PDA

View Full Version : Cry Baby Batterij Vakje



The Mess
7 november 2008, 21:14
Hoi,

Heb laatst een tweedehands Dunlop Cry Baby CGB-95 gekocht.
In nieuwstaat maar met 1 klein mankementje: het stukje aan het batterijvakje wat er voor zorgt dat het vast blijft zitten is gebroken.

Weet iemand of je deze vakjes los kunt krijgen? Bij Thomann verkopen ze wel een set met een hele bodemplaat en een vakje, maar ik vind 14 euro een beetje te gortig voor een stukje plastic.

Of wordt het dan toch de tape-solution?

Thx in advance!

Geoffrey
7 november 2008, 21:17
Ik zou voor de goedkope tape-solution gaan..
Als je een adapter koopt heb je dit vakje niet meer nodig en het zit toch aan de onderkant.

The Mess
7 november 2008, 21:28
Ik zou voor de goedkope tape-solution gaan..
Als je een adapter koopt heb je dit vakje niet meer nodig en het zit toch aan de onderkant.

Ok, zo zat ik eigenlijk ook te denken.
Binnenkort beetje fatsoenlijke tape gaan halen dan (de gaffa die ik nu heb laat altijd plakzooi achter.)

Ik denk dat het dan trouwens eens tijd wordt voor een one-spot, lijkt me toch een mooie oplossing met misschien extra pedalen in het verschiet :satisfie:

Weet iemand een goede winkel waar je die dingen voor een goede prijs kunt krijgen? De prijzen ervoor verschillen volgens mij nogal...

Geoffrey
7 november 2008, 23:37
De mijne komt van Key Music (was het dichtste) en de Daisy chain komt van Thomann..

The Mess
10 november 2008, 20:40
Ik heb inmiddels een plaats gevonden waar ik die One Spot kan kopen.
Echter, ik vraag me af of hij wel goed werkt met mijn pedalen (zonder dat ze geroosterd worden...)

Ik kan er even geen wijs meer uit:

Website One Spot: http://www.visualsound.net/1spot.htm
Handleiding Cry Baby: http://www.jimdunlop.com/files/1145592348_gcb95_manual.pdf
Handleiding Korg DT-10: http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=DT10

(Dat zijn dus 'al mijn pedalen')

Heb ik dan nog een extra verloopje nodig, of kan ik die one-spot met daisy chain zo inpluggen in m'n pedalen?

Nielsje
10 november 2008, 20:47
Mensen, het is geen rocket science!

Als het moeilijk was, zat er wel een uitgebreide handleiding bij. Op beide pedalen zal een sticker staan wat voor polariteit het ding nodig heeft (center negative, of center positive).

De crybaby, dt-10 alsmede de one-spot zijn allemaal center negative. Je kan ze dus gewoon dmv een daisychain aansluiten.

toch maar eens bij de mods aandringen op een fx-Faq...;)

Geoffrey
11 november 2008, 12:31
Mensen, het is geen rocket science!

Als het moeilijk was, zat er wel een uitgebreide handleiding bij. Op beide pedalen zal een sticker staan wat voor polariteit het ding nodig heeft (center negative, of center positive).

De crybaby, dt-10 alsmede de one-spot zijn allemaal center negative. Je kan ze dus gewoon dmv een daisychain aansluiten.

toch maar eens bij de mods aandringen op een fx-Faq...;)

Lijkt me geen slecht idee!
Ik ben ook pas begonnen met pedalen en het "hoe en wat" uitzoeken er van.
Je kan er heel veel informatie over terug vinden hier en in het algemeen op het net, maar het word een overload van informatie waardoor ik er soms ook geen bal meer van snap.

Misschien een kort maar krachtige sticky..?

Dirk_Hendrik
11 november 2008, 12:59
toch maar eens bij de mods aandringen op een fx-Faq...;)

Ga vooral je gang lekker ding. Ga maar schrijven. Dan zullen Mitch en ik em plaatsen OK?

The Mess
11 november 2008, 14:29
Mensen, het is geen rocket science!

Als het moeilijk was, zat er wel een uitgebreide handleiding bij. Op beide pedalen zal een sticker staan wat voor polariteit het ding nodig heeft (center negative, of center positive).

De crybaby, dt-10 alsmede de one-spot zijn allemaal center negative. Je kan ze dus gewoon dmv een daisychain aansluiten.

toch maar eens bij de mods aandringen op een fx-Faq...;)

Thx.
Nadat ik naar de stickers heb gekeken zie ik wel dat de plaatjes overeen komen. Toch was het een beetje vaag, omdat ik het idee heb dat er af en toe een beetje met AC en DC wordt gekloot. Er zal vast wel een logica inzitten, maar ik heb 'm nog niet gevonden. :chicken:

Nielsje
11 november 2008, 14:30
Ga vooral je gang lekker ding. Ga maar schrijven. Dan zullen Mitch en ik em plaatsen OK?


Niet eens zo'n slecht idee, ik ga er wel m'n tijd voor nemen, maar jullie vast wel even wachten :)