PDA

View Full Version : MXR Distortion +



Jorisch
8 november 2008, 12:00
Ik heb sinds een paar maanden een MXR Dist+ RI als vervorm pedaal en hij bevalt verschrikkelijk goed.

Ik krijg er eigenlijk precies de sound uit die ik wil hebben.

Aangezien ik zo blij ben met dat pedaal vraag ik me af of ik niet moet proberen om aan een originele te komen.

Na googlen en hier op het forum gezocht te hebben heb ik 4 versies gevonden:

- de originele scriptlogo pre '77
- early blocklogo 77' / '84-'85
- later blocklogo '84-'85 / ? met LED (is dit bij de overname van dunlop?)
- Reissue ? / nu

Klopt dit een beetje? En heeft iemand ervaring met deze verschillende versies?

Ik kan voor een klein prijsje een originele blocklogo met LED kopen, is dat de moeite?

Don Olivier
8 november 2008, 12:27
Ik heb een early blocklogo gehad en die was erg goed. Script is de holy grail maar of ze elkaar nou zo ontlopen kwa geluid......

Di Stefano
10 november 2008, 13:24
Mijn ervaring leert me dat als je echt tevreden bent over je sound beter bij je huidige setup blijft. Nadien heb je meestal enkel spijt als je dat niet gedaan hebt.

Jyuuga
10 november 2008, 21:10
Ik ken een vriend die er een heeft, en die speelt hem over een Vox AC15 (die zelf ookal weer een paar aantal jaren oud is). En dat klinkt ook heel goed, je kan er in principe alles mee spelen, alhoewel het wel één geluid blijft. Ervaring heb ik niet over nieuwere MXR's, maar ik had wel gelezen dat nieuwe minder zijn dan de oude versie's.

Speeddemon
14 november 2008, 22:49
die '84-'85 Block logo's mét LED zijn nog steeds pré-Dunlop.

't is dat ik vintage MXR meuk verzamel, maar ik vind ze ruk klinken.
Ik heb iets van 3 vintage Dist+'s gehad. En allemaal haalden ze met moeite unity gain...

Jorisch
15 november 2008, 16:54
Ik heb die oude MXR gekocht (50 euro, geen geld).

Hij is wat meer marshall dan de RI.

Dat ie unity gain net haalt is voor mij geen probleem want ik heb juist altijd problemen met veel te veel volume boost met drive pedalen. Ik wil clean even hard staan als distorted.

Ik heb afgelopen vrijdag met mn vintage dist+ gespeeld en ik ben er nog niet helemaal uit. Volgende week neem ik ze allebij mee om te vergelijken.

Ik vermoed dat ik de reissue wat lekkerder ga vinden omdat ie wat strakker is en um.. minder all over the place is ofzo.

De vintage dist+ heeft sowieso iets meer sustain en klinkt iets verzadigder, tube achtig. Hij lijkt ook wat minder mids te hebben.

Volgende week verslag!