PDA

View Full Version : Boss chorussen



PeterX
6 november 2008, 19:36
Ik ben op zoek naar een nieuwe chorus en ben me in de verschillende soorten aan het verdiepen.

Omdat het helaas niet mogelijk is om ze allemaal eens rustig uit te proberen ben ik benieuwd of er mensen zijn die de verschillen tussen de boss chorussen kunnen aanduiden; ik zie namelijk door de bomen het bos(s) niet meer.
Op marktplaats kom ik achtereenvolgens de ce1, ce 2, ce 3, ce 5, ch1 en ch 5 tegen.

Wat doet wat? Zijn eruitschieters naar boven en naar beneden?

(de ce1 even buiten beschouwing gelaten, dat is een klassieker en die is ook dusdanig geprijsd)

Herman
6 november 2008, 19:58
De precieze verschillen weet ik allemaal niet tussen al die boss types, maar staar je niet alleen blind op Boss. Er zijn ook nog zat andere merken die chorussen maken.

PeterX
6 november 2008, 20:15
Uiteraard is een boss niet de enige kandidaat, ik heb al zitten kijken naar digitech, danelectro, ibanez, etc.
Van boss zijn er echter zoveel verschillende versies (zoals gezegd de ce's, ch's, dc, etc) dat ik benieuwd ben of er uitschieters tussen zitten...

Boyvs
6 november 2008, 20:23
Ik ben de ce5, Ik ben tevreden over het geluid.
Maar of er veel verschil in zit met de andere , daar heb ik geen idee.

* Toch is dit pedaal heel leuk af te stellen. Je kan er af en toe apparte trucjes mee uithalen.

EuroCinema
6 november 2008, 20:32
Het enige verschil dat ik kan noemen is dat de CH-5 sneller kan dan de CE-modellen die ik getest heb. Voor Leslie-achtige effecten moet je die eerste dus hebben. (Of beter nog: een Ibanez CS9)

the sure thing
6 november 2008, 20:36
Ik blijf de CE-2 geweldig dikke chorus vinden. Die wordt ook nog veel tekoop aangeboden. Erg goed prijs/kwaliteitverhouding. Hij snoept alleen ietwat tone in de bypass mode. Je kan hem in een loop zetten. Ikzelf ben uiteindelijk overgestapt van een CE-2 naar een Retro Sonic chorus. Wat mij betreft wel een OK pedaal, maar achteraf gezien had ik de CE-2 net zogoed true bypass kunnen laten maken.

WillemdaGuide
7 november 2008, 09:48
Ook al een tijdje niet meer gemaakt maar vergeet de DC-2 en DC-3 van Boss niet, klinken heerlijk en net ietsjes anders dan een standaard chorus.

HaroldA
7 november 2008, 09:56
Ik blijf de CE-2 geweldig dikke chorus vinden. Die wordt ook nog veel tekoop aangeboden. Erg goed prijs/kwaliteitverhouding. Hij snoept alleen ietwat tone in de bypass mode. Je kan hem in een loop zetten. Ikzelf ben uiteindelijk overgestapt van een CE-2 naar een Retro Sonic chorus. Wat mij betreft wel een OK pedaal, maar achteraf gezien had ik de CE-2 net zogoed true bypass kunnen laten maken.

Ik heb meerdere Boss chorussen gehoord/gehad en de CE-2 sprong daar duidelijk bovenuit! Hij snoept inderdaad wel een beetje tone in bypass, maar als de rest van je pedalen in orde zijn moet dat wel kunnen...

Overigens hoef je maar 1 weerstandje en 1 condensator te vervangen om 2x zoveel depth en 2x zoveel rate te krijgen... :cheerup:

vulvasonic
9 november 2008, 01:41
Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn ouwe CE-2 verkocht heb, met m'n stomme kop...
Dat ding is zeer beperkt in haar mogelijkheden, maar de klank is geweldig.

Mitch
9 november 2008, 14:06
CE2: de enige juiste Boss chorus. Ik houd niet van Boss, niet van chorus en zelfs ik vind 'm goed.

Ibanez666
10 november 2008, 18:08
heb net een CE-2 van Boss in mn bezit gekregen, erg fijn ding, lekker subtiel. Alleen het ledje werkt niet. Ligt dat meestal aan het ledje zelf of is het misschien iets anders?

the sure thing
10 november 2008, 18:11
Met een PSA adapter doet het ledje het niet. Met een batterij en/of een ACA adapter (van BOSS) zou het LEDje het moeten doen.

Dirk_Hendrik
10 november 2008, 18:19
, niet van chorus

Laat effe weten als je je RC99 weg doet.

Ibanez666
10 november 2008, 18:24
Met een PSA adapter doet het ledje het niet. Met een batterij en/of een ACA adapter (van BOSS) zou het LEDje het moeten doen.


ah, dat zal het zijn, had even niks voor handen dan een goedkope adapter. Zal het met mn one spot een probleem zijn? En zou een goedkope adapter ook invloed kunnen hebben op de werking van een BOSS OC-2 octave? (sorry for de hijack)

the sure thing
10 november 2008, 18:29
ah, dat zal het zijn, had even niks voor handen dan een goedkope adapter. Zal het met mn one spot een probleem zijn? En zou een goedkope adapter ook invloed kunnen hebben op de werking van een BOSS OC-2 octave? (sorry for de hijack) Als er op de OC staat dat er een ACA adapter in moet, misschien wel! Staat achter op de label.

HaroldA
10 november 2008, 19:05
Met een PSA adapter doet het ledje het niet. Met een batterij en/of een ACA adapter (van BOSS) zou het LEDje het moeten doen.

Een daisy chain lost dit ook al op...

Ibanez666
10 november 2008, 19:12
heb net ff een batterij gekocht, het lampje van de CE-2 brandt nu, alleen de OC-2 blijft de eerste octaaf een stuk zachter dan de tweede.

the sure thing
10 november 2008, 19:55
Ik ken de OC 2 niet, maar misschien zit er een intern trimpotje in waarmee je e.e.a. kan meuken?

Mitch
10 november 2008, 22:54
Een tirmpot in een OC2? Is -ie analoog dan?


Laat effe weten als je je RC99 weg doet.
Aasgier :D Nee, da's een Neo Vintage, die gaat niet weg, hooguit naar jou. Erewoord. Maar hij doet al een jaar of twee dienst als pseudo-leslie voor de lick in "One" en dat blijft -ie ook nog wel even doen!

Dirk_Hendrik
11 november 2008, 10:55
heb net ff een batterij gekocht, het lampje van de CE-2 brandt nu, alleen de OC-2 blijft de eerste octaaf een stuk zachter dan de tweede.


Is die "eerste" de laagste?

Ibanez666
11 november 2008, 11:02
Is die "eerste" de laagste?

Nee de hoogste, dus het knopje links naast het originele signaal knopje, als je hem voor je neerlegt

Chris Winsemius
11 november 2008, 11:09
Ff hijack:

Heb 'n Jap CE-2 en 'n oude Ibanez CS-9. Die laatste vind ik zelf top, eerste niet zo en ik kan 'n CE-1 bemachtigen binnenkort. Laatste keer dat ik zo'n ding heb gebruikt was met 'n studio-sessie 15 jaar geleden...

Hier wat CE-1 bezitters/gebruikers? Plan is om 'm iig. gebufferd aan te sturen.

paulusdeBKB
11 november 2008, 11:20
Ja, present! CE-1 is gaaf, maar wel zwaar. Als ik hem in een van de loops van een Boss LS-2 aansluit, heb ik geen last van tone-suck. Betekent dus wel dat je voor alléén een chorus 3 pedaalplekken moet opgeven (twee voor de CE1 + 1 voor de LS2). Of het je dat waard is... Kortom: goeie sound maar niet zo praktisch.

Chris Winsemius
11 november 2008, 17:20
Ok!
Hij komt niet in 'n Boss-doos. Qua buffer wordt het iets in het verlengde v/e eigen ontwerp boost pedaal.

Pedalboard ga ik samenstellen aan de hand v/d ervaringen met m'n huidige effekten en die er binnenkort bijkomen.

EH MemoryMan Deluxe komt er hoogstwaarschijnlijk ook op dus ik ben dan sowieso ook gebonden aan minimaal 2 effekten zonder standaard-adapters.

RedBuell
11 november 2008, 19:42
Boss CE-2, geweldige warme simpele chorus. Heb een Ibanez CS9 gehad en die vond ik toch niet zo fijn klinken als de CE-2.