PDA

View Full Version : Adrian Smith Signature!!!



Tho
8 november 2008, 11:16
Wow wat gaaf! Jackson timmert behoorlijk goed aan de weg met hun nieuwe site en hun customshop weer helemaal up to date (www.jacksonguitars.com) en hun nieuwe catalogus online, maar guess what.


Een Adrian Smith signature! En voor de liefhebbers, hij is USA built! Wat denken jullie van deze prachtplank?

http://img.photobucket.com/albums/v240/neilli/Artists/Adrian_smith/smith_26.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v240/neilli/Artists/Adrian_smith/smith_55.jpg

Een met Ebben, en een met maple. Ik hoorde trouwens laatst dat zijn originele gejat was :eek:

Madcow
8 november 2008, 11:20
Ik vind jackson eigenlijk niks, maar zodra de gitaar wit is... damn Ik vind hem prachtig!!! Hoelang speelt hij al op jackson? Volgens mij was hij toch meer van de les pauls en fender strats? vanwaar de keer op jackson?

Tho
8 november 2008, 11:22
Ik vind jackson eigenlijk niks, maar zodra de gitaar wit is... damn Ik vind hem prachtig!!! Hoelang speelt hij al op jackson? Volgens mij was hij toch meer van de les pauls en fender strats? vanwaar de keer op jackson?

Volgens mij speelt hij vrijwel zijn hele carriëre al Jackson, maar inderdaad ook fender en hier en daar een gibson. Hij is nu duidelijk met Jackson in zee gegaan :) Sowieso een held die kerel

kevervolks
8 november 2008, 11:26
Ik vind jackson eigenlijk niks, maar zodra de gitaar wit is... damn Ik vind hem prachtig!!! Hoelang speelt hij al op jackson? Volgens mij was hij toch meer van de les pauls en fender strats? vanwaar de keer op jackson?


Jackson = Fender

Aangezien Iron Maiden metal speelt is een wat 'ruigere' gitaar wel handig, Jackson's zijn de superstrats van Fender.

Madcow
8 november 2008, 11:28
haha ik ben begonnen met iron maiden toen ik nog een 12 jarige was(ben nu 17). eerste nummer wat ik hoorde was no more lies dacht ik. ik was gelijk verkocht. Toen ik begon met gitaar spelen droomde ik ervan dat ik number of the beast solo kon spelen. Kan hem nogsteeds niet :satisfie: maar dat kan erook aan liggen dat ik hem sindsdien nooitmeer geprobeert heb.

Tho
8 november 2008, 11:46
Jackson = Fender

Aangezien Iron Maiden metal speelt is een wat 'ruigere' gitaar wel handig, Jackson's zijn de superstrats van Fender.

Bullshit gast! Jackson is nog steeds een onafhankelijk en volwaardig merk. Toevallig werd het hele bedrijf in 2003 door Fender gekocht. Dat wil niet meteen zeggen dat het een soort van Squier is geworden hoor.

Ga anders even kijken en zie dat Jackson een hoop meer leuks in huis heeft dan enkel dinkie's en soloists op www.jacksonguitars.com

Blend
8 november 2008, 11:49
Die met die maple hals vind ik wel te gek!

Orpheo
8 november 2008, 12:25
Fender bepaalt wel het beleid, net als bij Gretsch. Is niets mis mee hoor, ik vind dat ze wat stabieler zijn dan voorheen. De CS gaat wat traag tegenwoordig, maar de wachtlijsten van 3 jaar heb je ook niet echt meer tegenwoordig.

Ik vind het een leuke gitaar, maar ik hoop dat ie niet in de 3000 euro regionen zit, maar eerder in de 1500. want kom op, zoveel meer is ie niet waard :S geen bijzondere inleg, geen mooie tops, slagplaatje...Ik kan bij Warmoth zo'n gitaar als dit voor 1000E maken.

Tho
8 november 2008, 12:54
Fender bepaalt wel het beleid, net als bij Gretsch. Is niets mis mee hoor, ik vind dat ze wat stabieler zijn dan voorheen. De CS gaat wat traag tegenwoordig, maar de wachtlijsten van 3 jaar heb je ook niet echt meer tegenwoordig.

Ik vind het een leuke gitaar, maar ik hoop dat ie niet in de 3000 euro regionen zit, maar eerder in de 1500. want kom op, zoveel meer is ie niet waard :S geen bijzondere inleg, geen mooie tops, slagplaatje...Ik kan bij Warmoth zo'n gitaar als dit voor 1000E maken.


sure dat is waar! De Customshop van jackson zit zelfs in de Fender fabriek. Niets mis mee hoor, de problemen daar zijn opgelost dus alles is weer goed. Ik ben zelfs aan't sparen voor een CS.

Ik hoop ook dat hij niet al de duur is Orph. Ben heel benieuwd naar de prijs.

macwilliams
8 november 2008, 13:02
Wat een ontzettende ontzettende ontzettende gave strat.
Ik heb geen idee hoe, wie, wat waarop invloed heeft gehad
"t is een cool ding die jacksson strat.


En idd maiden rules \m/

marter544
8 november 2008, 14:00
Die met de maple hals is heeeeeel vet! Ben gek op de old-skool super-strats, veel mooier dan de moderne varianten van Ibanez en Jackson (vind ik dan). Wil nog steeds zoiets hebben, maar voorlopig ff geen geld voor, moet een nieuwe versterker hebben, en wel een Engl Fireball...

kevervolks
8 november 2008, 14:08
Bullshit gast! Jackson is nog steeds een onafhankelijk en volwaardig merk. Toevallig werd het hele bedrijf in 2003 door Fender gekocht. Dat wil niet meteen zeggen dat het een soort van Squier is geworden hoor.

Ga anders even kijken en zie dat Jackson een hoop meer leuks in huis heeft dan enkel dinkie's en soloists op www.jacksonguitars.com

Ik bedoel ook niet dat Jackson gitaren Fender strats zijn.....ik bedoel dat het logisch is, dat als je normaal op Fender strats metal speelt dat je dan over stapt op Jackson omdat het dan nog steed deels een fender is (vorm enzo) maar wel beter geschikt is voor het ruigere werk

Tho
8 november 2008, 14:11
Ik bedoel ook niet dat Jackson gitaren Fender strats zijn.....ik bedoel dat het logisch is, dat als je normaal op Fender strats metal speelt dat je dan over stapt op Jackson omdat het dan nog steed deels een fender is (vorm enzo) maar wel beter geschikt is voor het ruigere werk

Maar dat is niet logisch... Het is namelijk gewoon een klassieke stratocaster, maar dan met jackson logo. Fender had hem net zo goed kunnen vervaardigen. Het is namelijk geen standaard Jackson body (productie dan). Maar goed, daar gaat het ook niet over.

almarvk
8 november 2008, 17:30
Oud nieuws Tho! ;)

Hierop speelde hij al op tijdens de laatste tour en dus ook in Assen. Daar heb ik 'm al gezien. In Athene is idd een gitaar van hem gestolen, welke dat was weet ik echter niet.

Tho
8 november 2008, 17:31
Oud nieuws Tho! ;)

Hierop speelde hij al op tijdens de laatste tour en dus ook in Assen. Daar heb ik 'm al gezien. In Athene is idd een gitaar van hem gestolen, welke dat was weet ik echter niet.

Ja tuurlijk had hij hem al een tijd, maar wat we pas net weten is dat hij de productie in gaat! :cheerup:

En die betreffende gitaar is gestolen ja..

happynjitram
8 november 2008, 17:37
Aaarrgghh, ik wil die met maple :nervous:

Soulflyhigh
8 november 2008, 18:14
Leuk gitaartje maar echt Jackson mwha niet echt. Het gewoon een strat het enige wat hem bijzonder maakt is dat er een Floyd op zit. Dat is wel iets wat ik al lange tijd zocht op een strat zonder meteen een homosuele Sambora te hebben :)

Tho
8 november 2008, 18:42
Leuk gitaartje maar echt Jackson mwha niet echt. Het gewoon een strat het enige wat hem bijzonder maakt is dat er een Floyd op zit. Dat is wel iets wat ik al lange tijd zocht op een strat zonder meteen een homosuele Sambora te hebben :)

:seriousf:

Het word wel een USA he Jeroentje, maar wellicht een stuk goedkoper dan de Collen signature

happynjitram
8 november 2008, 19:13
Hoe duur zullen ze ongeveer worden?

Tho
8 november 2008, 19:15
Hoe duur zullen ze ongeveer worden?

Daar is nog niets over bekend. Mijn schatting? In de Duitse zaken zo'n 1800 euro, maar ik kan er maar zo 300 euro onder zitten.

vulvasonic
8 november 2008, 21:31
Fender heeft zo'n groot aanbod aan strats. Ik begrijp nog steeds niet dat ze geen versies meer maken met een FR of Kahler systeem. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de markt daarvoor zo klein is geworden dat het niet meer rendabel is om te produceren. Zonde...

Soulflyhigh
9 november 2008, 01:02
Fender heeft zo'n groot aanbod aan strats. Ik begrijp nog steeds niet dat ze geen versies meer maken met een FR of Kahler systeem. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de markt daarvoor zo klein is geworden dat het niet meer rendabel is om te produceren. Zonde...
+1 ik zou best wel een stratje willen voor muziek die wat poppier is dan wat ik nu speel. Mijn enige vereiste is een floyd. Kahler mag ook ;)

Outrage
9 november 2008, 11:53
:seriousf:

Het word wel een USA he Jeroentje, maar wellicht een stuk goedkoper dan de Collen signature

Die is inderdaad duur. Maar mooi!

Tho
9 november 2008, 12:39
Die is inderdaad duur. Maar mooi!

oh hell yeah! Ik heb er eens een in het echt gezien, dat is nog véél mooier. Op de foto's heb ik dat niet, maar bij dat ding kreeg ik wel een GAS aanval zeg...

LP_CL
17 november 2008, 18:27
Ik vind hem ook supervet, zeker die met maple en die zwarte slagplaat. Doet mij denken aan zijn Jackson Custom Shop waarmee hij 7th son opnam:
http://zare.jezgra.net/misc/adrian/jackson_midi_1.jpg


Ik bedoel ook niet dat Jackson gitaren Fender strats zijn.....ik bedoel dat het logisch is, dat als je normaal op Fender strats metal speelt dat je dan over stapt op Jackson omdat het dan nog steed deels een fender is (vorm enzo) maar wel beter geschikt is voor het ruigere werk
Dat is helemaal het geval niet. Hij is niet 'overgestapt', hij speelt al van ergens begin-midden jaren '80 op Jacksons en Charvels, toen Jackson/charvel nog niets met fender te maken had. Adrian is er ook altijd voor uitgekomen dat hij liever op de Jacksons speelde dan op de fenders, wat een beetje een doorn in het oog was van meneer Harris, die alles zoveel mogelijk conform wilde maken/houden.


Fender bepaalt wel het beleid, net als bij Gretsch. Is niets mis mee hoor, ik vind dat ze wat stabieler zijn dan voorheen. De CS gaat wat traag tegenwoordig, maar de wachtlijsten van 3 jaar heb je ook niet echt meer tegenwoordig.

Fender bepaalt wel het beleid, maar daar hebben ze niets aan veranderd. Het zijn nog steeds dezelfde mensen die daar werken.

Soulflyhigh
17 november 2008, 23:26
Wanneer komt dat ding nou op de markt ik ben wel benieuwd naar de prijs! Misschien maken ze er ook nog een voor een iets "zachtere" prijs :)

lord bean
23 juli 2009, 11:52
Hij is te koop bij musik -produktiv voor 1850 geloof ik.
Heeft iemand hem al aangeschaft? ik ben benieuwd naar de reacties

heavy-metal-thunder
23 juli 2009, 16:24
Wow wat gaaf! Jackson timmert behoorlijk goed aan de weg met hun nieuwe site en hun customshop weer helemaal up to date (www.jacksonguitars.com) en hun nieuwe catalogus online, maar guess what.


Een Adrian Smith signature! En voor de liefhebbers, hij is USA built! Wat denken jullie van deze prachtplank?

http://img.photobucket.com/albums/v240/neilli/Artists/Adrian_smith/smith_26.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v240/neilli/Artists/Adrian_smith/smith_55.jpg

Een met Ebben, en een met maple. Ik hoorde trouwens laatst dat zijn originele gejat was :eek:

lijkt zo weg gelopen te zijn uit de 2de helft van de eighties. Niets speciaals, qua uitzicht.

frander
23 juli 2009, 22:00
Ik vind het maar gruwelijk lelijke apparaten! Tzal best goed zijn en klinken, maar de looks...bahbah. Die grote decals op de kop... Gelukkig, smaken verschillen!

Rembull1980
26 juli 2010, 11:44
krijg er ontzettende GAS van. :strat: Meer zelfs dan de Fender van Murray aangezien deze Jackson betere specs heeft 22 frets ipv de 21 van de Fender signature.

Wel een hoog prijskaartje.... te hoog helaas.. :( nu als bodemprijs 1650 gezien.. lager kan ik niet vinden.

Rubenios
26 juli 2010, 13:34
raising dead topics?

Rembull1980
26 juli 2010, 14:16
raising dead topics?

Nu de prijzen bekend zijn ;)

Braindead
26 juli 2010, 14:23
Maple for the win!

gerrekat
26 juli 2010, 15:19
Lelijk ding

kokeleko
26 juli 2010, 18:50
Fender heeft zo'n groot aanbod aan strats. Ik begrijp nog steeds niet dat ze geen versies meer maken met een FR of Kahler systeem. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de markt daarvoor zo klein is geworden dat het niet meer rendabel is om te produceren. Zonde...

http://www.fender.com/products/search.php?partno=1144700306

Of ben ik nou te voorbarig.
Ik ben zelf in bezit van 2 stuks USA Floyd Rose Classic Strats, vintage white en 3tone sunburst superplankjes.

RS-Rik
27 juli 2010, 01:39
Ah joh, ik heb n strat met maple nek en n hotrails, en daarmee krijg je met een jcm 8/900 een heel fijn Maiden soundje hoor.

maestro_nl
27 juli 2010, 07:41
De Adrian Smith viel me echt zwaar tegen.
De So-Cal is eigenlijk hetzelfde maar veel goedkoper!

Rembull1980
27 juli 2010, 09:39
De Adrian Smith viel me echt zwaar tegen.
De So-Cal is eigenlijk hetzelfde maar veel goedkoper!

Hoe bedoel je? Want ik vind het interessant te sparen voor een dergelijk gitaar voor het beroemde Iron Maiden geluid. Een dergelijke strat blijft gewoon heerlijk.

Mogelijk een Fender MIM met Maple neck en dan de SD hotrails. Zijn collega David Michael "Dave" Murray heeft iets dergelijks. Alleen weet niet hoe goed de vibrato in vergelijking met een Floyd Rose is en of deze ook een aanpassing behoeft.

zon dure signature is leuk, maar volgens mij moet het mogelijk zijn met een goedkopere oplossing?

Wel is het zo dat als je het recente concert "Flight 666" ziet dat de Jackson meer aanwezig is dan de Fender met Hotrails. Je hoort gewoon het verschil (dat de Jackson vetter klinkt).

Orpheo
27 juli 2010, 12:27
Hoe bedoel je? Want ik vind het interessant te sparen voor een dergelijk gitaar voor het beroemde Iron Maiden geluid. Een dergelijke strat blijft gewoon heerlijk.

Mogelijk een Fender MIM met Maple neck en dan de SD hotrails. Zijn collega David Michael "Dave" Murray heeft iets dergelijks. Alleen weet niet hoe goed de vibrato in vergelijking met een Floyd Rose is en of deze ook een aanpassing behoeft.

zon dure signature is leuk, maar volgens mij moet het mogelijk zijn met een goedkopere oplossing?

Wel is het zo dat als je het recente concert "Flight 666" ziet dat de Jackson meer aanwezig is dan de Fender met Hotrails. Je hoort gewoon het verschil (dat de Jackson vetter klinkt).

de so cal van charvel is rond de 1000 euro, maar verder nagenoeg hetzelfde. ook een floyd, ook een hals met 22 frets, hetzij maple hetzij pallisander (geen ebben), een jb in de brug, etc etc. alleen staat de naam van Smith niet op de headstock.

ik vind de so cals enorme bang for the buck. for a change raad ik niet (eens) een warmoth aan ;) (zou ook niet goedkoper zijn).

Wabbie
27 juli 2010, 12:40
Wauw, thats a first! :cooler:

Ik ben het overigens helemaal met je eens. Ik ben absoluut geen fan van floyds of van dit soort gitaren, maar ik heb een paar keer op een Charvel So-Cal gespeelt en die gitaren spelen geweldig en klinken ook nog eens erg goed. De nek had iets dikker gemogen, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk.

Orpheo
27 juli 2010, 12:49
Wauw, thats a first! :cooler:

Ik ben het overigens helemaal met je eens. Ik ben absoluut geen fan van floyds of van dit soort gitaren, maar ik heb een paar keer op een Charvel So-Cal gespeelt en die gitaren spelen geweldig en klinken ook nog eens erg goed. De nek had iets dikker gemogen, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk.
ja precies :) nou, dat van de dikkere hals kan je doen met allparts, maar wtf? waarom? de so cal is al super hoe hij is. niks anders nodig, lijkt mij?!

ik vind de so cal zo tof dat ik zit te denken om een so cal-inspired les paul te maken (ik heb n strat in huis, maar speel er niet op, omdat ik strats niet fijn vind...).

floyd rose, hum/sing/sing, 5 weg blade, 1 volume, 1 tone, lekker eenvoudig...

Rembull1980
27 juli 2010, 13:09
Welke van de 2? ;) Idd een stuk gunstiger geprijst en uitstekende review scores.


CHARVEL SOCAL STYLE 1 2H BLACK
Charvel Socal Style 1 2H black, e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16",brige pick up: DiMarzio® DP155 Tone, neck pick up: DiMarzio Evolution Neck Zone, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, black hardware, color: black

http://a2.images6.thomann.de/pics/bdb/237717/1950187_800.jpg

CHARVEL SAN DIMAS STYLE 1 HSS TRANS GO
Charvel San Dimas Style 1 HSS Trans Gold Kandy , e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16", bridge pick up: Seymour Duncan® TB4, 2 Single Coil, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, Black hardware, color: Trans Gold Kandy

http://a1.images6.thomann.de/pics/bdb/241648/2216850_800.jpg

Wabbie
27 juli 2010, 13:21
ja precies :) nou, dat van de dikkere hals kan je doen met allparts, maar wtf? waarom? de so cal is al super hoe hij is. niks anders nodig, lijkt mij?!

ik vind de so cal zo tof dat ik zit te denken om een so cal-inspired les paul te maken (ik heb n strat in huis, maar speel er niet op, omdat ik strats niet fijn vind...).

floyd rose, hum/sing/sing, 5 weg blade, 1 volume, 1 tone, lekker eenvoudig...

Ja, een all parts neck zou een optie kunnen zijn. Maar ik ben mijn eigen So-Cal aan het bouwen vanuit een afgedankte strat die ik hier nog had liggen. Voor mij is het toch een gitaar voor erbij aangezien ik normaliter alles kan op mijn strat en mijn jazzmaster. Dan is het goedkoper en leuker om hem zelf te bouwen. Ik ga trouwens voor een enkele humbucker rechtstreeks aan de output gesoldeerd.

Orpheo
27 juli 2010, 13:38
Welke van de 2? ;) Idd een stuk gunstiger geprijst en uitstekende review scores.


CHARVEL SOCAL STYLE 1 2H BLACK
Charvel Socal Style 1 2H black, e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16",brige pick up: DiMarzio® DP155 Tone, neck pick up: DiMarzio Evolution Neck Zone, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, black hardware, color: black

http://a2.images6.thomann.de/pics/bdb/237717/1950187_800.jpg

CHARVEL SAN DIMAS STYLE 1 HSS TRANS GO
Charvel San Dimas Style 1 HSS Trans Gold Kandy , e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16", bridge pick up: Seymour Duncan® TB4, 2 Single Coil, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, Black hardware, color: Trans Gold Kandy

http://a1.images6.thomann.de/pics/bdb/241648/2216850_800.jpg

welke jij wilt joh :P ik zou gaan voor de tweede, om eerlijk te zijn. gaatje bijboren voor de tonepot, dat dan weer wel :P

Rembull1980
27 juli 2010, 13:48
waarom de 2de? ik ken het verschil niet tussen de gitaren (voornamelijk de pickups). Lijkt mij ook dat de 2de eerder een Iron Maiden sound heeft dan nr 1, maar wie wat dat zeker?

Steven Otto
27 juli 2010, 13:56
waarom de 2de? ik ken het verschil niet tussen de gitaren (voornamelijk de pickups). Lijkt mij ook dat de 2de eerder een Iron Maiden sound heeft dan nr 1, maar wie wat dat zeker?

Nou, verkijk je niet op de pick-upconfiguratie. In de gitaren van Iron Maiden zitten meestal hotrails o.i.d. in plaats van single coils. Dat zijn humbuckers in single coil formaat.

Rembull1980
27 juli 2010, 15:59
Adrian niet, maar Murray wel. Adrian zijn gitaar klinkt vetter. Heeft meer power. hoewel die van Murray zeker geen straf is.