PDA

View Full Version : Nieuwe pedalen; Sherlock Trem It / Klon Centaur



tillens
8 november 2008, 14:40
Jawel dan, eindelijk twee door mij veel gezochte pedals eindelijk kunnen bemachtigen!
De sherlock tremit; redelijk onbekend, maar dat maakt het juist leuk. Ooit begonnen met een fulltone supatrem, die was kut dus die snel weggedaan. Afgelopen jaar dan een semaphore gescoord van catalinbread, helemaal top. Maar wilde ook nog een andere trem. De Tremit klinkt vol, geen volumedrop bij het inschakelen, en gewoon erg goed te gebruiken.
Dan de Klon Centaur...

Amai.....

Heerlijk pedaal. Meer dan een drive. Je kunt er alle kanten mee op, en hij voegt echt iets toe. Smeert je geluid niet dicht maar mengt zich echt me je geluid... Gevaar is dus dat je em continu aan wil hebben. Klinkt echt te gek. Heb redelijk wat drive pedalen, maar deze gaat toch echt op mijn board. . . .

Je kunt er goede ritmedingen mee spelen, nergens snerpend maar bijt goed, vol mooi ritme geluid.. Leads gaat prima, iets meer drive geven en je hebt een mooi vol sustain achtig geluid... Geen midhump ala ts9 toestanden of over the top ala crunch box, gewoon goed..

Kortom ik heb mijn board voorlopig klaar.

Grtz Peter

Chocola
8 november 2008, 14:48
Dat is toch dat oranje ding? Als het die is, klinkt het idd lekker.

Mitch
8 november 2008, 15:45
De Sherlock is dat oranje ding ja, maar het is maar wat je belangrijk vindt :D
Gefeliciteerd met de Klon. Bij Finnegan zelf besteld of tweedehands?

tillens
9 november 2008, 14:23
De Sherlock is volgens mij rood, maar goed hij klinkt goed. De Klon heb ik bij ons aller Tristan kunnen bemachtigen..
Hij klinkt echt bizar goed!

Mitch
9 november 2008, 14:28
Ah, da's mooi! Zo zonde, het is een briljant pedaal maar op de 2061 klonk het nergens naar.

tillens
9 november 2008, 15:32
Tja op mijn matchless klinkt ie gewoon heel errug goed... Ik laat over een tijdje een board bouwen en dan komt de klon er zeker op!

RolandT
9 november 2008, 16:35
Kortom ik heb mijn board voorlopig klaar.Wat staat er naast de Klon nog op je board?

tillens
9 november 2008, 18:49
Ik heb nu een trex board. Die gaat plaatsmaken voor een nieuw board.
Wat er nu op staat;

Burkey Flatliner voeding, TU2, Catalinbread Semaphore, Keeley Time Machine Boost, Xotic AC, Carl Martin Hydra Boost, Banzai Cold Fusion. Dat is mijn boardje nu.
Mijn nieuwe board wordt als volgt. Interne voeding, Tu2, Catalinbread Semaphore, Sherlock Tremit, Keeley Time Machine Boost, Xotic AC Boost, Hydra Boost, Klon Centaur, en een Solemate Reverb.
( In de reserve een time machine boost, ts9, en een banzai cold fusion). Wellicht wil ik nog een RC boost, maar dat heeft geen haast.

Grtz Peter

Lexvandoef
9 november 2008, 18:56
waarom 2 tremolo's Peter?

Tristan
9 november 2008, 19:01
Cool dat je er blij mee bent. :)

RolandT
9 november 2008, 19:56
...en waarom 4 boost pedalen?

- Keeley Time Machine Boost
- Xotic AC Boost
- Hydra Boost
- Klon Centaur

tillens
9 november 2008, 21:58
...en waarom 4 boost pedalen?

- Keeley Time Machine Boost
- Xotic AC Boost
- Hydra Boost
- Klon Centaur

Waarom 4 boosts? Er zijn er maar twee eigenlijk.. De Klon is een drive pedaal. De Hydra Boost is een goede boost voor clean en je geluid een volume boost te geven...De xotic is een zware overdrive/distortion... ergens tussenin. Denk aan een drive als in Vertical Horizon. De Keeley is een pedaal wat een mooi randje geeft...
2 trems; ze klinken allebei te gek, en wilde zowieso de tremit hebben. daarnaast hoef je dan niet met het schakelaartje te pielen... voor korte golf , lange golf...

Plus het is leuk om een mooie collectie op te bouwen....

jpb
11 november 2008, 00:05
Tillens, hoe bevalt die Soul-Mate? En waar heb je hem gekocht?
Ik zit er over te gassen, vandaar.

tillens
11 november 2008, 00:13
Tillens, hoe bevalt die Soul-Mate? En waar heb je hem gekocht?
Ik zit er over te gassen, vandaar.

Ik heb de sole mate nog niet in bezit. Die ga ik pas aanschaffen als ik mijn boardje laat bouwen. Gezien de kosten en dergelijke laat ik dat pas in het voorjaar doen... het is een vrij goede investering voor een reverb pedaal. heb ook een little lanilei pedal gehad, ook tof, maar snoepte volume.. Dus de sole mate pas voorjaar 2009...

jero
11 november 2008, 11:01
Peter,

mooi dat de tremit bevalt. :) Op welke Matchless speel je eigenlijk?