PDA

View Full Version : Telecaster, dan maar (.......warmoth of wat anders??)



Jay75
7 november 2008, 10:23
Net zo vet maken als ik zelf wil!!

Op de een of andere manier wil niemand 'm kopen ( snap ik want de kleur is ugly )
Maar eigenlijk speelt de gitaar heeeeeeeerlijk, dus miss ben ik gek als ik 'm weg doe. Het enige wat me tegenstaat is de kleur namelijk. Daarom was ķe relatief niet zo duur voor een 52RI.

Het gaat dus om mijn 52RI, de body is momenteel niet origineel, dus nu kan ik deze of laten refinishen, of gewoon een essen ( toch, 52RI is essen he? ASH>?) body kopen bij warmoth met de kleur die ik zelf helemaal te gek vind en alle hardware en neck overzetten.

Dat kan toch he, als ik daar een body bestel, hoef ik verder niet meer te boren voor de input of elementen etc>

Die oude body verkoop ik dan wel los.


Owja, zijn er ook nog andere mogelijkheden behalve Warmoth?
( waar ik dus een essen body kan kopen in de kleur die ik wil )
Want van het forum ken ik alleen Warmoth, en ik wil geeen maaaaanden wachten hehe

jimihattricks
7 november 2008, 10:31
Net zo vet maken als ik zelf wil!!

Op de een of andere manier wil niemand 'm kopen ( snap ik want de kleur is ugly )
Maar eigenlijk speelt de gitaar heeeeeeeerlijk, dus miss ben ik gek als ik 'm weg doe. Het enige wat me tegenstaat is de kleur namelijk. Daarom was ķe relatief niet zo duur voor een 52RI.

Het gaat dus om mijn 52RI, de body is momenteel niet origineel, dus nu kan ik deze of laten refinishen, of gewoon een essen ( toch, 52RI is essen he? ASH>?) body kopen bij warmoth met de kleur die ik zelf helemaal te gek vind en alle hardware en neck overzetten.

Dat kan toch he, als ik daar een body bestel, hoef ik verder niet meer te boren voor de input of elementen etc>

Die oude body verkoop ik dan wel los.


Owja, zijn er ook nog andere mogelijkheden behalve Warmoth?
( waar ik dus een essen body kan kopen in de kleur die ik wil )
Want van het forum ken ik alleen Warmoth, en ik wil geeen maaaaanden wachten hehe

ja, bij warmoth boren ze zoveel gaten als je maar wil.. ook top kwaliteit..

andere opties zijn:

www.guitar-parts.nl
www.tonefactory.nl

of bij vox humana ofzow..

ligt er wel een beetje aan wat voor kleur je wil, als het echt een custom custom color is, ben je ook echt aangewezen op een custom custom service if you know what i mean..

heb je geen pics trouwens? waarom issie ugly?

Orpheo
7 november 2008, 10:46
hoezo maanden wachten. ga naar de showcase en koop 'm daar. en anders doe je een custombuild, dat is een week of 8 wachten, inclusief lakwerk. valt reuzemee. ik vind warmoth de enige kandidaat voor bodies en halzen, als je de kwaliteit wilt benaderen van een RI52.

thierry1982
7 november 2008, 11:02
Net zo vet maken als ik zelf wil!!

Op de een of andere manier wil niemand 'm kopen ( snap ik want de kleur is ugly )
Maar eigenlijk speelt de gitaar heeeeeeeerlijk, dus miss ben ik gek als ik 'm weg doe. Het enige wat me tegenstaat is de kleur namelijk. Daarom was ķe relatief niet zo duur voor een 52RI.

Het gaat dus om mijn 52RI, de body is momenteel niet origineel, dus nu kan ik deze of laten refinishen, of gewoon een essen ( toch, 52RI is essen he? ASH>?) body kopen bij warmoth met de kleur die ik zelf helemaal te gek vind en alle hardware en neck overzetten.

Dat kan toch he, als ik daar een body bestel, hoef ik verder niet meer te boren voor de input of elementen etc>

Die oude body verkoop ik dan wel los.


Owja, zijn er ook nog andere mogelijkheden behalve Warmoth?
( waar ik dus een essen body kan kopen in de kleur die ik wil )
Want van het forum ken ik alleen Warmoth, en ik wil geeen maaaaanden wachten hehe

Je kan natuurlijk ook bij de Stratosphere kijken op Ebay. Zitten erg mooie bodies tussen.

CardioClash
7 november 2008, 11:18
Nou ben ik wel benieuwd welke kleur hij is dat hij zo lelijk is.

Jay75
7 november 2008, 11:20
Hij staat in mijn signature

Jay75
7 november 2008, 11:20
hoezo maanden wachten. ga naar de showcase en koop 'm daar. en anders doe je een custombuild, dat is een week of 8 wachten, inclusief lakwerk. valt reuzemee. ik vind warmoth de enige kandidaat voor bodies en halzen, als je de kwaliteit wilt benaderen van een RI52.

Waar en wanneer is dat dan?

robostrat
7 november 2008, 11:57
Waar en wanneer is dat dan?
Warmoth ;)

Hendriks
7 november 2008, 12:34
Net zo vet maken als ik zelf wil!!

Op de een of andere manier wil niemand 'm kopen ( snap ik want de kleur is ugly )
Maar eigenlijk speelt de gitaar heeeeeeeerlijk, dus miss ben ik gek als ik 'm weg doe. Het enige wat me tegenstaat is de kleur namelijk. Daarom was ķe relatief niet zo duur voor een 52RI.

Het gaat dus om mijn 52RI, de body is momenteel niet origineel, dus nu kan ik deze of laten refinishen, of gewoon een essen ( toch, 52RI is essen he? ASH>?) body kopen bij warmoth met de kleur die ik zelf helemaal te gek vind en alle hardware en neck overzetten.

Dat kan toch he, als ik daar een body bestel, hoef ik verder niet meer te boren voor de input of elementen etc>

Die oude body verkoop ik dan wel los.


Owja, zijn er ook nog andere mogelijkheden behalve Warmoth?
( waar ik dus een essen body kan kopen in de kleur die ik wil )
Want van het forum ken ik alleen Warmoth, en ik wil geeen maaaaanden wachten hehe

Ik vind de kleur eigenlijk heel mooi , het probleem is dat hij niet origineel meer is . Er worden op MP veel mooie gitaren aangeboden , waar iets aan veranderd is , deze kelderen hierdoor alleen maar in prijs ,terwijl de verkoper deze veranderingen aanprijst als verbeteringen. Ook word er veel gerelicte zooi aangeboden voor absurde prijzen.

Tip: zet de body alleen te koop en koop een body zoals jij wilt bij Warmoth ,Allparts,WD,etc. genoeg keus en als je een beetje oplet tegen zeer leuke prijzen.

Lexvandoef
7 november 2008, 12:36
Als de gitaar je toch bevalt, zou ik zelf niet zo vallen over de kleur. Zo heel erg lelijk is hij nou ook weer niet :sssh:

Hendriks
7 november 2008, 12:50
Vind ik eigenlijk ook.
Ben zelf ook van plan een Warmoth tele te bouwen( eerst wat verkopen) , de kans is groot dat hij Fiesta Red word.

Orpheo
7 november 2008, 13:25
Waar en wanneer is dat dan?
gewoon kijken op de site van warmoth kerel. daar zie je heel groot 'guitar bass SHOWCASE gallery'

schizo910
7 november 2008, 13:39
Waarom schuur je hem niet kaal en geef je hem niet zelf de kleur die je wel mooi vindt?

Jay75
7 november 2008, 19:15
Refinish is ook duur.
Kleur is voor mij echt lilluk hehe

Maar zou ik ook alle hardware op bijvoorbeeld een thinline body kunnen zetten?
( niet dat ik dat wil, maar zou in principe de hardware die ik nu heb op alle telebody's passen? )

Chhheeerssss

Mr.Fingers
7 november 2008, 19:37
je kan in principe gewoon uitwisselen, maar dan moet de nieuwe body een telecasterhiel hebben (dus geen body van een telecaster deluxe '72, die voor een stratneck gefreesd is), en moet de boring van de brug kloppen (dus body's die normaal ook met zo'n vintage brug komen met 4! schroeven. Moderne bruggen zitten vast met 5 schroeven (3 vanachter, 2 vanvoor), en dat past niet netjes.

Orgasmocaster
7 november 2008, 20:23
Refinish is ook duur.
Kleur is voor mij echt lilluk hehe

Maar zou ik ook alle hardware op bijvoorbeeld een thinline body kunnen zetten?
( niet dat ik dat wil, maar zou in principe de hardware die ik nu heb op alle telebody's passen? )

Chhheeerssss

of je gaat voor een tele/thinline hybrid:

http://www.warmoth.com/guitar/images/bodies/tele_thinline_top5.jpg

Jay75
8 november 2008, 17:33
das wel een coole optie, klinkt ie dan hollow body?

Pepe
8 november 2008, 17:48
Listen carefully, I only say this once..

Jouw ri tele is 1 van de eerste en laatste fullertons, er worden al prijzen betaald van 3/4000 dollar, ongeveer het niveau van een '73/'74 fender. Die prijzen zie ik met de maand groeien bij wijze van spreke.

Als je een '73 tele zou hebben waar je de body niet mooi van vindt, zou je die dan verkopen voor een allparts/warmoth replacement?
Nee. Misschien als je een retarded noob bent.

Doe jezelf een plezier, gooi een squier of warmoth body eronder maar hou de originele.

Luke-wannabe
8 november 2008, 18:32
Listen carefully, I only say this once..

Jouw ri tele is 1 van de eerste en laatste fullertons, er worden al prijzen betaald van 3/4000 dollar, ongeveer het niveau van een '73/'74 fender. Die prijzen zie ik met de maand groeien bij wijze van spreke.

Als je een '73 tele zou hebben waar je de body niet mooi van vindt, zou je die dan verkopen voor een allparts/warmoth replacement?
Nee. Misschien als je een retarded noob bent.

Doe jezelf een plezier, gooi een squier of warmoth body eronder maar hou de originele.
:seriousf:

Lexvandoef
8 november 2008, 19:49
:seriousf:

He, jij zoekt toch een '50's RI tele? Toe slaan man ;)

Jay75
8 november 2008, 21:58
http://www.warmoth.com/showcase/bodies/large/PT990A.jpg (http://www.warmoth.com/showcase/sc_guitar_bodies.cfm?type=guitar&start=1&itemNumber=PT990&menuItem=2&subMenuItem=2&subMenuItem2=0&bodyWood_filter=3,38)

is dit dan een goede replacement?

Mr.Fingers
8 november 2008, 22:10
4 schroefgaten voor de brug, rechte neckpocket. Dit kan dus perfect. Hou er wel rekening mee dat je originele telecasterslagplaat niet gaat passen met dat F-gat. Jij hebt een warmoth-modified thinline slagplaat nodig

Jay75
8 november 2008, 22:40
een mooie witte slagplaat denk je? of een zwarte hehe, ik twijfel nog of ik er een thinline van wil maken of een gewone, wat denk je?

Pepe
8 november 2008, 23:25
Mijn persoonlijke favoriet is een thinline met zwarte bindings. Dat wordt ooit nog eens een projektje. Thinline dus.

Jay75
9 november 2008, 00:55
Als ik wel de klank wil houden moet het dus swamp ash body zijn he?
Of alder?

Want 52RI tele zijn toch ash body's origineel.
Wat zou het f-hole uit gaan maken qua sound denk je? Veel verschil of enigzins te verwaarlozen, want qua looks vind ik het erg mooi!

Pepe
9 november 2008, 01:47
De solid klinkt strakker, meer twang en focus, de thinline wat breder en rafeliger.. ik kan het niet anders zeggen.
Maar hoewel wat wolliger bassen, ook wat minder dun hoog dan sommige tele's kunnen hebben. Wat universeler dan een '52 tele, hoe raar dat ook klinkt.

De meeste thinnies zijn van mahonie, sommige van essen.

Luke-wannabe
9 november 2008, 04:12
He, jij zoekt toch een '50's RI tele? Toe slaan man ;)
Nog geen geld:sneaky:

Jay75
17 november 2008, 22:18
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/171120081434.jpg

hehehe

Hendriks
18 november 2008, 08:20
Zonde man.

Daan_B
18 november 2008, 08:43
Dude...:nervous:.
Vind het niet mooi eerlijk gezegd, dat fiesta red had nog wel wat, misschien had je er een andere slagplaat op moeten gooien:D?

Jay75
18 november 2008, 09:09
vet man!
maar ik speel dan ook in een 60s beat/mod bandje he, onze drummer heeft deze op zn bassdrum :)

Hendriks
18 november 2008, 09:27
Vond ik het Fiesta red toch veel mooier .

episua
18 november 2008, 12:50
+1

Waarom zet je er niet gewoon een mooie creme witte slagplaat op.
Dat zwart tegen fiesta rood is gewoon lelijk.

Hendriks
18 november 2008, 12:52
Of hem naturel schuren en lakken.

Pepe
18 november 2008, 15:33
Zucht. Ik hou m'n hart vast als je die oude Guild gevonden hebt...

Hendriks
18 november 2008, 15:53
Tja , hij komt nu zeker niet in de gitaar hemel. Als ome Leo dit eens wist.

Jay75
19 november 2008, 09:01
hehe

dudes het is maar een sticker he!!

een guitarfacelift, kan er zo weer af! Ik ga m denk ik vintage white laten spuiten binnenkort