PDA

View Full Version : VHT 2/50/2, Impendantie



hole
7 november 2008, 13:50
Vraagje voor de mensen die een 2/50/2 hebben.

Staan de twee speakeruitgangen (van één kanaal) in serie of parrallel geschakeld? Helaas kan ik nergens een manual vinden.

Wie weet er raad?

morris
7 november 2008, 15:10
Volgens mij in serie. Hier staan zowat alle handleidingen:
http://www.vhtusers.com/documents/

Morris

edit: waarom vraag je dat?

hole
7 november 2008, 15:53
Volgens mij in serie. Hier staan zowat alle handleidingen:
http://www.vhtusers.com/documents/

Morris


Had ik al gezien, maar werd er niet wijzer van :( van de 2/50/2 is er eigenlijk alleen een overzicht van de functies en I/O opties. Ik ga er ook van uit dat het serieel is, dit is eigenlijk standaard op de meeste amps, maar: dubbelchecken kan geen kwaad.



edit: waarom vraag je dat?
Ik wil de volgende setup maken:
Pre->G-Major->Input kanaal A => Output 2x8Ohm cab
(dus mono,zonder gebruikmaking van kanaal B)

Waarom dan een stereoamp?: Wilde kanaal B dan als een soort "reserveversterker" gebruiken.....of is dat stom?)

----
Trouwens, welke MM doe je weg? '99 of '03 (niet dat ik gezien mijn recente aanschaf nog geld over heb, ben gewoon nieuwsgierig)

paulusdeBKB
7 november 2008, 16:11
Nope, niet stom. Maar wel onverwacht.

Jimwoud
7 november 2008, 16:16
Kun je per kanaal andere eindbuizen(El34/6L6) gebruiken, zo ja dan is het misschien wel gaaf om hem stereo te gebruiken, sowieso eigenlijk als je stereo effecten gebruikt.

morris
7 november 2008, 16:17
Wacht even, de VHT heeft een 'use first' dus ik was even aan het twijfelen.
Normaal gesproken zijn verschillende speakeroutputs op een kanaal gewoon parallel, en intern in de amp op één output aangesloten.
Heb je twee losse 8 ohm kasten die je op kanaal wil aansluiten? Naar mijn mening kan dat gewoon, maar moet je wel de impedantie selector op 4 ohm zetten. Of heb je gewoon een 2x12 cab met 8 ohm speakers erin? Die moet dan OF 4 ohm (parallel gewired) OF 16 ohm (in serie) gewired zijn, en kun je volstaan met een speaker input op je VHT.

Morris

ps. je hebt PM