PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: SG of Duesenberg 49er



Ezyduck
8 november 2008, 17:10
Hallo !
Ik wil een nieuwe eerste gitaar, mijn gemodde Epi Les Paul lijkt wel af te raken. Scheurt nog als een beest, maar in het cleane mis ik altijd definitie (zitten Gibson 57ers in).
Ik ben erg onder de indruk van de Duesenberg 49er met een p90 voor clean in de hals, en bij de brug een dikke bucker voor scheur, maar een Gibson SG vind ik ook erg mooi. Hoe zijn die clean, iemand ervaring ? En zijn SG's echt zo kopzwaar ?

Otje
8 november 2008, 17:23
Die Duesenberg lijkt me geschikter voor clean dan de SG. Maar met de juiste versterker is zo'n SG ook prachtig. Blijft een kwestie van smaak, niet zozeer van goed of slecht.

hezz
9 november 2008, 00:18
Ik heb laatst nog een Duesenberg gehoord in een jazz-pop bandje, de clean (met randje, denk rockabilly jazzy setzer sound) die eruit kwam was erg mooi! Al was dat wel een Starplayer model... zal heel wat anders zijn dan die 49'er maar het was voor mij wel al een rede om enthousiast te zijn om Duesenberg gitaren.

Blend
9 november 2008, 09:33
Ik ben erg onder de indruk van de Duesenberg 49er met een p90 voor clean in de hals, en in de nek een dikke bucker voor scheur, maar een Gibson SG vind ik ook erg mooi. Hoe zijn die clean, iemand ervaring ? En zijn SG's echt zo kopzwaar ?

Heb je tegenwoordig nu ook al gitaren met 2 elementen bij de hals??

wiegersma
9 november 2008, 10:03
Ik heb een keer op een Duesenberg gespeeld en dat vond ik echt helemaal geweldig klinken. Het wordt vast een volgende aankoop voor mij, dus ik zou zeggen: koop een Duesenberg!

SGbanez
9 november 2008, 11:10
SG is lekker. Kan lekker scheuren met brugelement, en met je halselement kan je er nog best mooie cleane sounds uittrekken. Hij is trouwens niet kopzwaar. (die van mij iig niet)