PDA

View Full Version : mesa dc maverick 1x12



fenderben
8 november 2008, 19:54
Iemand ervaring met deze amp? Wil een allround amp. met mooi clean die ook nog eens makkelijk te vervoeren is (puur voor thuis/oefenruimte). Heb gesleept met een fender twin '72, een marshall jtm60 een engl. screamer. Ben dat een beetje moe (screamer was ok). graag jullie input. FB

Jimwoud
9 november 2008, 11:14
Iemand ervaring met deze amp? Wil een allround amp. met mooi clean die ook nog eens makkelijk te vervoeren is (puur voor thuis/oefenruimte). Heb gesleept met een fender twin '72, een marshall jtm60 een engl. screamer. Ben dat een beetje moe (screamer was ok). graag jullie input. FB
Denk dat ht gewicht van de Screamer en die Maverick elkaar niet zoveel zullen ontlopen. Op de sites van mesa en engl, staan volgens mij de gewichten. Screamer lijkt me ook erg veelzijdig?

arjanb01
9 november 2008, 11:39
Neem een losse top met een 1x12 kastje (bogner cube) en dan verdeel je het gewicht een beetje. Combos zijn sowieso ondingen om te tillen.

guitarguru
9 november 2008, 13:01
Neem een losse top met een 1x12 kastje (bogner cube) en dan verdeel je het gewicht een beetje. Combos zijn sowieso ondingen om te tillen.

+1!!!!

Doe ik nu ook. Een CMW Plexi Jr. topje met een Bogner Cube 1x12 kastje. Super sound en lekker hanteerbaar.

arjanb01
9 november 2008, 13:02
Ik gebruik sinds een paar maanden mn koch multitone 2 top plus bijbehorende 2x12 speakerkast, tilwerk valt echt mee en is beter te doen dan een combo qua gewicht.

Mitch
9 november 2008, 13:08
Ik heb 'm ooit eens getest van iemand die evt. wilde ruilen met de combo die ik destijds te koop had staan. Het is zeker geen allround amp in de zin van: je kan allerlei sounds eruit halen. Het clean heeft een zeer dik middengebied en tenzij je alle mids eruit draait, het overstuurt ook makkelijk . Het scheurkanaal is behoorlijk geboost, het duwt al heel snel. Een losse overdrive kun je vergeten.
De eigenschap die wel meer Mesa's hebben, het klinkt allemaal alsof je constant een boost en een compressor aan hebt staan.

fenderben
9 november 2008, 13:41
Ik heb 'm ooit eens getest van iemand die evt. wilde ruilen met de combo die ik destijds te koop had staan. Het is zeker geen allround amp in de zin van: je kan allerlei sounds eruit halen. Het clean heeft een zeer dik middengebied en tenzij je alle mids eruit draait, het overstuurt ook makkelijk . Het scheurkanaal is behoorlijk geboost, het duwt al heel snel. Een losse overdrive kun je vergeten.
De eigenschap die wel meer Mesa's hebben, het klinkt allemaal alsof je constant een boost en een compressor aan hebt staan.

Ga hem binnenkort eens proberen. Gebruik voor de optredens een koch multitone maar die is voor de oefenruimte gewoon te luid. Ik had wel begrepen dat de maverick tov een dc3 of dc5 een heel ander geluid heeft?

Mitch
9 november 2008, 13:45
Ja, compleet. De attack/dynamiek karakteristiek komt wel overeen (dat gepushte, bedoel ik) maar de klank is heel anders. Een soort opgefokte Vox met iets te veel fok. Het is een typische amp, hij moet je liggen.