PDA

View Full Version : Sparkle Drive vs Moeller?



EuroCinema
8 november 2008, 11:16
Het lijkt me erg fijn om een tubescreamer-achtige te hebben waar ik clean kan mixen met het signaal. Dit deed ik vroeger in mijn homestudio wel met een mixertje en gaf mooie effecten. Vraag: hoe verhoudt de Voodoo Labs Sparkle Drive zich qua sound tot de veel duurdere T-Rex Moeller? De boost-functie van de T-Rex is voor mij niet van belang (gebruik liever een volumepedaal dan een aan/uit boost). Het gaat me om de low gain/randje sounds...

paulusdeBKB
8 november 2008, 12:11
Ik ken ze allebei niet, maar afgaand op de reputatie van beide producenten zal het geen brol zijn. Voor de toepassing die je zoekt, zou ik wel wat meer rondkijken dan alleen naar deze exemplaren: vrijwel iedere effectenbouwer heeft wel een variant op / kopie van de tubescreamer in zijn assortiment. Het bijmengen van je cleane signaal kun je dan (weer) met een klein mixertje doen. Toegegeven, da's wel iets meer gepruts dan alles netjes in 1 pedaal.

Afgaand op de specs (geen mening over de sounds) lijkt de Moeller me het meest veelzijdig, maar volgens mij is die bijna 2x zo duur als de Sparkle Drive! Als je dat er voor over hebt...

Mitch
8 november 2008, 13:07
De Sparkle Drive heb ik in een grijs verleden wel eens getest en ik vond die mix mogelijkheid toen niet zo lekker werken, maar goed, toen had ik nog iets minder ervaring dan nu. Op de Moeller werkt die blend heel behoorlijk en de basisklank is duidelijk TS-achtig. Maar nog nét te pruimen :D

vulvasonic
9 november 2008, 02:03
En als geld geen rol speelt kun je je signaal ook altijd nog splitten, waarbij je het ene signaal via een kek overdriveje naar 1 amp stuurt (of zonder pedaaltje rechtstreeks naar een over de nek gaande versterker...) en het andere lijntje prik je dan rechtstreeks in het cleane kanaal van een (waarschijnlijk nog aan te schaffen) tweede amp. Zeker met een ultrakorte vertraging op de minst 'dragende' amp, is dat een feest om naar te luisteren.

Toegegeven, het is niet de meest praktische oplossing.... :D

Don Olivier
9 november 2008, 09:37
Is die Sparkle Drive nou eigenlijk 'gewoon' een TS clone? Of heeft ie een a symetrisch clipping circuit?

EuroCinema
10 november 2008, 15:21
http://www.myhrbraaten.no/images/TREX%20Moller.jpg

Al googlend kwam ik wel heel veel negatieve verhalen over de Sparkle Drive tegen (weigerende schakelaars). Maar belangrijker: ik liep in een winkel waar ik het niet verwachtte tegen de T-Rex aan, testte hem en was meteen overtuigd. Als je zoals ik altijd zoekt naar dat hele kleine grensgebied tussen hagelclean en een klein randje, is dit pedaal echt een uitkomst omdat je met de verschillende knoppen kunt pielen tot je een ons weegt. :D

Tristan
10 november 2008, 18:51
Goede keuze, die Sparkle Drive is niet zo geweldig, de Moller daarentegen...

jpb
11 november 2008, 11:42
Nog los van het feit dat ik de blend bij de Sparkle drive niet zo goed vond, gaan de verbindeingen als je hem vaak openmaakt kapot. Ze zitten met ongeveer 10 op een rij (wit) op zo'n goedkope band die ook in PC's zit. Ik heb ze toen losgehaald en opnieuw gesoldeerd met goede losse draadjes. Probleem was opgelost maar je moet er maar net zin/tijd voor hebben...

paulusdeBKB
11 november 2008, 11:49
Gefeliciteerd met die Moller! Post eens een sampletje als je zin en tijd hebt?