PDA

View Full Version : vraag voor SRV project



oknarb180
8 november 2008, 13:34
Hey allemaal,

Ik heb eindelijk al m'n spulletjes bij elkaar gespaard voor een SRV-project, zie onderstaande foto's. Nu lijkt het me leuk om 'm wat beter in detail na te maken. kortom, rellicen!
Tja, het is meer assembleren dan bouwen, tenminste, ik moet de hals dan nog afbouwen en fretten enzo.

Wat vinden jullie ervan, rellicen?
Ik heb er even een enquete aan verbonden. Ik hoor graagullie reacties/meningen.

Hier een paar foto's van de spullen:
http://i173.photobucket.com/albums/w66/oknarb180/SRV-project/001.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w66/oknarb180/SRV-project/003.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w66/oknarb180/SRV-project/002.jpg

Met vriendelijke groet,

Branko

euroboy
8 november 2008, 13:42
Gewoon doen nets is mooier dan een afgerande gitaar (als het natuurlijk mooi en realistish is!) Vet project trouwens!!

Rude Perception
8 november 2008, 13:46
Gewoon mee raggen. Wordtie vanzelf relic en heb je nog een verhaaltje erbij ook.

barno
8 november 2008, 14:25
ik ben anti relic in principe, maar ben er dan weer wel voor als je het vooral doet voor het plezier van het reliccen zelf, maw heb wel respect voor goede relic job. met deze comment ben je niks, maar soit :)

jaspie
8 november 2008, 14:28
een no1 mag indd wel wat gerelicced worden. Wat voor pickups zet je er trouwens in?

G.G.
8 november 2008, 15:36
Gaaf Branko. Deze ga ik zeker volgen..

G.G.
8 november 2008, 15:38
een no1 mag indd wel wat gerelicced worden. Wat voor pickups zet je er trouwens in?

Ik gok GFS setje met die blauwe draad.

Pepe
8 november 2008, 16:08
Ik snap de grap van relic wel maar alleen als het fabrieks gedaan is, dan is het op een bepaalde manier gewoon het model. Zelf doen -en dat zie je toch altijd- is cheesy op zijn best, kinderachtig in de meeste gevallen. Alsof je een ferrari label aan je golf autosleutel hangt.

De Fender SRV relic is wat mij betreft okee als je GEEN SRV ermee speelt, dat je er op speelt omdat het een goeie gitaar is. Maar soit, tis dat je het vraagt maar eigenlijk moet je gewoon doen wat je leuk vindt en schijt hebben aan iemand anders zijn mening lijkt me.

Als je die body gaat relicen, hou er wel rekening mee dat de typische slijtwear van de srv alleen op nitro gedaan kan worden, poly geeft een heel ander effect, dat krijg je nooit goed brokkelig. Poly ziet er altijd uit alsof er schuurpapier gebruikt is, hoe goed...

Je gaat hem zelf fretten?

MartinL
8 november 2008, 16:54
mischien kende je deze al: http://www.srvguitar.com/DIY.html

in ieder geval, succes

Pepe
8 november 2008, 17:28
mischien kende je deze al: http://www.srvguitar.com/DIY.html

in ieder geval, succes

http://www.srvguitar.com/images/DIY-before-after1.gif

Ja, dat bedoel ik met schuurpapier relic. Ondanks dat de beste man schrijft dat zijn Squiertje met nitro gelakt is (op zich al humor) zie je aan de schuursporen dat het poly is.
Ik hoop dat die van jou beter uitpakt.

barno
8 november 2008, 18:10
da's idd een droevig mislukte relic, imo, maar branko kennende zou het wel wat anders aanpakken

hassent
8 november 2008, 18:25
Reliccen!! Een nette SRV zonder krasjes en doorgeschuurde plekken is géén SRV. Maar wel subtiel doen, niet met de bandschuurmachine er op en achter je trekhaak hangen.
Eventueel G.G. om advies vragen, die weet tenslotte als geen ander hoe je dat moet doen. Alleen van die mooie trem is het wel zonde ;).

grizzly
8 november 2008, 18:44
Ik heb helemaal niets meer met reliccen.
In het verleden deed ik het wel bij meubels, als de klant het vroeg.

We bouwden kasten en tafels zoals dat 200 jaar geleden nog werd gedaan. Massief hout en degelijk afgewerkt.
Die meubelstukken werden honderden jaren oud en hadden een normaal slijtage patroon door de tand des tijds.
Klanten wilden dat het er weer oorspronkelijk oud uit zag en dat is een vak apart. Niet die verhalen van een jachtgeweer, maar heeeel speciaal met kleine details die horen bij gebruiks slijtage.
Wel leuk om te doen in opdracht, maar ik zou dat zelf nooit met een gitaar doen.

Die restaureer je naar beste kunnen omdat deze een functie heeft.
Functie boven vorm. Niet reliccen dus.

oknarb180
10 november 2008, 21:26
Hey allemaal,

tot op heden hangt het er qua stemming nog een beetje om!
Ik heb een filmpje gezien met details van de echte SRV-gitaar en ik moet eerlijk zeggen dat het volgens mij echt vreselijk moeilijk is om het helemaal echt te laten lijken, qua relic.

Wat ik verder leuk vind, zijn de verschillende meningen over relicen van gitaren.
Ieder z'n mening! Persoonlijk vind ik een relic wel mooi, maar dan de wat zwaardere relics, zeg maar, en niet gewoon een slijtplekje. Ik vind het in ieder geval interessante technieken om me in te verdiepen.

Wel viel het me op dat bij de trem gewoon in goede conditie is, net als de pcikup covers. Helemaal niks ergs aan beschadigd ofzo. Uiteraard zijn wel de volume en tone knoppen niet schoon meer.

Maar goed! Wanneer ik echt een start ga maken, dan open ik een toppic in het "volg de bouw" gedeelte!

De stemming loopt nog, dus geef gerust je mening!

Ga ik weer even rondsuffelen met de zoekmachine!

vr.gr.

Branko

G.G.
11 november 2008, 05:46
Ga ik weer even rondsuffelen met de zoekmachine!

vr.gr.

Branko

Is er een snelle manier om mijn favorietenlijst van Windows Internet Explorer bij jou te krijgen Branko?

Muzieknono
11 november 2008, 07:50
Zorg dat je gitaar klinkt als een SRV en dat jij kunt spelen als SRV, dat is imo een mooier eerbetoon als alle rellic's bij elkaar.
Niet doen dus.
Mvgr Dirk Jan :metal:

Puerco
11 november 2008, 10:05
Is er een snelle manier om mijn favorietenlijst van Windows Internet Explorer bij jou te krijgen Branko?

Klik op File > import and export > next > export favorites en al je favorieten staan in 1 bestand bookmark.htm, deze kun je mailen.
sorry, ik gebruik alleen engelstalige software, vind ik makkelijker...

Fender75
11 november 2008, 11:43
Cool project! Ik wil er zlef ook nog eentje maken, maar deze is door onvoorzien omstandigheden niet doorgegaan. Misschien volgend jaar... :)

En ik zou hem wel relicen, maar niet zo hevig als in No1 op het laatst was. Succes ermee!!

oknarb180
11 november 2008, 13:38
Is er een snelle manier om mijn favorietenlijst van Windows Internet Explorer bij jou te krijgen Branko?

Hey G.G.

Ik heb je mail nog wel, ik stuur je loop van vanavond of morgen wel ff een mailtje!
Hoe wist je dat trouwens van die GFS Boston Blue texas set?

Verder allemaal,

Ik zal binnen kort een toppic openen over de gitaar en de specs etc. Ik heb gisteren toevallig de Pickguard gewired, nog niet getest, maar voor m'n gevoel wel naar tevredenheid. Mijn eerste Pickguard gesoldeerd!

vr.gr.

Branko

aaronstonebeat
11 november 2008, 14:25
Ik ben ook niet zo'n liefhebber van relic. In het algemeen vind ik het jammer, zonde van 'n mooie gitaar. Helemaal verschrikkelijk als je lopende band relics ziet; ik heb van het weekend een hele bups gitaren van het merk Vintage gezien; de eerste die ik zag vond ik al vreselijk, maar toen ik later nog een heel stel exemplaren zag met allemaal exact dezelfde fake gebruikssporen werd het me echt teveel.

Maar als je er wel iets mee hebt, is het natuurlijk heel leuk om te doen. En ik denk een feest om verschillende technieken uit te proberen.
Als je dan met liefde, toewijding en vakmanschap iets weet te maken dat er authentiek uitziet ...
Mijn zegen heb je. Veel succes en plezier!

gerritje tralalalala
11 november 2008, 14:52
Ik zou zeggen niet doen.

Ik vind vintage gitaren er altijd wel mooi uitzien maar zoals het op die site beschreven staat verneuk je toch echt wel een mooie gitaar.
Bovendien vind ik rellic iets dat je zelf gedaan moet hebben tijdens al die jaren spelen. Dan heb je er ook nog eens een mooi verhaal bij.

madman
13 november 2008, 13:27
Een relic kán mooi zijn IMO, maar dan niet té zwaar...

Persoonlijk vind ik dat gebruikssporen iedere gitaar uniek maken, daarom vind ik het ook geen gezicht om 2 hetzelfde gerelicte (bijvoorbeeld vintage idd) gitaren naast elkaar te zien.

Ik zou zelf een gitaar waarschijnlijk nooit relicen, maar als je het hierbij doet, doe het dan als een soort van 'tribute'; maak een klein beginnetje met slijtagesporen, en ga dan gewoon veel spelen!

robostrat
13 november 2008, 14:14
als je het natuurgetrouw doet ..stem ik wel doen !
ook goed voor het leer \ hobby proces ;)