PDA

View Full Version : wat vind je van oasis?



eggymanos
7 maart 2003, 12:51
he,
wat vind je van ze en welke bands die ongeveer dezelfde stijl hebben vind je nog meer goed?
laat t me weten want (mits ik ze al ken) dan kan ik ze eens luisteren...
thanks

Neals
8 maart 2003, 15:26
Slayer

Mithrandir
9 maart 2003, 00:23
LOL, ja klinkt bijna hetzelfde als oaasies.

moretel
9 maart 2003, 01:22
The beatles

Fluffy
9 maart 2003, 10:24
NiRvAnA

Ditmar
9 maart 2003, 13:47
Nasum :grin:

hoofd
9 maart 2003, 13:59
De (cover)band Boy Division heeft een hele leuke cover van Wonderwall gemaakt (de zang is zo mogelijk nog ongeinteresseerder dan de zang van Liam Gallagher zelf :grin:).

eggymanos
10 maart 2003, 13:32
liam kan wonderwall helemaal niet mooi zingen vind ik.
noel heeft onlangs een nieuwe, rustigere versie opgenomen met strijkers.
Dit is geinspireerd door ryan adams, nadat noel het hem hoorde coveren op 1 van zn optredens.
die is vet en veel mooier als t orgineel...

moretel
10 maart 2003, 14:35
Ik vind de albums trouwens slecht opgenomen, vermoeiend luisteren.

Harry
10 maart 2003, 14:37
Op 2003-03-10 14:35, schreef moretel:
Ik vind de albums trouwens slecht opgenomen, vermoeiend luisteren.


ze lijken zelf ook altijd zwaar vermoeid. Die zanger staat erbij alsof ie liever postbode was geworden.

Kitaarhiero
10 maart 2003, 15:35
Dat heeft allemaal met Noel's ambitie te maken.
Ik vind het wel een grappig stel, die broertjes. de muziek vind ik meestal wat minder. er zijn maar enkele nummers die ik leuk vind.

eggymanos
12 maart 2003, 17:05
Laim is inderdaad een lambal, hoewel ie de laatste tijd rustiger is en beste mooie nummers is gaan schrijven als songbird en born on a different cloud. Vertder vind ik het een grote eikel, die naast zijn schoen loopt en zichzelf niet is. Noel is wel normaal en down-to-earth. En die broertjes-ruzies worden door de media groter uitgemeten dan ze in werkelijkheid zijn...

en over de albums, de eerste en de derde (definitely maybe en be here now) zijn niet slecht opgenomen maar er is juist getracht om het een echte rocknroll sound te geven. dit is bij de 3de goed gelukt, maar ik geef je gelijk dat de 1ste veel ruis heeft, beetje garage-achtig en matig geproduceerd. De nieuwe cd is wel heel goed opgenomen vind ik. luister maar eens...

Neals
12 maart 2003, 22:28
Die broertjes ruzie draait ook hun hele carriere op, want face-it, orginaliteit is wel heel ver te zoeken, en draait hun hele carriere op What's the story(morning glory)

vulvasonic
13 maart 2003, 23:32
Het schijnt heel fout te zijn om ze goed te vinden, maar....., what the fuck, ik vind het gewoon lekker!
;]

metallic
4 mei 2008, 21:29
Gewoon geweldige band!
Voor de rest niets over te zeggen, ofja 1 ding..
Liam is nou eenmaal arrogantie, dat hoeft hij echt niet te spelen!:P
Vind het wel cool eigenlijk

Dude
4 mei 2008, 21:50
5 jaar....


:o

Bram+
5 mei 2008, 20:44
Oasis is tijdloos...


toch?

The red Strat.
5 mei 2008, 20:46
Oasis is tijdloos...


toch?
helemaal mee eens.

Bram+
5 mei 2008, 21:04
Het was een grapje hoor.

The red Strat.
5 mei 2008, 21:50
toch ben ik het er mee eens :D

hansli
8 mei 2008, 00:30
is k*t ook een goed antwoord, of moet ik "volkomen k*t" zeggen........

ik heb al zo vaak nummers van ze gehoord, terwijl ik er niet 1 na kan zingen, terwijl ik bv "jenny wren" van paul mccartney na 1 keer horen al zo'n beetje uit mijn hoofd kende :soul:

SGbanez
10 mei 2008, 16:55
Oasis luistert lekker weg, kep er een periode heel veel naar geluisterd. Als je dezelfde soort bands zoekt kan je ff kijken naar Blur, The Verve en kijk hier maar: http://www.last.fm/music/Oasis
Daar kan je ook meteen samples luisteren(soms ook volledige nummers)

ChazyChaz
12 mei 2008, 00:24
het is eigenlijk een beetje "not done" om tegenwoordig nog naar oasis te luisteren.. maar ik vind het eigenlijk best leuk ;)
vooral de oudere albums dan, ben van die nieuwe dingen niet zo te spreken