt per winkel.
als je dicht bij mij in de buurt woont, ik heb ook nog een stemapparaatje liggen voor een knaak, of je gaat effe naar de lidl en kijkt of die er nog 1 hebben liggen van die aktie een week terug.

ps, heb er weer 2 versterkertjes bij, een gorilla en iets merkloos chinees, ultraplat ook nog eens.



man als ik weer hersteld ben en op een rommelmarkt kan staan dan heb ik echt een bus nodig voor al dat spul wat ik vergaard heb.

ja, wij hebben hier best een duur winkeltje zitten, enigste bij mij in de buurt.

www.elrecom.nl
hebben ook niet echt gitaren hangen waarvan je denk WOW!

Klepper
11 november 2008, 16:06
ik zie dat bij een hoop versterkers de achterkant open is, dat je zo tegen de speaker aankijk zegmaar...hebben ze dat allemaal?

snaarplukker
11 november 2008, 21:41
ik zie dat bij een hoop versterkers de achterkant open is, dat je zo tegen de speaker aankijk zegmaar...hebben ze dat allemaal?
Die van mij wel.;)

Cees

Nobler
20 november 2008, 18:41
In de tijd dat ik begon met electrische gitaar spelen, tweede helft jaren '70, waren dit de goedkoopste gitaren die je kon krijgen en ik vond ze vreselijk, beroerd. Toen ik op sinterklaar hoorde dat mijn ouders een electrische gitaar voor me hadden gekocht sloeg de schrik me om het hart, als het maar geen Hondo II was! Gelukkig was het een Epiphone (ja, ook toen al). In vergelijking met de Hondo II was die fantastisch. Hondo heeft voor mij sindsdien altijd gelijk gestaan met prut, maar ik heb inmiddels begrepen dat dit vooral voor Hondo II gold, gewone Hondo's, zonder de toevoeging II, waren als ik de verhalen op dit forum moet geloven soms erg goed, vooral de Les Paul immitaties, maar zoals bij alle merken zullen de goedkoopste gitaren vaak slecht en de duurdere veel beter zijn geweest.

wietse
20 november 2008, 19:04
ik heb inmiddels begrepen dat dit vooral voor Hondo II gold, gewone Hondo's, zonder de toevoeging II, waren als ik de verhalen op dit forum moet geloven soms erg goed, vooral de Les Paul immitaties, maar zoals bij alle merken zullen de goedkoopste gitaren vaak slecht en de duurdere veel beter zijn geweest.

mijn ervaring is juist dat het de gitaren met het vroege hondo logo en de eerste hondo II's waren rommel, later hebben ze weer een tijdje alleen hondo geheten en toen had de samick fabriek alles goed voor elkaar en daar is dus niks mis mee.
ik heb een paar hondo II's die gewoon fantastisch goed zijn.
beide met gelijmde hals en dat maakt een wereld van verschil, die werden vaak niet bij samick zelf gemaakt maar door matsumoku of tokai.