PDA

View Full Version : Cover band...



Sinner1980
6 november 2008, 19:47
Worden jullie ook zo moe van die standaard coverbandjes van tegenwoordig?
Van die bands die gewoon te voorspelbare sets spelen onder het mom van :zolang het publiek maar lekker meezingt?
Tuurlijk doen ze hun best en is je publiek entertainen erg belangrijk, feit.
Toch moet dat ook op een andere manier kunnen.
Daarom zoek ik mensen uit de regio Haarlem/ Velsen die deze mening delen en de boel eens lekker op zijn kop willen zetten. Ik zou graag in een band spelen die nummers speelt met een ruig randje maar ook weer niet zo ruig dat de gemiddelde muziekliefhebber hard gillend wegholt.
Denk aan bands als Bush, Weezer, Nirvana, Lit, Foofighters, Ugly Kid Joe enz.
Een beetje 90's spul dus. Ook lijkt het me erg tof om lekkere 'evergreens' te spelen maar dan uiteraard met eigen interpretatie (het publiek kent het nr wel maar wat rauwer en uptempo).
Eigenlijk wil ik gewoon een dijk van een coverband neerzetten.
Ik speel zelf gitaar (liever slag dan lead) en dit doe ik al zo'n 7 jaar.
Muziek is mijn grote passie maar plezier en humor zijn voor mij erg belangrijk.
Ik zoek dus een zanger, drummer, bassist en eventueel een strakke lead gitarist het liefst van rond de 25 jaar (ben zelf 28 ) en woonachtig in Velsen /Haarlem of in ieder geval in de buurt.
Ik ga weer even verder pingelen en wacht jullie reacties met spanning af.
Mocht er nou een band zijn die dringend op zoek is naar een slaggitarist dan hoor ik dat erg graag natuurlijk: ik ben die slaapkamer aardig zat nl.

Thanks voor het lezen van dit vrij lange maar ik hoop toch interessante verhaal,

Mike;)

Il_Falco
6 november 2008, 19:52
Ik ben het met je eens. veel covers volgen te slaafs het origineel. wij zelf (zijn geen coverband maar doen op repetities soms enkele alom bekende nummertjes.) houden van cleane partijen om te zetten naar ruige disto-dingen. vb life is too short - scorpions. of gewoon een extra versje uitvinden (paranoid - ozzy)

Maar conclusie van het verhaal :) ik woon te ver om tweede gitarist te zijn. maar ik deel je mening wel ;)

Sinner1980
6 november 2008, 20:02
Ik ben het met je eens. veel covers volgen te slaafs het origineel. wij zelf (zijn geen coverband maar doen op repetities soms enkele alom bekende nummertjes.) houden van cleane partijen om te zetten naar ruige disto-dingen. vb life is too short - scorpions. of gewoon een extra versje uitvinden (paranoid - ozzy)

Maar conclusie van het verhaal :) ik woon te ver om tweede gitarist te zijn. maar ik deel je mening wel ;)

Top man, in ieder geval bedankt en veel succes met je band nog:p

Il_Falco
6 november 2008, 20:02
bedankt, jij nog succes met je zoektocht :)

Henri H
6 november 2008, 20:21
Toevallig hebben wij gisteren in de oefenruimte ook een discussie gehad over o.a. dit onderwerp.
Maar het is wel de markt denk ik die het verziekt.
De mensen zitten niet meer te wachten op een portie rotherrie maar gaan liever naar een DJ of een mega disco waar een giga top 40 band speelt.
In feesttenten e.d. ben je bijna verplicht om meezingers, polonaise werk te doen. Vooral in onze regio (Deventer) zijn ze nogal gek van Jovink en Mooi Wark. Maar ook Bauer en Froger e.d. zijn "verplichte" kost. :kots:

Ik weiger me hieraan te onderwerpen maar dan zul je wel iets moeten bedenken waardoor je wel aan de bak blijft/komt.
Enthousiasme is het belangrijkste denk ik.

Helaas woon ik ook te ver uit de buurt en ben veel te oud. ;)
Maar ik deel je mening 100%!!!

Sinner1980
6 november 2008, 20:44
Toevallig hebben wij gisteren in de oefenruimte ook een discussie gehad over o.a. dit onderwerp.
Maar het is wel de markt denk ik die het verziekt.
De mensen zitten niet meer te wachten op een portie rotherrie maar gaan liever naar een DJ of een mega disco waar een giga top 40 band speelt.
In feesttenten e.d. ben je bijna verplicht om meezingers, polonaise werk te doen. Vooral in onze regio (Deventer) zijn ze nogal gek van Jovink en Mooi Wark. Maar ook Bauer en Froger e.d. zijn "verplichte" kost. :kots:

Ik weiger me hieraan te onderwerpen maar dan zul je wel iets moeten bedenken waardoor je wel aan de bak blijft/komt.
Enthousiasme is het belangrijkste denk ik.

Helaas woon ik ook te ver uit de buurt en ben veel te oud. ;)
Maar ik deel je mening 100%!!!

Fijn dat ik medestanders heb, dat doet me in ieder geval al goed.
Te oud??? Leeftijd is maar een getal zeg ik altijd...
Anyway, bedankt voor je reactie, top;)

Bass-Daan
6 november 2008, 21:47
Je hebt zeker gelijk, ik houd er zelf ook van om meer dat soort kanten op te gaan. Maar je moet dan er ook nog voor zorgen dat je het publiek mee krijgt, en als de nummers wat onbekender zijn is dit vaker wat moeilijker.

Maar in ieder geval deel ik ook jouw mening, en helaas woon ik te ver van je af en ben ik nogal erg jong (14) ;)

Henri H
6 november 2008, 22:15
ach, 14 of 41. Boeiuh. ;)

habberdoedas
7 november 2008, 10:34
Yep helemaal mee eens. Als je van die muzikantjes ziet die de verplichte kost exact naspelen en dan nog leuk willen zijn met foutepakken,brillen,pruiken en andere hulpmiddelen brrrrrr nee niet mijn ding. Je idee spreek me aan maar ik zit al in een band en een 2e erbij trekt deze 40+ niet meer....Suc6 ermee.

HaroldA
7 november 2008, 10:55
Geen "Nobody's wife" of "I'm not an addict"??? Toch wel iets van Live hoop ik? "Under the bridge" misschien??? Liefst allemaal net niet en dan alles met een zangeres die eigenlijk niet weet waar een podium boor bedoeld is... Vergeet ook niet alle muziek uit te schrijven en voor je neus te zetten en al helemaal geen interactie met het publiek!


Phoe... Ik weet niet of ik dat wel aan kan hoor, da's wel heel erg gewaagd voor een cover band... :eek:


(zoals je merkt heb ik niet zo'n heel erg hoge pet op van de gemiddelde all-round coverbands ;))


Zo had ik laatst het idee om voor de jaarlijkse "Kempensessie" een Ugly Kid Joe set in te studeren, maar daar kent het publiek gemiddeld maar 1 nummer van. En die vind ik juist helemaal niet leuk.

Fuhgawz
7 november 2008, 12:43
Geen "Nobody's wife" of "I'm not an addict"??? Toch wel iets van Live hoop ik? "Under the bridge" misschien??? Liefst allemaal net niet en dan alles met een zangeres die eigenlijk niet weet waar een podium boor bedoeld is... Vergeet ook niet alle muziek uit te schrijven en voor je neus te zetten en al helemaal geen interactie met het publiek!

Haha, hoe herkenbaar is dit zeg!! :p Maargoed, uiteindelijk zijn de meesten van ons wel begonnen in een crappy-ass dertien-in-een-dozijn coverbandje, net als dat de meesten van ons begonnen zijn met een Squier Strat en Boss DS-1 Distortion. Als je 15 bent hoort het er gewoon bij! ;)

MSNL
7 november 2008, 14:23
Ben het helemaal met je eens!

Maar de oorzaak is eigenlijk het publiek....
Het publiek wil (in de meeste gevallen) eigenlijk alleen de bekende nummers horen en dan vallen de meeste stevige en/of onbekendere rocknummers e.d al heel snel af.
En de boekers en zaaleigenaren willen dat het publiek tevreden is....
En als je dan regelmatig wilt optreden en/of de gage van je optredens een belangrijk deel van je inkomen zijn, dan pas je je repertoire aan de wensen van je publiek.
En wat ook mog meetelt: sommig afgezaagde, door elke coverband gespeelde nummers doen het goed in elke zaal en bij elk publiek.

Henri H
7 november 2008, 14:40
Triest he ? :(