PDA

View Full Version : London City DEA250



zenabi
7 november 2008, 11:20
is dit wat ?? heb er nog nooit een gehoord namelijk
kan er 1 gaan testen maar misschien moet ik mij die tijd besparen om wat anders te doen of echt gaan luisteren ?

speel voornamelijk rock/metal

of moet deze vraag bij vintage ??

Squier4ever
7 november 2008, 11:56
moet bij vintage, en ga je nou voor iedere amp die je tegenkomt een nieuw topic doen?

anyway: heb er wel eens op gespeeld (DEA130? volgens mij) en gaat hard, harder hardst. geweldig ding voor vintage sounds, metal hoef je niet te proberen.

almarvk
7 november 2008, 12:21
Inderdaad, deze gaat naar Vintage.

Jimwoud
7 november 2008, 12:52
MEt een goed pedaal zeker wel metal uit te halen. LC's zijn echt goede basis amps voor pedalen. Blackstar Dist-X ervoor en gaan.

sjaak1990
7 november 2008, 14:02
Ik heb zelf een DEA 100 mk4.
Deze gaat ook al heel erg hard, die 250 moet echt gruwelijk hard gaan.
Ik ben die van mij aan het modden, master volume erin etc.. Dan kan je hem ook laten scheuren. Tja metal gain zal je nooit uit de amp halen. Maar pedalen moet hij wel goed slikken. Dus als je pedalen wilt gebruiken dan zou het zeker goed kunnen. Ik vindt het toch meer een crunch amp. Gewoon een mooi dik geluid. En clean is geweldig trouwens.

zenabi
7 november 2008, 14:04
moet bij vintage, en ga je nou voor iedere amp die je tegenkomt een nieuw topic doen?

anyway: heb er wel eens op gespeeld (DEA130? volgens mij) en gaat hard, harder hardst. geweldig ding voor vintage sounds, metal hoef je niet te proberen.

sorry hoor :sneaky:, nee ga niet voor elke amp een topic beginnen
maar ben bezig met gitaar te kopen en toen bood de zelfde persoon ook deze amp aan en om nou helemaal naar brabant (vanuit drenthe) te kachelen voor een versterker die ik niet ken nou nee

Squier4ever
7 november 2008, 15:21
sorry hoor :sneaky:, nee ga niet voor elke amp een topic beginnen
maar ben bezig met gitaar te kopen en toen bood de zelfde persoon ook deze amp aan en om nou helemaal naar brabant (vanuit drenthe) te kachelen voor een versterker die ik niet ken nou nee

je zou ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken want het halve vintage forum zo'n beetje gaat over london city.

Ome Keith
7 november 2008, 15:50
Heb een LC DEA 100 (wrakkig, voor 30,- gekocht) en een SC DEA 200.
Standardisatie is nauwelijks van toepassing maar ze geven allemaal veel laag en blijven heel lang clean. Gaan ongelooflijk hard.
Gebruik een ouwe TS-9 voor scheur.
Zijn leuke dingen om zelf aan te knutselen als je dat kan. Niet teveel voor uitgeven want er kunnen behoorlijke kosten bijkomen.
Safety check, MV, nieuwe buizen, ELCO's kostte mij ruim 200,-.

sjaak1990
7 november 2008, 23:36
Het zijn idd leuke versterkers om aan te passen. Ik ben zelf met die van mij begonnen. Wil zowiezo dat hij lekker kan oversturen. Veel bas is op te lossen in ieder geval, dat is het leuke van zelf dingen willen doen.
Betrouwbaar zijn ze zeker niet maar dit kan je zelf oplossen of op laten lossen.

Hellsbellsnl
9 december 2008, 20:20
En wat zou zo'n London City DEA250 MKV nog moeten kosten?
Kan er een kopen maar volgens mij vraagt de verkoper wat te veel.
(is met 1 x 15" speakerkast erbij)

Saf
13 december 2008, 15:40
die ziet er op de foto's erg netjes uit, volgens mij vraagt hij best een eerlijke prijs, had hem bijna opgehaald. maar heb al een dea130 met 2x15" kast .en vraag me af of een dea250 zo'n grote toevoeging is. (hoevee lwat is zo'n dea250 eigenlijk ook gewoon 100? er is eook een london city met 200 watt maar weet neit welke type aanduiding die heeft) En eigenlijk heb ik al genoeg amps. dilema

sjaak1990
13 december 2008, 17:24
Hoeveel dan voor die 250? Hou er rekening mee dat condensatoren enzo wel vervangen moeten worden als ze nog origineel zijn.

Ome Keith
13 december 2008, 21:59
@Saf
De London City variant van 200 watt ken ik niet maar ik vermoedt dat het gewoon de DEA 200 is. Heb broertje Super City DEA 200 met twee enorme trafos.
Loopt standaard op 4 KT88's (tada.... 200 watt)

Farether
19 december 2008, 11:53
Ik heb die versterker ook bijna gekocht, kheb hem een mailtje gestuurd en hij zei dat die voor de hele set ongeveer €375 wilde hebben. en er zaten 8 eindbuizen in (el34) weet niet of deze onderhand een keer toe zijn aan vervanging

Hellsbellsnl
19 december 2008, 13:29
@Saf
De London City variant van 200 watt ken ik niet maar ik vermoedt dat het gewoon de DEA 200 is. Heb broertje Super City DEA 200 met twee enorme trafos.
Loopt standaard op 4 KT88's (tada.... 200 watt)
Op de foto op MP staat wel degelijk DEA 250 op het frontje van de amp.
(Maar ik heb er geen verstand van):satisfie:
Enne...Ik ben afgehaakt heb iets anders gevonden van 100 Watt voor minder.
Binnenkort meer hierover.

Saf
20 december 2008, 00:13
Ik ben er geweest. Het is een 100Watt amp 4 x EL34. (zelfde set up zo op het eerste snelle oog als mijn DEA130) De amp heeft 17 jaar stil gestaan op zolder. Zit dus dikke laag stof in. Kanaal 1 (normal) geeft veel achtergrond ruis maar speelt, potmeters kraken van jewelste. kanaal 2 (bright) gaf met volume dicht een pieptoon, kreeg er geen gitaar geluid over. De stroom stekker heeft kabeltjes die half door zijn. Dus je moet hem in de goede positie houden voor stroom te krijgen. De amp ziet er zo wel helemaal orgineel uit.

Vind het een mooie set zeker met het 1 x 15" cabinetje wat behalve het ruizen van de amp wel goed klonk. En had heb graag mee genomen. Risico is voor mij te groot en kan zelf geen amps repareren. Misschien is het alleen maar stof, maar gezien dat hij 17 jaar heeft stil gestaan en wat ik zo allemaal hoorde. Denk i kdat deze op de operatie tafel moet. Ze willen dacht ik minimaal 350 hebben voor de set. Ze hebben ook nog een oude pearl sg liggen in een tweed koffer volgens mij wilden ze die ook verkopen.

Wel ongelooflijk aardige en bovenal gezellige mensen heb er een paar uur doorgebracht, met praten en lachen was erg gezellig en alleen daarvoor al de moeite waard. De amp heb ik laten staan. Mocht iemand gaan kijken doe ze de groeten van Sef!

Ik dacht post hier even een review zodat een eventuele andere geintresseerde weet wat hij kan verwachten. Ga je kijken neem dan bij voorkeur een eigen stroomkabel mee, zo'n eentje met zo'n rond stekkerdeel in het chassis. en eigen goede kabel speaker e ninstrument. Er liggen daar wel oude kabels maar weet niet of die goed zijn.

Hellsbellsnl
21 december 2008, 10:16
Ik ben er geweest. Het is een 100Watt amp 4 x EL34. (zelfde set up zo op het eerste snelle oog als mijn DEA130) De amp heeft 17 jaar stil gestaan op zolder............ niet of die goed zijn.
Kijk hier hebben we wat aan.
Ik had die mensen al gemaild met het verhaal dat er waarschijnlijk nieuwe buizen in moesten en dat er e.e.a. aan moet gebeuren om hem weer gangbaar te krijgen.Hierbij heb ik een bod gedaan waarvan hij zei dat hij de biedingen wel wilde afwachten.


@Saf als je hem niet hoeft: haal even je bod weg op marktplaats.kan ik hem goedkoper kopen:seriousf:

Saf
21 december 2008, 11:49
Zal mijn bod weg halen. Je weet nu tenminste wat je kunt verwachten. Heb hun ook verteld dat er nieuwe buizen, elco etc in zullen meoten en dat de kans groot is dat het een reparatie is van 100/200 euro en dat ik dat risico niet wilde lopen. Heb er zelf geen verstand van en moet het laten doen.

Die mensen hebben er zelf geen verstand van is van hun zoon geweest en die is 17 jaar terug verongelukt. Vandaar dat hij al zo lang stil staat. Zijn echt erg gezellige mensen.

Wel jammer dat het voor mij niets was, vond vooral ook de speakerkast wel intressant.

Hellsbellsnl
21 december 2008, 12:01
Zal mijn bod weg halen. Je weet nu tenminste wat je kunt verwachten. Heb hun ook verteld dat er nieuwe buizen, elco etc in zullen meoten en dat de kans groot is dat het een reparatie is van 100/200 euro en dat ik dat risico niet wilde lopen. Heb er zelf geen verstand van en moet het laten doen.

Die mensen hebben er zelf geen verstand van is van hun zoon geweest en die is 17 jaar terug verongelukt. Vandaar dat hij al zo lang stil staat. Zijn echt erg gezellige mensen.

Wel jammer dat het voor mij niets was, vond vooral ook de speakerkast wel intressant.

Maken we er een combi deal van.
Jij de speaker, ik de amp.

Ik heb trouwens via het internet een copie gevonden van een verkoopfolder van toen.
Hij was toen nieuw inclusief speaker nog net geen 1000 gulden.
Dus met al het werk wat er aan zit vindt ik inderdaad 375 euro wat aan de hoge kant.