PDA

View Full Version : Multieffect apparaatje



Chocola
8 november 2008, 13:57
Ik ga een multieffectding kopen waar ik tevens goed mee kan opnemen via een digitaal medium.

Mijn oog is gevallen op een Line6 POD 2.0. Mijn budget is maximaal zo een 140-150 euro maar absoluut niet meer.
Iemand tips? Betere apparaten voor dit geld mét goede opneemfuncties? (zonder line in dus, maar met USB).

Uiteraard: hoe goedkoper hoe beter, maar hoe ook beter = beter, tot 140 euro zegmaar.

De opties van een POD 2.0 vind ik leuk, ook de veelzijdigheid en het geluid is niet slecht. Dus de andere opties moeten toch wel minimaal zo goed zijn uiteraard. Maarja misschien zie ik een ander multieffect apparaat over het hoofd ofzo en weet iemand hier een uber goed effectding dat aan mijn wensen voldoet.

En stel ik koop een POD als er niets beters is voor dat geld, is tweedehands dan een optie? Zo ja, wat zijn die dingen maximaal tweedehands waard? En als ik tweedehandskoop is er dan geen betere POD voor onder de 140 euro te krijgen? Zoals de POD XT bijvoorbeeld, hoe duur zou die tweedehands moeten zijn?

Alvast heel erg bedankt.

Chocola
8 november 2008, 18:34
Niemand?

Als iemand een andere optie heeft voor opnemen van geluid (via USB op x86) hoeft het niet eens multieffect te zijn als iemand goede pedalen kent. Gewoon standaard pedalen, chores, distortion, overdrive e.d. zijn wel handig.

edit: het hoeft dus geen multieffect te zijn omdat mijn amp al vet veel geluiden heeft en ik toch alleen maar wil kunnen switchen van clean naar een ander kanaal

paulusdeBKB
8 november 2008, 19:14
Een Pod 2.0 is een prima apparaat om mee op te nemen. Als het je puur om de opnames gaat, kijk dan ook even bij de andere producten van Line6. Ze hebben ook een 'Toneport' serie, daar kan het allemaal ook mee.

Chocola
8 november 2008, 19:22
Een Pod 2.0 is een prima apparaat om mee op te nemen. Als het je puur om de opnames gaat, kijk dan ook even bij de andere producten van Line6. Ze hebben ook een 'Toneport' serie, daar kan het allemaal ook mee.

Ik zal direct even kijken.

Chocola
8 november 2008, 19:34
Een Pod 2.0 is een prima apparaat om mee op te nemen. Als het je puur om de opnames gaat, kijk dan ook even bij de andere producten van Line6. Ze hebben ook een 'Toneport' serie, daar kan het allemaal ook mee.

Okee een UX1 of de POD 2.0, wat is betere opname kwaliteit? De POD is wel stukken duurder, bijna de helft duurder, maar heeft weer sick veel andere shit erin.

En misschien een hele domme vraag. Maar een distortion pedaal... Ik heb er nu een van Behringer (scheld ik nu? :P) En dat vind ik echt een kut pedaal, echt rot gewoon, ik vind het geluid gewoon niet mooi :(. Welk merk is overall heel goed? Boss? Korg? Ibanez? Digitech? Dunlop?

Want ik heb eigenlijk alleen maar distortion, overdrive en clean nodig. Maybe beetje blues overdrive (klinkt echt mooi), maarja dat kost zeker weer 100 euro per beetje goed pedaal ofzo? Wat voor mij echt teveel is.

Dus opties voor mij:
- Pod 2.0
of
- UX1 + 1 of 2 pedalen, en zo ja welke zijn goed? (gelieve niet aan te komen met een pedaal van 400 euro :P)

paulusdeBKB
8 november 2008, 19:44
Alle Line6-apparatuur klinkt ongeveer even goed, heel grof gezegd. Overal zit namelijk dezelfde techniek in, je betaalt vooral voor het verschil in mogelijkheden en de interface. Met de Toneport kun je voor opnemen prima uit de voeten, geloof me. De Pod heeft echter als voordeel dat je hem evt ook live kunt gebruiken (aansluiten op je gitaarversterker / PA).

Behringer heeft op dit forum niet zo'n beste naam, maar ik vind het allemaal redelijk meevallen met hun kwaliteit. Bevalt je pedaaltje niet, dan kan ik je alleen maar aanraden eens te gaan testen. Er zijn namelijk geen 'goede' en 'slechte' merken pedaaltjes, alles is een kwestie van smaak (nou ja, bijna dan). Bij het testen zul je er dan ook achter komen dat alle grote merken zowel scheurpedaaltjes maken waar je een harde plasser van krijgt, als pedaaltjes waarvan 'ie meteen weer maatje pink wordt.

Nog een tip: lees dit forum eens goed door, besteed daar rustig een weekje aan. Er is hier zo veel te leren!

Chocola
8 november 2008, 20:10
Alle Line6-apparatuur klinkt ongeveer even goed, heel grof gezegd. Overal zit namelijk dezelfde techniek in, je betaalt vooral voor het verschil in mogelijkheden en de interface. Met de Toneport kun je voor opnemen prima uit de voeten, geloof me. De Pod heeft echter als voordeel dat je hem evt ook live kunt gebruiken (aansluiten op je gitaarversterker / PA).
Dat vind ik ook ja, dan wordt het denk ik een POD, MIDI + meer effecten, maar hier denk ik nog even over na.

Behringer heeft op dit forum niet zo'n beste naam, maar ik vind het allemaal redelijk meevallen met hun kwaliteit. Bevalt je pedaaltje niet, dan kan ik je alleen maar aanraden eens te gaan testen. Er zijn namelijk geen 'goede' en 'slechte' merken pedaaltjes, alles is een kwestie van smaak (nou ja, bijna dan). Bij het testen zul je er dan ook achter komen dat alle grote merken zowel scheurpedaaltjes maken waar je een harde plasser van krijgt, als pedaaltjes waarvan 'ie meteen weer maatje pink wordt.
Whahahah die vergelijking :p XD briljant ^^. Ik moet denk ik eens een keer naar Keulen ofzo, of zijn er in Nederland muziekwinkels waar ze niet moeilijk doen als je een paar pedaalskes probeert met een amp en een gitaar? (wel zo handig :p)

Nog een tip: lees dit forum eens goed door, besteed daar rustig een weekje aan. Er is hier zo veel te leren!
Inderdaad, ik begin al steeds meer te leren door dit forum, vet leuk hier :) want gitaarspelen vind ik héél erg leuk, alleen ik speel nog niet zo lang en ben nog lang niet uit de noob-status zegmaar.

Ik voelde mij vrij genoeg om even in het reaud te antwoorden ^____^.
Line6 is volgensmij best leuke zooi, al zien de modellen er uit alsof ze uit de teletubbies komen :p, als teletubbies mobieltjes zouden hebben zou het een POD zijn :p, kan niet anders XD. Ik zal dit forum eens doorlezen en in dat topic met pedaalborden alle meestvoorkomende noteren om deze eens te testen. Alleen heb ik écht een naam nodig van een winkel ofzo die ik kan opzoeken :/ ik ken amper iets in Nederland namelijk. Liefst een grote winkel met veel pedalen die niet moeilijk doen als je 1 uur iets test voor je iets koopt. Misschien is het een beetje dom van mij maar ik wil alles horen wat iets kan voor ik het koop. Al heb ik een vox amp gekocht op goed geluk deze week, hopen dat hij goed klinkt.

paulusdeBKB
8 november 2008, 21:39
Ik ken geen winkel in Lelystad. In A'dam: Dijkman muziek, Dirk Witte, Sacksioni en verder www.google.nl (http://www.google.nl)

Chocola
8 november 2008, 22:35
Ik ken geen winkel in Lelystad. In A'dam: Dijkman muziek, Dirk Witte, Sacksioni en verder www.google.nl (http://www.google.nl)

Bedankt voor je hulp ;) Ik zal daar als ik volgend weekend tijd heb wel even langs gaan dan :)

:punk: