PDA

View Full Version : hals kapot



drudoc
6 november 2008, 18:34
ik wist nou niet precies waar ik dit topic moest zetten dus verplaats hem gerust als hij hier niet hoort...
Het zit zo, ik heb 2 jaar geleden een 2e hans gitaar gekocht een MXG, voor de genenen die het niet kennen de prijsindicatie nieuw is 2200 euro. NU heb ik hem laast terug gebracht voor een service beurt want de gitaar resoneerde met de fretten. Ik wou hem vandaag op gaan halen en nu blijkt dat mijn hals pen kapot is... ik vind dat erg raar want ik ben erg voorzichtig met het ding en als ik er niet op speel zit hij in de koffer. Ik heb hem ook nog nooit laten vallen of iets..

Nu vraag ik mij af wat voor rechten ik nou heb? ik kan me niet voorstellen dat ik iets verkeerds heb gedaan, en als je een goede gitaar koopt verwacht je niet dat je er een nieuwe hals op moet zetten na 2 jaar wat me zon 200 euro mag kosten.. Iemand tips voor mij? ( ik heb weer optredens binnen kort, en we gaan ook weer de studio in dus ik heb hem weer nodig, maar 200 euro vind ik erg veel geld voor een minderjarige die hard moet werken voor zn centen)

Mr.Fingers
6 november 2008, 18:50
de pen is gebroken voor dat j'm naar de winkel bracht of tijdens dat die daar was? Normaal gezien moet je eens zien hoelang de fabrieksgarantie duurt bij zo'n gitaar, dan kan je daarop je laten hervallen. De trussrod is wel een onderdeel dat niet "slijtagegevoelig" is, dus hier kan de garantie nog wel langer op duren. Zoek eens op/contacteer de firma.

drudoc
6 november 2008, 18:59
ik heb geen idee hoe oud hij is.. hij was al kapot toen ik hem daar heen bracht denk ik, ik heb alleen geen idee hoe. het probleem is dat ze custom zijn dus met garanties weet ik het ook niet echt.

Bassbitch
6 november 2008, 19:05
Verplaatst naar Elektrische gitaren.

wietse
6 november 2008, 20:10
ik heb geen idee hoe oud hij is.. hij was al kapot toen ik hem daar heen bracht denk ik, ik heb alleen geen idee hoe. het probleem is dat ze custom zijn dus met garanties weet ik het ook niet echt.

hoogst waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar die pen kapot gedraaid.
want dat is niet iets wat uit zichzelf kapot gaat.

Eko
6 november 2008, 20:28
Of hij gebroken is kun je van buitenaf niet zien. Hebben ze de toets verwijderd? Veel vaker komt het voor dat de pen los van de bout is gedraaid.
MXG komt bij Max uit Den Haag vandaan. Stuur de mensen even een mail en leg uit wat er aan de hand is. Lijkt mij een gevalletje waarbij coulance op z`n plek is.

barno
6 november 2008, 20:45
gebroken halspen: is jammer genoeg een gebrek dat sommigen expliciet onvermeld laten bij doorverkoop (omdat dat de reden is dat ze de gitaar kwijt willen). Ik zeg niet dat het zo is, maar het is wel waarschijnlijk dat ie al stuk was toen je'm kocht. Want zoiets gaat eigenlijk enkel stuk door ondeskundige ijver bij afstellen...

drudoc
6 november 2008, 21:36
ja de gitaar ligt nu inderdaad ook in die winkel en ik heb hem via daar overgekocht. de halspen is kapot want je hoort hem rammelen als je tegen de hals aan slaat. de gitaar heb ik 2 jaar geleden bij hun dus over gekocht zou dit onder hun garantie moeten vallen? of heb ik gewoon onwijs veel peg

barno
6 november 2008, 21:45
ja de gitaar ligt nu inderdaad ook in die winkel en ik heb hem via daar overgekocht. de halspen is kapot want je hoort hem rammelen als je tegen de hals aan slaat. de gitaar heb ik 2 jaar geleden bij hun dus over gekocht zou dit onder hun garantie moeten vallen? of heb ik gewoon onwijs veel peg

Een rammelende halspen is niet persé kapot. Als het een dual action is, kan het zijn dat hij, indien niet onder spanning, los in de sleuf ligt. Rammelen verdwijnt dan door hem licht onder spanning te zetten.

Misery Signals
7 november 2008, 00:33
Heb ik ook gehad bij mijn ESP Stephen Carpenter ooit, rammelende pen.

Kostte me toen 100 Euro, ze verwijderen stukje toets, fixeren de pen en zetten de toets dan terug.

MS

G.G.
7 november 2008, 08:59
Heb ik ook gehad bij mijn ESP Stephen Carpenter ooit, rammelende pen.

Kostte me toen 100 Euro, ze verwijderen stukje toets, fixeren de pen en zetten de toets dan terug.

MS

Slordig. Waarom niet bij het aanbrengen van de pen, in eerste instantie, aan beide kanten bij het messing blok een dotje kit?

jimihattricks
7 november 2008, 10:37
Slordig. Waarom niet bij het aanbrengen van de pen, in eerste instantie, aan beide kanten bij het messing blok een dotje kit?

kit is een tonesucker

http://gizmodo.com/assets/resources/2007/11/p1963b.gif

:chicken:

Orpheo
7 november 2008, 10:47
hoor je het ook rammelen als je 'schudt' aan de hals? zoja, you're screwed. halspen vervangen is geen leuk klusje. maar, wat is er kapot aan? de hele pen, of alleen het moertje waar je 'm mee afstelt?

drudoc
8 november 2008, 13:57
ja dat weet ik ook niet presies, ze willen geen nieuwe voor mij er opzetten... ze gaan nu een gat er in boren en er iets in spuiten.