PDA

View Full Version : geluidskaart/interface



Hallie
8 november 2008, 15:06
hee allen.

ik zoek een geluidskaart van plusminus 150 euro met xlr ingang en jack.
ik zit te twijfelen tussen een toneport en een Mi audio interface(als voorbeeld)
kan iemand mij vertellen wat de voor een nadelen zijn?

zijn er ook aanbiedingen dat je er bijvoorbeeld Cubase bij krijg?

thanx

MjS
8 november 2008, 15:24
Bij de Tascum US144 en de Alesis IO|2 zit gratis Cubase LE4, meer dan voldoende voor de meeste opnamezaken. Voordeel van een Toneport is dat je direct je gitaar in kunt pluggen en gitaargeluiden kunt creeeren, dit kan niet met de eerstegenoemde apparaten. Dus als je ook gitaargeluiden nodig hebt is de de Pod Studio UX1 een aanrader.

Hallie
8 november 2008, 18:59
is cubase le4 net als de sx versie?

harrie-beton
8 november 2008, 19:51
De huidige versie is Cubase 4.5. Van deze versie zijn 2 verschillende versies beschikbaar. Er is een Cubase Studio 4, wat het kleine broertje is van Cubase 4. Cubase 4 biedt veel meer opties, maar voor de meeste gebruikers zal de Studio-versie genoeg functionaliteit bieden.
Versie 3 had 4 verschillende versies:


Cubase LE: Deze versie wordt alleen meegeleverd bij aankoop van bijvoorbeeld een geluidskaart.
Cubase SE
Cubase SL
Cubase SX

Waarin de SX versie de meest uitgebreide versie is.

bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Cubase

psluijter
9 november 2008, 11:04
Meneer Harrie-Beton, mag ik daar nog Cubase Essential 4 aan toevoegen?
Voor de meesten onder ons een prima pakket voor 139 euro.

harrie-beton
10 november 2008, 10:28
Ná mijn bezoek aan de wiki is de pagina aangepast :-)
In volgorde van mogelijkheden (duurste pakket kan het meeste)

Studio 4 = 599 euro.
Studio 4 studio = 399 euro
Studio 4 essential = 149 euro.

http://www.steinberg.net/en/products/musicproduction/cubase4_product.html

Hallie
14 november 2008, 14:48
oke bedankt!

maar ik zat meer zo te denken.

in een geluidkaart met line in, kan mijn gitaar toch in? dan heb ik de geluiden van mijn pedalen plank, en dat wou ik in cubase laden, want als ik een ux zou gebruiken, en ik wil drums en dat soort zaken er bij hebben, moet het ook naaf cubase?

dus als ik nou een geluidskaart/interface koop mét cubase.. ben ik in 1 keer klaar

of denk ik verkeerd?

harrie-beton
14 november 2008, 16:00
je denkt verkeerd en toch goed.

Een gitaargeluid komt niet tot stand na een pedalenbak. Een gitaargeluid ontstaat pas goed in de voorversterker-eindversterker-gitaarspeaker.
De ux simuleert deze keten, sommige Cubase plugins kunnen dit ook maar ik weet niet hoe goed dat klinkt en of dat realtime kan.

Ik weet van de ux en andere modelers dat het wel goed klinkt.
Misschien dat Cubase dat ook kan, daar zit ik nog niet zo in.

Hallie
15 november 2008, 19:03
dus actually...
is het toch beter om een ux te kopen?
dat zou het goedkoopst en het makkelijkste werken?

krijg je daar ook een iets bij? waain je sporen kan mixen etc?

harrie-beton
16 november 2008, 09:00
er zit software bij ja. Vaak voldoende voor thuis maar als je heel veel sporen wilt moet je vaak extra betalen. De zogenaamde "lite" versies zoals deze heeft 8 sporen.

POD Studio™ UX1 includes Ableton® Live Lite 8-track recording software and RiffWorks™ T4 recording software for instant pro recording and idea capture, right out of the box.

bron links
http://bx.line6.com/podstudioux1/index.html?utm_source=Index&utm_medium=DropDown&utm_campaign=PODStudioUX1