PDA

View Full Version : Elektro akoestische 12-String(?)



Basileia
6 november 2008, 19:41
Hallo,

Ik heb een tijd geleden 2 gitaren van m'n oom gekregen, een Ibanez JA-500 met een brug-elementje erin, en dit bevalt me erg goed (optredens etc.), en een Epiphone NO-245, een 12 snarige akoestische gitaar. Nu wil ik deze ook wel eens live uit de kast trekken, maar dan heb ik wel een elementje nodig.
Vragen:
Is het mogelijk een brugelement in een 12-string te plaatsen?
Wat kost het?
Kan ik het zelf doen?
Zijn er alternatieven?

Mvg, Basileia

Outrage
6 november 2008, 21:58
Je kan zo'n elementje kopen dat je over je klankkast kan plaatsen. Dat is eenvoudig te installeren op je gitaar. Ik heb ook wel eens een akoustische met een micro versterkt en dat ging ook goed hoor. Je moet dan wel de micro een beetje strategisch gaan plaatsen zodat je de micro niet wegslaat me je slaghand. Ik ben dat eens tegengekomen, maar eigenlijk zorgde dat niet echt voor problemen. Nadeel aan een microfoon is natuurlijk dat je niet kan rondlopen met je gitaar.


Ps: je nickname, is die afkomstig waarvan ik denk dat die afkomstig is? :)

Basileia
9 november 2008, 12:21
Ps: je nickname, is die afkomstig waarvan ik denk dat die afkomstig is? :)


En waar denk jij dan wel dat die vandaan komt?

Ik zal het maar even uitleggen:
Basileia is de naam van mijn band. Basileia is oud-grieks voor koninging. Queen is engels voor koningin. Als je met 5 queen fans met een klassieke opleiding een band begint, rollen er dit soort dingen uit.

Harald
9 november 2008, 13:24
Piezo kan gewoon bij een 12 snarige. Moet alleen breed genoeg zijn. Heb zelf een AER piezo + mic in mijn 12 snarige Bozo zitten. Dat werkt prima.

Outrage
11 november 2008, 13:45
En waar denk jij dan wel dat die vandaan komt?

Ik zal het maar even uitleggen:
Basileia is de naam van mijn band. Basileia is oud-grieks voor koningin. Queen is engels voor koningin. Als je met 5 queen fans met een klassieke opleiding een band begint, rollen er dit soort dingen uit.

Dan was ik juist. Mooi hoor. ;) Overigens, afhankelijk van waar je het accent op het woord plaatst, heb je ofwel koningin, ofwel het koningschap. (excuses voor het belerende toontje).

peter_heijnen
11 november 2008, 14:20
Basileia en Outrage, slowchatten mag via pm, ok?