PDA

View Full Version : Aanschaf gitaar!



Alf
7 november 2008, 18:52
Hey beste mensen,

Het komt er dan nu toch eindelijk van. Ondergetekende wil gitaar leren spelen. Ik wil in elk geval starten met een elektrische gitaar en bovendien een goede gitaar. Fender, Gibson, Heritage zijn enkele steekwoorden als ik aan iets denk. Maar ik heb er gewoon nagenoeg geen verstand van; dus jullie advies gevraagd. Tevens zou ik graag iets willen weten over goede versterkers. Dus barst maar los! Hoe meer reacties, hoe liever, want daar kan ik iets mee (of niet natuurlijk ;))

CU,
Fons

Blend
7 november 2008, 18:56
Eén reactie waar je sowieso iets mee kunt: er is al genoeg over dit soort dingen geschreven op het forum, gebruik de zoekfunctie!

kalmah
7 november 2008, 19:11
Gibson LP Custom met een Tripe rectifier. Een bijpassend 4x12" rectifier cab, paar monsterkabeltjes ertussen en je kunt wel een paar jaar vooruit:)

Lees de bovenste topics eens in dit forum en gebruik de zoekfunctie;) Een wereld zal voor je opengaan..

Aeonis
7 november 2008, 19:28
Ik denk dat het weinig nut heeft om aan de hand van je post random gitaren/amps te gaan posten. Fender, Gibson, Heritage, het is allemaal wel leuk en aardig maar wat is bijvoorbeeld je budget en je muzieksmaak?

Alvast een tip: Zoals wel vaker gezegd, besteed niet je gehele budget aan een goeie gitaar, want met een slechte versterker klinken zelfs de beste gitaren nergens naar.
Ook zou ik wanneer je begint met gitaarspelen een paar lessen nemen, hier zal je heel veel profijt van hebben en bovendien sneller vooruitgang boeken vanwege de goede basis. (Let wel, uiteindelijk moet je het toch zelf doen, dus gitaarlessen zijn absoluut geen vereiste, maar ik weet wel dat ik er zelf absoluut geen spijt van heb dat ik 10 lessen heb gehad)

Alf
7 november 2008, 19:41
Budget? Voor de gitaar ergens tussen 1000-3000 euro of zo. Versterkerbudget? Weet ik niet.