PDA

View Full Version : koperen sustain block



rickmaes
7 november 2008, 12:45
Ik ben aan het denken om mijn sustainblok van mijn stratocaster te vervangen door een beter exemplaar.

Ik denk hierbij aan een amerikaans exemplaar dat een stuk voller is (squier gebruikt een blok waar een stuk uit is) of onderstaand exemplaar wat op ebay wordt aangeboden van koper.

http://cgi.ebay.nl/BRASS-SUSTAIN-BLOCK-MIM-OR-IMPORT-FENDER-STRATOCASTER_W0QQitemZ190263693671QQcmdZViewItem?h ash=item190263693671&_trksid=p3286.m63.l1177

Wat zou beter zijn?

een amerikaans model zou ik hier hebben voor circa 30 euro en deze zou me meer als het dubbele kosten

jimihattricks
7 november 2008, 14:42
je zult vooral een ander geluid krijgen met een koperen blok.. niet per se een beter geluid

is dus de vraag of het je gaat bevallen.. fender heeft nooit koperen sustainblokken gebruikt, dus het zal een beetje een verrassing zijn wat het voor geluid oplevert (kan positief of negatief uitpakken)..

ik kan alleen dit zeggen:

ik heb ooit mijn trem geblokt met een blokje messing (dus geen koper) van ca. 5x1,5x3cm en dat was voor mij totaal geen succes op een stratocaster.. ik dacht dat ik er een vettere klank mee zou krijgen dan met het houten blokje dat er eerst inzat, maar het messing accentueerde vooral het hoog en het laag, waardoor het allemaal wat ploinky begon te klinken.. heb ik dus weer eruit gehaald

verder heb ik zeeer goede ervaringen met de relatief goedkope wilkinson vintage trem die voor ca. 45 euro verkrijgbaar is

Yoshida
7 november 2008, 15:00
je zult vooral een ander geluid krijgen met een koperen blok.. niet per se een beter geluid

is dus de vraag of het je gaat bevallen.. fender heeft nooit koperen sustainblokken gebruikt, dus het zal een beetje een verrassing zijn wat het voor geluid oplevert (kan positief of negatief uitpakken)..

ik kan alleen dit zeggen:

ik heb ooit mijn trem geblokt met een blokje messing (dus geen koper) van ca. 5x1,5x3cm en dat was voor mij totaal geen succes op een stratocaster.. ik dacht dat ik er een vettere klank mee zou krijgen dan met het houten blokje dat er eerst inzat, maar het messing accentueerde vooral het hoog en het laag, waardoor het allemaal wat ploinky begon te klinken.. heb ik dus weer eruit gehaald

verder heb ik zeeer goede ervaringen met de relatief goedkope wilkinson vintage trem die voor ca. 45 euro verkrijgbaar is

Ook ik heb een vrij goedkope Wilkinson vintage trem, die ik overigens nog moet inbouwen en testen. In een Youtube strat assemblage filmpje (eigenlijk een 9-delige serie) werd uitgelegd dat staal je grote vriend is.

Dat is de reden dat ik geen koper, messing (ook als pickup cover niet bepaald super) of ander materiaal blok dan staal zou gebruiken. Klinkt eigenlijk logisch omdat je snaren ook van staal zijn.

Om geen deel te hebben in een welles/nietes spelletje: wat ik heb gehoord is één kant van het verhaal. Ik ga ervan uit dat staal goed is voor een 'volle' sustain, en op basis hiervan adviseer ik ook. Smaken verschillen echter, dus het kan zijn dat iemand anders een heel andere mening heeft.

snaarplukker
7 november 2008, 22:14
Hier hebt je veel meer aan en kost je ca € 23,-- incl. verzending.
http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/sosttrblfima.html

Cees