PDA

View Full Version : AC30 icm Celestion G12H's



VanMeekeren
7 november 2008, 13:23
Ik heb gezocht op dit forum om deze combinatie, het enige wat in de buurt kwam was deze oude post. En die werd trouwens niet eens beantwoord door het forum.


Nellyrocks:
Ik wil twee andere speakers in mij ac30 zetten en weet niet precies wat namelijk. Een vriend van me heeft een oude ac30 met zwarte 55 Hz Celestions en dat klinkt heel lekker.



Ik wil in mijn V212BN cabinet van VOX nieuwe speakers zetten. Idee is om AlNiCo's in de AC30 zelf te zetten voor rock, en als het wat meer bluesy moet zijn; andere speakers in de extension. Op zich leken mij G12M's een goede combinatie.

Maar nu kruisen een paar G12H's mijn pad. Zijn deze ook geschikt? Ik kon er weinig over vinden hier icm een AC30. Zouden ze bluesier klinken dan G12M's?
Of misschien een combinatie van G12M en G12H?

Ik heb nog thuis één G12M liggen. Zou ik er dan goed aan doen nog één te halen en beide gebruiken in de cab? Of is het beter om de G12H's te halen; ik kan namelijk de G12H's krijgen voor ongeveer dezelfde prijs als één G12M nieuw.

Jullie insights


Van Meekeren

beus
7 november 2008, 16:07
ik vind G12H30's uitstekende speakers in een AC30, ik gebruik ze zelf ook. ook de combinatie met een alnico werk goed. H30's hebben net wat meer laag (en strakker) en een ander hoog wat mooi mengt met alnico's. M20's vind ik dan weer net iets te donker. maar ook niet echt verkeerd in een AC30 maar een H30 vind ik passender.

Aart