PDA

View Full Version : Power to the P (nieuwe bass-content!)



Mr.Fingers
7 november 2008, 15:26
Oh kijk, een zwarte tolex-koffer... Wat zou daar toch in kunnen zitten?
http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0712.jpg

Hmm, zwart, goud, wat gelakt esdoorn, wat chroom, 4 flatwoundsnaren (damn, gold-anodized is moeilijk te fotograferen!)
http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0713.jpg

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0714.jpg

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0715.jpg

En het beestje heeft zelfs een merk & naam!
http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0716.jpg

Blend
7 november 2008, 15:30
wauw! mooi bassje! ik ben razend jaloers op je, gekke Belg!

Nu nog je Jazz bass kwijt.. Als ik het geld ervoor had, had ik 'm gekocht...

Bassbitch
7 november 2008, 15:31
Vette bas Fingers!!

Mr.Fingers
7 november 2008, 15:33
wauw! mooi bassje! ik ben razend jaloers op je, gekke Belg!

Nu nog je Jazz bass kwijt.. Als ik het geld ervoor had, had ik 'm gekocht...

Die jazz ben ik al een week kwijt ;)

@Biebs: danku, de sound is ook wel overweldigind! :D

stonerdaf
7 november 2008, 15:54
Rrrrrrrrrrrrrr........

Luke-wannabe
7 november 2008, 16:40
Yeah! Precisions zijn echt relaxed! Congrats!

inteDes
7 november 2008, 16:40
Congrats!! Nu nog de 190 en je bent compleet! ;)

Mr.Fingers
7 november 2008, 16:43
Yeah! Precisions zijn echt relaxed! Congrats!
Relaxed. Het is verdorie "Noesten Arbeid" die je moet verrichten. De hals voelt echt dubbel zo breed & dik als van m'n jazz-bass. Maar de sound (flatwounds ;)) Ontzettend dik & dragend!

@Intedes: Ja die Ashdown Klystron is de volgende stap :D

Joey Handsome
7 november 2008, 17:26
Ziet er gaaf uit. Zelf zou ik snel die kap eraf slopen en er een paar roundwounds op zetten, maar het is maar wat je leuk vindt natuurlijk.

alexandra
7 november 2008, 17:27
Ik heb nog minder verstand van bassen dan van gewone gitaren, maar één ding weet ik wel: wat een beauty :hippie:

Lexvandoef
7 november 2008, 17:33
Gaaaaaaaaaaaf Mr Fingers!

Mr.Fingers
7 november 2008, 17:33
Ziet er gaaf uit. Zelf zou ik snel die kap eraf slopen en er een paar roundwounds op zetten, maar het is maar wat je leuk vindt natuurlijk.

De bas kwam fabrieksgewijs met roundwounds en zonder kappen, dus ik denk er duidelijk anders over als jij :D. Zonder die kappen kan ik niet spelen, ik gebruik die als steun voor m'n rechterhand bij het plukken (elementkap) en plectrumraggen (brugkap). En flatwounds, dat is omdat er een dikke R&B/soul-groove uit deze bas moet komen!


Ik heb nog minder verstand van bassen dan van gewone gitaren, maar één ding weet ik wel: wat een beauty :hippie:

Dank u. Het is een gewone rechtoe-rechtaan precision bass. 1 element, 1 volume- en 1 toneknop, en een goede dikke stevige honkballknuppel van een hals :D


@Lex: danku, ik vind dat ook. Ik twijfelde nog tussen zwart & sunburst, maar sunburst is zo "gewoontjes", dusja :D

rickert
7 november 2008, 18:21
Awesome gozer!!! Geweldig mooi ding!

rock 'n roll
7 november 2008, 19:06
Ziet er wel lekker uit. Wanneer krijgen we eens een foto van de hele Mr. fingers familie want ben benieuwd wat er naast die übergeile tele en dit ding nog allemaal tussen zit.

Mr.Fingers
7 november 2008, 19:08
Ziet er wel lekker uit. Wanneer krijgen we eens een foto van de hele Mr. fingers familie want ben benieuwd wat er naast die übergeile tele en dit ding nog allemaal tussen zit.

Daar wordt aan gewerkt, geef me nog eventjes ;)

Luke-wannabe
7 november 2008, 19:09
Daar wordt aan gewerkt, geef me nog eventjes ;)
Ja man maak eens een leuke familiefoto!
Enige wat mist is een leuke 2tone 50's Strat! ;)

Mr.Fingers
7 november 2008, 19:23
Ja man maak eens een leuke familiefoto!
Enige wat mist is een leuke 2tone 50's Strat! ;)

Your wish is my command (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1859033&postcount=4896) :D

Ja, een '50 strat zit ik nog over te denken, maar geen sunburst luke, sorry :D

Luke-wannabe
7 november 2008, 19:26
Your wish is my command (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1859033&postcount=4896) :D

Ja, een '50 strat zit ik nog over te denken, maar geen sunburst luke, sorry :D

Haha, fiesta red is moooi!

episua
7 november 2008, 19:36
Geweldig mooie Bas! Vooral dat zwart met goud i.c.m. de kapjes is echt te gek!
Mooie fam. pic. (maareh, ik mis jouw RIC)

Mr.Fingers
7 november 2008, 19:37
Geweldig mooie Bas! Vooral dat zwart met goud i.c.m. de kapjes is echt te gek!
Mooie fam. pic. (maareh, ik mis jouw RIC)

De rick is uithuizig voor een cd-opname (de danelectro was niet jingle-jangle genoeg, dus moest de 360/12 verhuurt worden ;) (en die wordt waarschijnlijk binnenkort toch verkocht, ik doe er te weinig mee))

Lexvandoef
7 november 2008, 19:48
@Lex: danku, ik vind dat ook. Ik twijfelde nog tussen zwart & sunburst, maar sunburst is zo "gewoontjes", dusja :D

haha, ik begin zwart ook steeds meer te waarderen ipv sunburst ;)

freakout12
7 november 2008, 19:48
aww betekend dit dat je lefty koffer niet meer te koop is ? :O

Mr.Fingers
7 november 2008, 19:49
aww betekend dit dat je lefty koffer niet meer te koop is ? :O

Waarom niet?

freakout12
7 november 2008, 19:51
nou omdat ie niet meer in je koopjeshoek staat en aangezien je hem wou ruilen tegen een rechtse model koffer ^_^

Mr.Fingers
7 november 2008, 19:53
nou omdat ie niet meer in je koopjeshoek staat en aangezien je hem wou ruilen tegen een rechtse model koffer ^_^

Mja, mijn P-past er mooi in, dus een ruil is niet nodig, maar ik kan ze nog altijd verkopen als ik dat wens ;)

freakout12
7 november 2008, 19:55
okeee xD

maakt het serieus zoveel uit om een links of rechtshandig model koffer te nemen ??

Mr.Fingers
7 november 2008, 19:56
maakt het serieus zoveel uit om een links of rechtshandig model koffer te nemen ??

voor een jazz-bass wel, omdat die assymetrisch is qua insnoering (taille), een P is symmetrisch, m'n RH Jazz paste net niet in een linkse koffer, maar een bij een P is het geen probleem :D

Wabbie
8 november 2008, 09:43
Vette P hoor Mr. Fingers. Alhoewel ik zelf meer van de Jazz ben, kan ik een goede P ook altijd warderen. Het blijven heerlijke no-nonsense apparaten :)

Mr.Fingers
8 november 2008, 10:11
Vette P hoor Mr. Fingers. Alhoewel ik zelf meer van de Jazz ben, kan ik een goede P ook altijd warderen. Het blijven heerlijke no-nonsense apparaten :)

Mja, ik was voor de Jazz, tot ik even eens een lijstje had gemaakt van m'n basidolen, en de stand P-J op 12-2 kan, dusja, dan kan je er niet omheen. Het is wel even slikken hoor, van een 38mm brede nut naar een 45 mm brede nut (breedste precision-hals beschikbaar :D)

vincent136
8 november 2008, 11:27
en nu is het tijd om heftig te grooven, yeah :satisfie:

tegekke bas hoor. ik had zelf liever een mooie sunburst gehad, maar smaken verschillen :)

Wabbie
9 november 2008, 12:37
Mja, ik was voor de Jazz, tot ik even eens een lijstje had gemaakt van m'n basidolen, en de stand P-J op 12-2 kan, dusja, dan kan je er niet omheen. Het is wel even slikken hoor, van een 38mm brede nut naar een 45 mm brede nut (breedste precision-hals beschikbaar :D)

Dat kan ik me voorstellen. Ik heb me gisteren ook weer verbaast over hoe dun sommige J-halsjes zijn bij de nut. Dan is de hals van mijn maruszczyk echt enorm breed. Toegegeven das dan wel een 5-snaar.

Mr.Fingers
9 november 2008, 12:50
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb me gisteren ook weer verbaast over hoe dun sommige J-halsjes zijn bij de nut. Dan is de hals van mijn maruszczyk echt enorm breed. Toegegeven das dan wel een 5-snaar.

Was jij ook op de Schijndel-meeting? :D

Kaboemba
9 november 2008, 13:19
Mooi speelgoed Mr Fingers, het is verre van wat ik zou nemen (hout heb geen lak nodig en fenders mot ik niet).
Maar het is vast een bas waar je over na gedacht hebt, jou kennende.

V\Deze week komt als het goed is mijn nieuwe aanwinst binnen (handgebouwde italiaanse bas) en die zal ik ook is posten.

Mr.Fingers
9 november 2008, 13:43
Maar het is vast een bas waar je over na gedacht hebt, jou kennende.


Klopt, rechtoerechtaan rocksound, zware dikke pompende bassound door de flatwounds. De volgende bas wordt een zwarte '62 Jazz Bass (met stacked knobs)

Wizz
9 november 2008, 18:21
Power to the P indeed !
Ik heb voor onze binnenkort te verschijnen plaat mijn hele arsenaal aan bassen meegenomen, de studio in: Rickenbacker 4001S, Mosrite Ventures, Höfner Vioolbas, Fender Jazz, Spector NS 2, niet zomaar wat planken...
Allemaal moesten ze het afleggen tegen de Fender Precision uit `73 met maple toets. Dat zette me wel aan het denken ! Op een Jazz speelt de halve wereld, dus da`s sowieso een beetje saai, he !

Wizz

Roro92
9 november 2008, 18:46
Balen dat ik daar gisteren niet op gespeeld hebt, ziet er zo goed uit!

Goed werk!

d'oh
9 november 2008, 20:05
Ik vind haar echt prachtig! Veel plezier ermee!

HANNESSTINKT
12 november 2008, 19:05
kwijl kwijl !!!! hey die koffer heb ik ook :seriousf:

wodkabier
12 november 2008, 19:59
ja, en ik ook al.

HANNESSTINKT
12 november 2008, 20:03
volgens mij heeft iedereen die koffer :D

Mr.Fingers
12 november 2008, 20:04
Ook van G&G, met "Fender" logo? of een cheape imitatie?

HANNESSTINKT
12 november 2008, 20:07
rockcase :sssh:

Mr.Fingers
12 november 2008, 20:12
aaah, mijn koffer is een echte (kost 210€ nieuw, de mijne 40€ voor "zo goed als nieuw" (lees, plastiek eraf gehaald, verder niet gebruikt!))

HANNESSTINKT
12 november 2008, 20:14
mijnes was rond de €55 en ik heb er nog geen klachten over en een fender logo heb ik er binnen 3 seconden op.(ik heb die sticker die ik bij me bigblock p-bass heb gehad :D)