PDA

View Full Version : Nieuw PL-board klaar!



Harm
6 november 2008, 17:41
Na veel uitproberen door de jaren heen en na het maken van consessies en kijken naar eventuele uitbreidingen ben ik eindelijk klaar met mijn pedalboard!
Laten bouwen door Paul Lenders.

Mijn keus was voornamelijk gerich op een pedalboard waar ik voor elke versterker mee weg kom... Goede distortions, goede filters, chorus, wah en een whammy. Tevens een boost pedaal die echt overal overheen komt! Deze Bufftool boost het signaal echt op en klinkt super!!
Eventuele uitbreidingen is rekening meegehouden (eventueel phase, trebletool en ocd naar boven, mfc-5 daarvoor in de plaats, en eventueel wireless die ingebouwd kan worden). Maar op dit moment (na anderhalve maand honeymoon) ben ik heel erg tevreden...

(Edit)
Set up: Gitaar (Haar strat, Huber Orca of PRS SCTrem) - pedalboard - Hook el34 - Kitty Hawk Greenbacks.

Goed, foto:

http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/PedalboardHarm.jpg

Mitch
6 november 2008, 17:46
Na veel uitproberen door de jaren heen en na het maken van consessies en kijken naar eventuele uitbreidingen ben ik eindelijk klaar met mijn pedalboard!
Fail! :D

Laten bouwen door Paul Lenders.
Da's dan wel weer strak! Mooi board, verdient inderdaad een apart topic.

Harm
6 november 2008, 17:48
Fail! :D

Da's dan wel weer strak! Mooi board, verdient inderdaad een apart topic.

hehehe, maar ik ben er nu ook klaar mee!! Hahahaha al dat gesleep, in elkaar zetten, uitproberen, vervangen, andere pedalen kopen... :)

Harm

Luke-wannabe
6 november 2008, 17:52
Cool man! Ziet er erg gaaf uit!

Wicked Willy
6 november 2008, 18:04
Een weer een paar duizend euri's lichter?
Die PL-boards zijn echt een klasse apart zeg.....petje af hoor.

the sure thing
6 november 2008, 18:57
DE VRAAG: wat heeft het laten bouwen van zo'n apparaat gekost? De prijslijst bij PL geeft er geen duidelijkheid over....

guitargeek3
6 november 2008, 19:02
Wat maakt die man toch mooie boards!
Sjezus!

JelmerOnGuitar
6 november 2008, 19:12
Die Paul Lenders weet van wanten man, gaaf bord!:D

future2future
6 november 2008, 19:27
te gek man! ziet er top uit, maare wa kost da nou?

the sure thing
6 november 2008, 20:37
te gek man! ziet er top uit, maare wa kost da nou?Precies! Ik wil het ook weten! Ik zit er al lange tijd over te denken om ook naar PL te gaan.....

Harm
6 november 2008, 20:54
Precies! Ik wil het ook weten! Ik zit er al lange tijd over te denken om ook naar PL te gaan.....

Enige wat ik je kan zeggen is dat je goed moet nadenken hoe je het wil hebben, je rekening houdt met eventuele uitbreidingen etc. Dan gewoon contact opnemen met Paul... Hij zal je na contact en nadenken/meedenken een voorstel doen. Het is custom werk, alle boards zijn anders, dus in principe zijn de prijzen ook per keer anders.

Houd er wel rekening mee dat Paul een druk man is! Contacturen zijn op vaste tijden, anders komt hij te weinig aan het werk toe :).

Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat ik vind dat hij super mooi vakwerk levert en ik dus erg tevreden ben met mijn board!

Harm

the sure thing
6 november 2008, 21:21
Enige wat ik je kan zeggen is dat je goed moet nadenken hoe je het wil hebben, je rekening houdt met eventuele uitbreidingen etc. Dan gewoon contact opnemen met Paul... Hij zal je na contact en nadenken/meedenken een voorstel doen. Het is custom werk, alle boards zijn anders, dus in principe zijn de prijzen ook per keer anders.

Houd er wel rekening mee dat Paul een druk man is! Contacturen zijn op vaste tijden, anders komt hij te weinig aan het werk toe :).

Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat ik vind dat hij super mooi vakwerk levert en ik dus erg tevreden ben met mijn board!

Harm maar geef ff een richtlijn. Zit jouw board tussen de EUR 200 en EUR 400, of kostte die in jouw geval veel meer? Dat is niet erg, maar geef a.u.b. ff een prijsindicatie.

Kamiess
6 november 2008, 22:06
Zal eens kijken of ik hem morgen in het echt kan bewonderen.
Ze spelen dan in Hoogeveen > de Lijst

Chroxy
6 november 2008, 22:09
medegitarist van mn band heeft eens laten nachecken hoe duur het was om, in zijn geval, een board te maken. Nu heeft hij qua board / effecten 2x zoveel als Harm, dus de prijzen zijn ook anders. Maar met 400 euro kwam je er bij lange na niet...

groovieguitarguus
6 november 2008, 22:37
maar geef ff een richtlijn. Zit jouw board tussen de EUR 200 en EUR 400, of kostte die in jouw geval veel meer? Dat is niet erg, maar geef a.u.b. ff een prijsindicatie.

Wat denk je zelf... dat redt je volgens mij Never!!! Schat in dat het uurtarief van Paul circa 50,- euro per uur is... 2 dagen werk + materiaal (case, snoeren en pluggen). Schat in 1.200,- euro.

Dus ff doorsparen... ;-)

Mitch
6 november 2008, 23:49
Jongens.... waarom nou altijd op pagina 1 al "wat kost dat?" Mega irritant.
En als iemand dan al subtiel niet in gaat op de eerste vraag om kostprijs, de tweede vraag netjes ontwijkt, blijf dan niet doorzaniken. Als je het per se moet weten, regel het via PB of bel gewoon de producent.

tweng
7 november 2008, 00:08
Het enige dat je er uit kan besluiten is dat het waarschijnlijk pokkeduur is :-))

Yek1
7 november 2008, 01:01
Ziet er mooi en betrouwbaar uit.

Kom je met de neus van je schoen niet op dat hogere niveau terecht, als je de Whammy of de Morley bedient?

Toch snap ik het niet ... 't is zijn megadure boards maar ze zijn zo inflexibel. No way dat je nu nog even een pedaaltje wisselt. Een pedalenbord moet geen belemmering zijn, vind ik.

Zou geen kwaad kunnen als PL wat meer concurrentie krijgt. Voor het prijsniveau en de marktpositie.

Harm
7 november 2008, 01:55
Ziet er mooi en betrouwbaar uit.

Kom je met de neus van je schoen niet op dat hogere niveau terecht, als je de Whammy of de Morley bedient?

Toch snap ik het niet ... 't is zijn megadure boards maar ze zijn zo inflexibel. No way dat je nu nog even een pedaaltje wisselt. Een pedalenbord moet geen belemmering zijn, vind ik.

Zou geen kwaad kunnen als PL wat meer concurrentie krijgt. Voor het prijsniveau en de marktpositie.

Nee, ik heb een maatje 45 en alles is daar met die pedalen afgeteld op dat maatje :), dat is ook altijd even meten...

Inflexibel qua even aanpassen zeker, maar ik weet dat ik met deze pedalen heel wat jaren verder kom. Mijn mening is ook dat je pas echt zoiets in elkaar moet laten zetten als je echt weet wat je waar wilt hebben, niet dus als je nog twijfelt! Want dat is zonde van je geld en je strakke pedalboard!

LordRiffenstein
7 november 2008, 08:20
Toch snap ik het niet ... 't is zijn megadure boards maar ze zijn zo inflexibel. No way dat je nu nog even een pedaaltje wisselt. Een pedalenbord moet geen belemmering zijn, vind ik.

Zou geen kwaad kunnen als PL wat meer concurrentie krijgt. Voor het prijsniveau en de marktpositie.

Zoals Harm al zei, je stapt pas naar Paul als je klaar bent met het board. Paul zegt het vaak zelf, je moet 1 board of setup helemaal in orde zetten waarmee je dan ten alle tijde kan optreden/repeteren en daarlangs een "knutsel"-board maken om met nieuwe dingen te experimenteren. Ik heb ook 2 jaar gewacht voor ik met mijn rack-setup en board nr Paul ging. Toen ik na bijna 6 maanden niets meer verandert had en nog steeds super tevreden was, wist ik dat het tijd was om nr Paul te stappen.

Er is wel concurrentie voor Paul maar de meeste komen nog niet tot aan zijn enkels.

Wat betreft die eeuwig weerkerende vraag over de prijs, als je serieus bent ivm een PL-board, dan neem je gewoon contact op met de man. Hij is niet goedkoop maar je krijgt wel uber-kwaliteit voor je geld om nog maar te zwijgen over de zekerheid dat je board het volgende week niet begeeft.

Oh ja, Harm, VET board!!!!

almarvk
7 november 2008, 09:03
Ziet er weer, zoals gewoonlijk, strak uit! Vooral die custom swiches zijn gaaf, maar werkt dat ook fijn?

JeroenSchaaf
7 november 2008, 09:07
Ziet er netjes uit man! heel gaaf!

Einzeln
7 november 2008, 09:08
Wat betreft die eeuwig weerkerende vraag over de prijs, als je serieus bent ivm een PL-board, dan neem je gewoon contact op met de man. Hij is niet goedkoop maar je krijgt wel uber-kwaliteit voor je geld om nog maar te zwijgen over de zekerheid dat je board het volgende week niet begeeft.



Ik las ooit over Rolls Roys: Als je naar de prijs moet vragen dan kun je het niet betalen.

Yek1
7 november 2008, 09:25
Haha, okay, veel PL fans hier, dat is prima, hij maakt goed spul.
Dat verklaart ook dat zijn prijzen hier blijkbaar niet mogen worden besproken / worden verdedigd.

Niettemin blijft het goed een kritische consument te blijven, ook over de prijs. Neem die MIDI-controller van PL: geen usp's, overbodig en toch veel te duur.

Don Olivier
7 november 2008, 09:26
Te gek board!

Kan je iets vertellen over de Treble Tool? Lijkt me een heel interessant pedaal!
Ik neem aan dat ie niet ALLEEN treble boost?

ateng
7 november 2008, 09:48
Hey Harm,

als ik tijd heb kom ik je board vanavond wel ff bewonderen. Moet zelf ook spelen met 'Nacht van Hoogeveen' in een andere cafe (in De Hare Majesteit... nog geen 200 meter verder).

Dus misschien tot vanavond.

Martin

Mitch
7 november 2008, 10:02
Haha, okay, veel PL fans hier, dat is prima, hij maakt goed spul.
Dat verklaart ook dat zijn prijzen hier blijkbaar niet mogen worden besproken / worden verdedigd.


Ik ben totaal geen fan van mans werk dus dat verklaart helemaal niks. Het eeuwige geroep om "wat dat nou moet kosten" terwijl iemand duidelijk laat merken dat niet te willen bespreken irriteert me al langer en de grens was nu gewoon een keer bereikt. Verder over het board graag.

dml
7 november 2008, 10:23
Ik ben totaal geen fan van mans werk dus dat verklaart helemaal niks.

+1.
Ik heb het idee dat er vooral naar het uiterlijk wordt gekeken en niet naar het innerlijk. Ik heb wel eens een product van "God" van binnen gezien en dat zag er niet bijster professioneel uit, verre van, zelfs. Dus ik snap al die ophef niet zo. Tuurlijk het ziet er mooi uit, maar iemand die een beetje handig is met MDF, schuurpapier en een spuitbus met matte zwarte lak, kan absoluut hetzelfde resultaat krijgen. En dan kost het een stuk minder duur. Verder is het niet veel meer dan "signaalpad fysiek scheiden van spanningspad".
En als ik nu mensen tegen het zere been heb geschopt, sorry daarvoor.

paulusdeBKB
7 november 2008, 10:34
Het is dan ook geen rocket science he, zo'n pedalenbak maken. Daarmee wil ik niets afdoen aan het feit dat het er erg mooi en strak uitziet.

Iedere gitarist (met geld) heeft de keuze: zelf een pedalenbak maken of laten doen. Op het moment dat je meer geld per uur verdient dan een bouwer per uur kost, laat je het de bouwer lekker doen. Tenzij je het leuk vindt om het helemaal zelf te maken, daar is getuige dit forum een heleboel voor te zeggen!

(offtopic: En idd: ook ik vind zo op het eerste gezicht de MIDI controller van PL veuls te duur voor da geld! Er zitten prachtige switches op, maar ik zie het forum nou niet echt overlopen van topics over goedkopere midi controllers die overlijden. Dus imho overbuilt en overbodig)

Chocola
7 november 2008, 10:35
Ik zie die foto niet :/ kan iemand die nog een keer posten ofzo? Ik ben wel benieuwd waar er in godsnaam zoveel ophef over is ontstaan. En het is bullshit dat de prijs er niet toe doet, prijs is minstens zo belangrijk als de kwaliteit. Als mensen een dergelijke kostprijs niet willen zeggen is het vaak zo dat ze niet de enige zijn die weten dat ze er teveel voor hebben betaald :p.

Maar mooie pedalen :/ jij kan weer heel wat jaar vooruit lijkt me zo, alleen ik kan plaatje niet zien :(


edit: Nu doet hij het wel :), mooi ding ! daar kan je zeker mee vooruit.

paulusdeBKB
7 november 2008, 10:37
en weer ontopic @ Harm:
Ik zie geen time-based effects op je pedalenbak staan. Hou je niet van delay, reverb of heb je daar een andere oplossing voor?

Swan
7 november 2008, 11:05
maareh, wat zit er nou in al die ruimte bovenin die voor nog meer pedalen had kunnen worden gebruikt?
mij lijkt het totaal niet praktisch, dan maar minder strak, maar wel flexibel.

LordRiffenstein
7 november 2008, 11:05
Neem die MIDI-controller van PL: geen usp's, overbodig en toch veel te duur.

Wat is een USP?

JeroenSchaaf
7 november 2008, 11:12
Hoe zitten de pedalen eigenlijk vast aan het board? weet iemand dat? Gewoon met klitteband? of een apparte techniek?

LordRiffenstein
7 november 2008, 11:16
+1.
Ik heb het idee dat er vooral naar het uiterlijk wordt gekeken en niet naar het innerlijk. Ik heb wel eens een product van "God" van binnen gezien en dat zag er niet bijster professioneel uit, verre van, zelfs. Dus ik snap al die ophef niet zo. Tuurlijk het ziet er mooi uit, maar iemand die een beetje handig is met MDF, schuurpapier en een spuitbus met matte zwarte lak, kan absoluut hetzelfde resultaat krijgen. En dan kost het een stuk minder duur. Verder is het niet veel meer dan "signaalpad fysiek scheiden van spanningspad".
En als ik nu mensen tegen het zere been heb geschopt, sorry daarvoor.

Heb je al ooit een Cornish board vanbinnen gezien? :stop:

Iedereen kan inderdaad zelf een leuk board maken maar niet altijd kan dat met wat er op de markt aanwezig is. Hoeveel mensen kunnen een power supply bouwen? En als en product er vanbinnen niet super afgewerkt uitziet, wat is het belang daarvan? Ik denk dat Paul's spullen hun degelijkheid ondertussen bewezen hebben, vraag maar een keer aan Morris die al +3j zonder mankement met hetzelfde rack speelt. Ik heb al genoeg racks en boards van Paul gezien om te weten dat het toch net iets meer is dan "signaalpad fysiek scheiden van spanningspad".

Iedereen vergeet ook dat Paul's klienteel niet bestaat uit amateurs maar vooral uit professionals en semi-pro's (en amateurs die lang gespaard hebben zoals ik). Hoeveel pro rig-builders zijn er in Europa? Moet je een keer prijzen vragen bij Skrydstrup of Cornish :cheerup:

LordRiffenstein
7 november 2008, 11:31
Als mensen een dergelijke kostprijs niet willen zeggen is het vaak zo dat ze niet de enige zijn die weten dat ze er teveel voor hebben betaald :p.

Ik heb bij Paul eerder dit jaar een 10HE + 4HE rack laten in orde zetten. Gedeeltelijk herbekabelen, custom power supply in 1/2 19" kastje etc. Tegelijkertijd heeft hij mij een nieuw board gemaakt met daarop de GasPedal, wat spullen die ik zelf aangeleverd heb zoals wah en midi CC controller, buffertje erin, wireless weggewerkt op het board, Strobostomp omgebouwd om beter in't geheel te passen ed.

Ik kan je tot op de euro een prijs geven wat dit gekost heeft. Tenzij jij dezelfde racks en eenzelfde board laat maken heb je NIETS aan die prijs want elk setup die Paul maakt is anders en dus ook die kostprijs.

Kostte me dit veel geld? Ja echt wel, meer dan mijn maandloon en ik verdien goed m'n brood. Ben ik dan genaaid? Volgens iemand die denkt dat hij het allemaal wel zelf kan, waarschijnlijk wel. Persoonlijk? Nee want ik weet nu dat dit rack altijd prima zal werken. En is dat niet zo, dan heb ik er de prima service van Paul bijbetaald. Ik heb jaren zelf m'n rack gedaan en toch slaagt Paul erin om nog minder ruis/bijklanken ed. te hebben.

Ten slotte, als ik hier zwart op wit de prijs post, wat is daar het gevolg van? Iedereen gaat over de rooie dat het afschuwelijk duur is en dan vooral die mensen die hoogstwaarschijnlijk nooit klant bij Paul zullen zijn. Daar heeft niemand wat aan, het forum niet, jullie niet, Paul niet, de topic starter niet.

LordRiffenstein
7 november 2008, 11:31
Hoe zitten de pedalen eigenlijk vast aan het board? weet iemand dat? Gewoon met klitteband? of een apparte techniek?

3M Dual lock.

Dirk_Hendrik
7 november 2008, 11:38
? En als en product er vanbinnen niet super afgewerkt uitziet, wat is het belang daarvan?


Deze quote trek ik er, offtopic gaande, even uit.
Naar aanleiding van een eindeloze discussie over (en dus niet in deze draad) de interne kwaliteit van deze thuisknutslelaar:
http://deviever.com/forum/viewtopic.php?f=43&t=1324

Verkoopprijs voor dit als boetiek geadverteeerd stuk braadwerk is 150 dollar.

Is afwerking, ook intern, belangrijk of is "sound" het enige waar het om gaat?

JeroenSchaaf
7 november 2008, 11:45
3M Dual lock.

Heej dankje!

Dirk_Hendrik
7 november 2008, 11:52
I
Ten slotte, als ik hier zwart op wit de prijs post, wat is daar het gevolg van?

Uiteindelijk is het ding dat mensen ook in wel eens een inmpressie willen hebben van wat zoiets kost. No strings attached.

LordRiffenstein
7 november 2008, 11:53
Is afwerking, ook intern, belangrijk of is "sound" het enige waar het om gaat?

Afwerking intern is van belang voor de degelijkheid van je toestel en in het geval van het pedaal in die link denk ik dat daar het schoentje wringt. Als je solderingen prima zijn, goeie componenten gebruikt ed, dan maakt het verder toch niet uit of iets vanbinnen netjes gelakt is of weet ik veel.

Zoals ik al zei, een Cornish-board zit er van binnen ook niet uit maar het werkt allemaal prima en gaat jaren mee.

LordRiffenstein
7 november 2008, 12:01
Uiteindelijk is het ding dat mensen ook in wel eens een inmpressie willen hebben van wat zoiets kost. No strings attached.

Ben ik het niet mee eens. Het constant herhalen van de "prijs"-vraag duidt er volgens mij enkel op dat de mensen willen bevestigd zien dat het allemaal pokkeduur is. Als je dan echt enkel een impressie willen, dan denk ik dat ik die al gegeven heb. Misschien moet ik ook nog even vermelden wat mijn job is en in welke sector zodat iedereen het wat preciezer kan situeren.

Harm
7 november 2008, 12:07
Goed, omdat mensen het willen horen:
Ik noem geen prijzen omdat het custom werk is. Indicaties kun je geven, doe ik niet, bel Paul als jij een serieus pedalboard in elkaar wilt zetten. En ja, daar betaal je voor! Is het teveel? Ik vind van niet, zeker niet omdat ik nu weet dat ik iets heb wat jaren meegaat en gewoon voor elke versterker werkt!

Slordig van binnen? Ik heb mijn board van binnen gezien en het zag er superstrak uit, met mogelijkheden om uit te breiden, alles netjes weggewerkt.

Een aantal andere vragen:
- Veel ruimte voor, klopt... eventueel ruimte voor wireless(in board) en als ik straks echt de behoefte heb om dingen midi te doen kan er een musiclab looper in de plaats van de hase, ocd en trebletool zodat deze pedalen naar boven gaan.

- Delay en galm trek ik uit G-Force, op dit moment gebruik ik live geen delay en geen galm (veel oud 70 werk, veel ac dc dus om strak te houden geen galm, geeft de geluidsman anders wel mee).

Ik had eigenlijk meer gehoopt op vragen zoals de onderste 2. Ik wil gewoon mijn nieuwe trots laten zien, ipv te praten over prijzen....

@Mitch: als het zo doorgaat gooi er dan aub een slot op, ik heb daar geen zin in...

Harm

JeroenSchaaf
7 november 2008, 12:10
Harm tis gewoon een gaaf board! En ziet er supper netjes uit!

Zou je nog een foto van je inputs en outputs willen posten! ben wel eens benieuwd!?

morris
7 november 2008, 12:11
Harm, schitterend board! proficiat.

Voor de rest van deze onzinnige discussie kan ik alleen maar aangeven dat Paul veel voor mij gebouwd heeft in de afgelopen jaren. Zoals Yoeri al aangaf speel ik al meer dan 3 jaar met mijn huidige set door het hele land zonder enige storing. Ik ben ik altijd nauw betrokken geweest bij het bouwproces en weet derhalve PRECIES hoe degelijk en doordacht Paul te werk gaat. Als je denkt dat je zelf iets goed hebt uitgedacht gooit Paul daar nog eens een paar trappen bovenop. Ik heb ook NOOIT slordig werk van hem gezien, het is allemaal top notch. Mensen die mijn setups gezien (en gehoord) hebben kunnen dat beamen. Paul is een pro die zijn geld met dit werk verdient, en niet een of andere zolderkamerartiest. Deze kwaliteit kost gewoon geld en dit is het mij altijd MEER DAN waard geweest. Prijsvergelijkingen gaan mank omdat elke setup anders is.

0,02
Morris

Harm
7 november 2008, 12:20
Harm tis gewoon een gaaf board! En ziet er supper netjes uit!

Zou je nog een foto van je inputs en outputs willen posten! ben wel eens benieuwd!?


Input gaat gewoon in de tuner, vond ik wel ff gemakkelijkst zo...
ff een plaatje van de output:

http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/Pedalboardoutput.jpg

JeroenSchaaf
7 november 2008, 12:26
Owhh owke! ja ik vind het persoonlijk ook altijd prettiger om de input aan de rechterkant te hebben! Ziet er netjes uit!

Harm
7 november 2008, 12:53
Ik zie dat ik 2 vragen open laat:

- Custom switches van Paul, werken goed! ik vind het fijn dat ik voel dat ik ze aanzet (ff dat doordrukmoment), blijven niet hangen, denk niet dat ze snel kapot gaan!

- Trebletool: kijk een op youtube staan een aantal dingen. Van Joost Vergoossens stond er een tijd terug ook een demo in de Musicmaker. Ik vind het een fijn pedal om de ocd te boosten (iets meer pit geven) of icm od kanaal top gewoon altijd aan te hebben... geeft voor mijn gevoel een lekker geluid.

Harm

MichaelSS
7 november 2008, 13:26
Ziet er strak uit Harm.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. TOP!

dml
7 november 2008, 13:30
Ik had het niet eens over een pedalboard, maar "een product". In dit geval ging het om een 1x12" cab. Gebruikte materiaal bleek meranti-multiplex dat je gewoon bij de Gamma kan kopen voor een paar stuivers.
Als het uiterlijk en de klank maar okay zijn, nietwaar?

morris
7 november 2008, 13:38
Paul gebruikt geen meranti. Nog meer of kunnen we eindelijk back on topic?

Don Olivier
7 november 2008, 14:13
Ik zie dat ik 2 vragen open laat:

- Custom switches van Paul, werken goed! ik vind het fijn dat ik voel dat ik ze aanzet (ff dat doordrukmoment), blijven niet hangen, denk niet dat ze snel kapot gaan!

- Trebletool: kijk een op youtube staan een aantal dingen. Van Joost Vergoossens stond er een tijd terug ook een demo in de Musicmaker. Ik vind het een fijn pedal om de ocd te boosten (iets meer pit geven) of icm od kanaal top gewoon altijd aan te hebben... geeft voor mijn gevoel een lekker geluid.

Harm



Heb de You Tube filmpjes bekeken. Klinkt inderdaad erg goed die TrebleTool, maar om nou 275 uit te geven voor een treble booster....poe dat is best een hoop munten!

Kan je me nog meer tips geven over het gebruik ervan? Gebruik je em om je OCD te boosten??? Heeft die OCD niet al genoeg boost van zichzelf dan?

Wat doet het precies met je geluid? Transparanter en 3D achtig?

Dank!

Henri H
7 november 2008, 14:16
.... (veel oud 70 werk, veel ac dc dus om strak te houden geen galm, geeft de geluidsman anders wel mee)....Angus heeft/had als enige effecten z'n SG en z'n Marshall(s). ;)
Wel mooi board!

Bram78
7 november 2008, 15:10
Wat een onzinnige discussie!
@ Harm: prachtig board, super!

M.b.t. Paul Lenders: echt een vakman en vakwerk kost geld, net als maatwerk! Hij combineert beiden in het kwadraat, period!
Als ik het geld zou hebben zou ik een abonnement hebben op zijn werk!

En ik hoor niemand vragen hoe het klinkt! Dus: Harm? Hoe klinkt het? signaalverlies? Ruis? Storingen? (retorische vragen bevallen me prima!)

Dirk_Hendrik
7 november 2008, 15:30
Wat een onzinnige discussie!

Geenszins.
Er wordt een pedalenplank gepresenteerd in een discussieforum. Mensen stellen vragen. Enkele daarvan gaan over de financiele kant van het gebeuren. Om duistere redenen schijnt dat bij PL planken een rare en niet ter zake doende vraag te zijn, almede een beetje taboe. Daarnaast wordt het constant een beetje kribbig afgedaan als gezeik.



M.b.t. Paul Lenders: echt een vakman en vakwerk kost geld, net als maatwerk! Hij combineert beiden in het kwadraat, period!

En ik hoor niemand vragen hoe het klinkt! Dus: Harm? Hoe klinkt het? signaalverlies? Ruis? Storingen? (retorische vragen bevallen me prima!)

Nee,
Je zegt het zelf al. Het is vakwerk. Ik ga er dus van uit dat het niet klinkt en geen last heeft van storingen. Daarmee heeft een topic als dit geen waarde als er haken en ogen aanzitten waar niet naar gevraagd mag worden..
Ik het geheel al terugbrengen als het zou klinken. Pedalenplanken horen niet te klinken. De pedalen erop horen dat te doen.

almarvk
7 november 2008, 15:31
- Custom switches van Paul, werken goed! ik vind het fijn dat ik voel dat ik ze aanzet (ff dat doordrukmoment), blijven niet hangen, denk niet dat ze snel kapot gaan!


Dus je hebt genoeg 'gevoel' als je effecten aan en uit zet? En zit er nu ook nog een ledje onder zoals bij z'n GAS pedal?

Ik vind die switches wel gaaf en het is iets waaraan je z'n producten herkend. Het enige wat me opvalt is dat PL binnen de 'scene' van vooral rackusers erg bekend is, z'n eigen producten heeft, maar nog niet echt ziet in de markt. Lijkt dat maar zo, of wil hij alleen maar bekend zijn bij de mensen die daadwerkelijk wel z'n producten kopen?

Bram78
7 november 2008, 16:00
Geenszins.
Er wordt een pedalenplank gepresenteerd in een discussieforum. Mensen stellen vragen. Enkele daarvan gaan over de financiele kant van het gebeuren. Om duistere redenen schijnt dat bij PL planken een rare en niet ter zake doende vraag te zijn, almede een beetje taboe. Daarnaast wordt het constant een beetje kribbig afgedaan als gezeik.



Nee,
Je zegt het zelf al. Het is vakwerk. Ik ga er dus van uit dat het niet klinkt en geen last heeft van storingen. Daarmee heeft een topic als dit geen waarde als er haken en ogen aanzitten waar niet naar gevraagd mag worden..
Ik het geheel al terugbrengen als het zou klinken. Pedalenplanken horen niet te klinken. De pedalen erop horen dat te doen.

Jammer dat je in je hele post de essentie lijkt te missen. Harm toont inderdaad zijn pedalboard, en terecht.
Wat hebben mensen er aan om te weten wat zijn pedalboard kost? Wellicht veel als je een exacte kopie van zijn board wenst, anders? Geen drol...! Kan me trouwens een topic herinneren waarin jij je diensten voor een TS aanbood en je eveneens aangaf om de vraag naar prijzen verder per PM af te doen.

En tsja, een beetje flauw om het nu af te doen als: "pedalboards klinken niet."
Feitelijk gezien heb je gelijk, trek die briljante constatering dan ook alstjeblieft door naar je eigen produkten. Of klopt het dan niet meer? (Zijn het echt de pedaaltjes die de muziek maken?? Dan kan ik mijn gitaren namelijk verkopen.)

Waar het mij om te doen was: ervaar je verschillen met deze set-up voordat PL zijn werk had gedaan op het gebied van signaalverlies, storing, ruis, whatever?
Volgens mij zijn dat essentiële kenmerken van een goed pedalboard. (Nee D_H, niet het houtwerk)

Ik begrijp niet waarom een Paul Lenders bij herhaling op een dergelijke kritische benadering moet rekenen. Als iedere Paul Lenders klant aangeeft dat zijn werk het geld meer dan waard is?

Squier4ever
7 november 2008, 16:03
@ bram, D_H biedt dan wel zijn diensten hier aan, een prijs mag hij niet noemen ivm spam. dat ligt in de zaak van het pedalboard wel anders.

anyway mooi bordje harm, zul je veel plezier van hebben!

Bram78
7 november 2008, 16:05
@ bram, D_H biedt dan wel zijn diensten hier aan, een prijs mag hij niet noemen ivm spam. dat ligt in de zaak van het pedalboard wel anders.

anyway mooi bordje harm, zul je veel plezier van hebben!

Of zegt dat iets over de relevantie van prijzen in relatie tot het topic?

robzilla
7 november 2008, 16:11
Genoeg geluld over geld, als je het wilt weten moet je de beste man maar bellen..

Mooi board Harm, veel plezier ermee nu en in de toekomst.. :)

Dirk_Hendrik
7 november 2008, 16:15
Jammer dat je in je hele post de essentie lijkt te missen. Harm toont inderdaad zijn pedalboard, en terecht.
Wat hebben mensen er aan om te weten wat zijn pedalboard kost? Wellicht veel als je een exacte kopie van zijn board wenst, anders? Geen drol...! Kan me trouwens een topic herinneren waarin jij je diensten voor een TS aanbood en je eveneens aangaf om de vraag naar prijzen verder per PM af te doen.

En tsja, een beetje flauw om het nu af te doen als: "pedalboards klinken niet."
Feitelijk gezien heb je gelijk, trek die briljante constatering dan ook alstjeblieft door naar je eigen produkten. Of klopt het dan niet meer? (Zijn het echt de pedaaltjes die de muziek maken?? Dan kan ik mijn gitaren namelijk verkopen.)

Waar het mij om te doen was: ervaar je verschillen met deze set-up voordat PL zijn werk had gedaan op het gebied van signaalverlies, storing, ruis, whatever?
Volgens mij zijn dat essentiële kenmerken van een goed pedalboard. (Nee D_H, niet het houtwerk)


Wat ik zelf doe staat hierbuiten en het is ook niet m'n intentie Paul af te zeiken. Ik meen het serieus dat als ik iets als dit zie en daar interesse in heb ik me afvraag wat het kost. En dan als indicatie. In welke categorie moet ik op rekenen? 100 euro 400 euro? 1000 euro? 3000 euro? 6000 euro?Dat lijkt me een verdomd legitieme vraag.
Daarnaast, kijk eens in het grote pedalboard topic in deze rubriek. allemaal verschillende brouwsels maar uiteindelijk zijn al die dingen in een gelimiteerde hoeveelheid categorieen op te delen. Dat prijzen alléén van toepassing zijn op exacte kopien is dus onzin. Je kunt op basis van categorie een inschatting maken. Het feit dat de buren een stoel op het balkon hebben betekent ook niet dat er geen verband is tussen de waarde van hun hun en mijn huis zogezegd.


En daarnaast was dat "klinken" geenszins als "flauw" bedoelt. Het is namelijk het laatste wat ik me bij een pedalenplank afvraag. Zaken als materiaalkeuze, schakelmogelijkheden etc etc. Da's interessant maar ik ga er vooralsong niet vanuit dat een pedalnplank klinkt of storing geeft.



Ik begrijp niet waarom een Paul Lenders bij herhaling op een dergelijke kritische benadering moet rekenen. Als iedere Paul Lenders klant aangeeft dat zijn werk het geld meer dan waard is?

Ik wel. Omdat het zo langzamerhand we duidelijk is dat je over dito betaalde diensten praat en je, als je veel geld spendeert, daar kritisch naar bent. Het angstvallig niet willen vertellen wat zoiets kost helpt aanzienlijk aan die negatieve benadering mee.

Mitch
7 november 2008, 16:18
Goed. Mijn eerste oproep om het hengelen naar prijskaartjes te staken heeft de discussie alleen maar aangezwengeld geloof ik. Het interesseert me geen poep of het gaat om een custommade gitaar, versterker of pedalboard, het gaat me erom dat het oud Hollandsch prijskaartjes-kijken behoorlijk irritant begint te worden (op het hele forum dus) en niet altijd zo relevant is.
Wat is namelijk het punt als je zegt dat het maken van je pedalboard een kleine 2000E heeft gekost? Dan gaat iedereen je vertellen dat dat goedkoper kan....ja du-huh! Een non-discussie want degene die het koopt beseft dat ook maar wil dat niet en degene die het te duur vindt laat toch zelf nooit zo'n ding maken. Kritiek mag, laat dat duidelijk zijn, maar er is een verschil tussen het afzeiken van hooggeprijsde artikelen en het kritisch kijken naar een product (hetgeen overigens ook een paar ker gebeurd is in dit topic). Voor de duidelijkheid: ik neem verder helemaal niemand in bescherming, maar wil gewoon wat meer inhoud.
Einde discussie prijzenslag, er kan verder gepraat worden over het board en het gebrek aan klank daarvan ;)

Mi-J'Den
7 november 2008, 16:41
@TS: Mooi board man!

Wat ik me afvraag is hoe dat uitbreiden in de praktijk gaat. Je zegt 'pedaaltjes naar boven'. Maar is het dan een kwestie van een paar extra patch kabeltjes en een daisy chain voor de voeding? Ik bedoel, dat klinkt bijna te simpel als ik me probeer in te denken wat een zorg er besteed is aan signal path; voeding/signaal storingsvrij; etc.
Any insights?

paulusdeBKB
7 november 2008, 17:49
@Harm: Ik zie dat je twee Van Halen-pedaaltjes op je plank hebt staan. De flanger en de phaser. Hoe bevallen die? Ben je een groot Van Halen fan of zijn de pedaaltjes gewoon beter dan de fabrieksmodellen waarvan ze zijn afgeleid? (of vind je de kleurstelling gewoon hitsig, dat mag natuurlijk best!)

Yek1
7 november 2008, 18:20
Wat is een USP?

Unique Selling Point... die MIDI controller van PL kan niets meer dan al bestaande producten, behalve een paar 9v outputs en waterbestendige knoppen (??), heeft een LED met nummers ipv titels en is waanzinnig duur.

Iets anders .... Harm, ik wil absoluut niet afdoen aan je board hoor. Leuke pedalen en het ziet er goed uit. Maar als je voor zo'n totaaloplossing gaat, jeb je dan niet overwogen of heeft PL dan niet geadviseerd om je pedalen in TB loops te zetten? Ik weet van een normale Phase 90 bv. dat ie behoorlijk wat ruis meegeeft aan je bypass signaal. En de TU-2 is ook niet befaamd vanwege zijn neutrale invloed. Just asking.

LordRiffenstein
7 november 2008, 19:05
Unique Selling Point... die MIDI controller van PL kan niets meer dan al bestaande producten, behalve een paar 9v outputs en waterbestendige knoppen (??), heeft een LED met nummers ipv titels en is waanzinnig duur.

Iets anders .... Harm, ik wil absoluut niet afdoen aan je board hoor. Leuke pedalen en het ziet er goed uit. Maar als je voor zo'n totaaloplossing gaat, jeb je dan niet overwogen of heeft PL dan niet geadviseerd om je pedalen in TB loops te zetten? Ik weet van een normale Phase 90 bv. dat ie behoorlijk wat ruis meegeeft aan je bypass signaal. En de TU-2 is ook niet befaamd vanwege zijn neutrale invloed. Just asking.

Ik ga niet verder in op je 1ste stuk, niet de plaats voor die discussie.

Wat betreft het 2de deel, ooit aan gedacht dat de pro´s daar misschien een oplossing voor hebben? Of een leuke mod? Als ik zie op hoeveel PL-boards een TU-2 staat, al dan niet ingebouwd, dan zou ik haast gaan denken dat die er toch wat aan knutselt. :sssh:

Harm: je zegt dat je de OCD boost met de Trebletool maar op je board staat de OCD voor de TT??

Nielsje
7 november 2008, 19:19
Prachtig board, en als het voor jou werkt, wees er blij mee! Ik ben overigens wel benieuwd wat het geheel weegt, want het ziet er namelijk wel wat zwaarder uit... Ben zelf net overgegaan van een warwick rockcase naar een pedaltrain JR, omdat 'ie lekker klein en licht is..
PL maakt echt mooie borden, maar ik vind ze vaak wel vrij log en slecht modificeerbaar overkomen. Uiteraard is dat laatste een beetje een non-issue, zoals al aangeven, omdat je toch pas naar PL gaat als zeker bent van je setup. De 'log-heid' is discutabel, maar waarschijnlijk is ook daar over nagedacht. 't ziet er wel altijd goed uit, nog nooit gehoord van een PL board wat niet beviel. De prijs ..., ik zal er zelf hoogstwaarschijnlijk nooit een kopen, maar net als D_H zou ik wel eens willen weten in welke schaal je het zou moeten plaatsen.


Naar aanleiding van een eindeloze discussie over (en dus niet in deze draad) de interne kwaliteit van deze thuisknutslelaar:
http://deviever.com/forum/viewtopic.php?f=43&t=1324
Verkoopprijs voor dit als boetiek geadverteeerd stuk braadwerk is 150 dollar.

Is afwerking, ook intern, belangrijk of is "sound" het enige waar het om gaat?

Tering, ik schrik me rot! Die kerel weet zelfs met een kolomboor gaten niet rond te krijgen! En gebruikt een mal om de gaten aan te geven, maar die zitten niet eens op één lijn. Behuizing is ongeveer 3 x te groot, lieve help...
Ik kraak niet snel een bouwsel van een ander af, maar dit lijkt écht helemaal nergens op.


Als ik zie op hoeveel PL-boards een TU-2 staat, al dan niet ingebouwd, dan zou ik haast gaan denken dat die er toch wat aan knutselt.

Dat snap ik dan niet helemaal. Uiteraard is het buffer te veranderen, maar de algehele nauwkeurigheid is slechter dan die van de Korg DT-10. De afleesbaarheid is ook minder. Waarom zou je dan zoveel moeite doen om een Boss te modden, ipv gewoon een Korg kopen?

Yek1
7 november 2008, 19:42
ooit aan gedacht dat de pro´s daar misschien een oplossing voor hebben? Of een leuke mod? Als ik zie op hoeveel PL-boards een TU-2 staat, al dan niet ingebouwd, dan zou ik haast gaan denken dat die er toch wat aan knutselt. :sssh:

:???: Eh, daarom vraag ik 't hem.... Ik kan overigens me niet voorstellen dat een rig builder "geheime" mods uitvoert. Wat zou daarvoor dan de reden moeten zijn?

paulusdeBKB
7 november 2008, 19:44
Tering, ik schrik me rot! Die kerel weet zelfs met een kolomboor gaten niet rond te krijgen! En gebruikt een mal om de gaten aan te geven, maar die zitten niet eens op één lijn. Behuizing is ongeveer 3 x te groot, lieve help...
Ik kraak niet snel een bouwsel van een ander af, maar dit lijkt écht helemaal nergens op.

Dit is meer voor het zelfbouw-forum, maar ik vraag me dat nu ook hardop af... Weetjewat, ik open daar wel een topic.

morris
7 november 2008, 19:51
:???: Eh, daarom vraag ik 't hem.... Ik kan overigens me niet voorstellen dat een rig builder "geheime" mods uitvoert.

Blijkbaar heb je nog nooit een Cornish board gezien dan.

Yek1
7 november 2008, 20:26
Blijkbaar heb je nog nooit een Cornish board gezien dan.

Klopt. Dus?

EuroCinema
7 november 2008, 20:50
Weet je waar de reacties in dit onderwerp me aan doen denken? (http://www.youtube.com/watch?v=_4l_8dL0m-s)

Bernd Veenema
7 november 2008, 20:58
Weet je waar de reacties in dit onderwerp me aan doen denken? (http://www.youtube.com/watch?v=_4l_8dL0m-s)

Inderdaad!


Ik vind het een mooi bordje. Weet iemand toevallig welk materiaal Paul Lenders gebruikt voor zijn pedalboards? Is het MDF of iets speciaals?

Bram78
8 november 2008, 07:10
Klopt. Dus?

http://www.petecornish.co.uk/fxboards.html

(helaas zonder prijskaartjes...! ;))

Yek1
8 november 2008, 09:59
http://www.petecornish.co.uk/fxboards.html

(helaas zonder prijskaartjes...! ;))

Thanks voor de link. Mooi spul.

Ik ken Cornish uiteraard wel, ik heb alleen real life nog nooit een p.board van hem gezien. Net zo min als 99% van de mensen hier. Snap nog steeds niet wat Cornish hiermee te maken heeft. Behoort hij samen met PL tot een zeer geheime vrijmetselaarsclub die een eeuwenoud geheim met zich meedraagt, te weten het - zonder je klanten in te lichten - modden van tunerpedalen? 8-)

zjanke
8 november 2008, 10:00
Wat doet die Buf-tool precies? Ik kan op de site van PL niets terugvinden over het ding...

Jorikjet
8 november 2008, 10:05
http://www.petecornish.co.uk/fxboards.html

(helaas zonder prijskaartjes...! ;))

sow, dat zijn mooie dingen zeg!!! daar zal wel een flink prijskaartje aan hangen

ateng
10 november 2008, 15:53
Hey Harm,

jammer dat ik geen tijd had om jullie ff te zien spelen. Heb wel je pedalboard kunnen bewonderen en ziet er echt super uit. Goed over nagedacht allemaal alleen jamer dat ik niet heb kunnen horen. Wel leuk om ff met jou te kletsen over gear enzo.

Martin

Harm
10 november 2008, 16:28
Hey Harm,

jammer dat ik geen tijd had om jullie ff te zien spelen. Heb wel je pedalboard kunnen bewonderen en ziet er echt super uit. Goed over nagedacht allemaal alleen jamer dat ik niet heb kunnen horen. Wel leuk om ff met jou te kletsen over gear enzo.

Martin

Hoi Martin!

Ja, was jammer! Komt vast nog wel een keer, volgend jaar staan we er volgens mij weer, hahaha!!!
Leuk om he tegen te komen!! Lekker gespeeld?

Harm

Harm
10 november 2008, 16:42
ff wat vraagjes her en der beantwoorden, sorry voor late reactie:

- Phase en Flanger van Van Halen: Ik vind ze lekker klinken en er supergeil uitzien, ben altijd fan geweest van oude Van Halen enne tsja... Maar belangrijkste is dat ze goed klinken, of ze beter zijn weet ik niet...

- Boost trebletool tov ocd...
Ik gebruik de trebletool 2-ledig: 1 voor totaal geluid, altijd aan (dus lage gain op top) of in een cleane amp om de ocd strakker te krijgen. Hij staat in de keten na de ocd idd dus moet ik dan zeggen dat de ocd de trebletool boost, ja toch (mijn foutje)

- Phase die ruist... ivm true bypass... In de keten staan buffers, die doen genoeg met geluid, aantal pedalen zijn true bypass, ook prima. De phase ruist niet, doet niets met geluid.
Als ik alles uit heb dan heb ik een goed signaal met minimaal verlies! De zwakste schakel in deze set up is de OCD! Die ruist als hij aanstaat!!! Dat is het enige. Als ik alle pedalen aangooi dan hoor je altijd wat chorus plus de Whammy snoept iets van je geluid (daarom staat deze in principe uit als die niet gebruikt wordt). Het totaal is erg stil en erg lekker...
In elke setup met deze wah van morley moet je uitkijken voor storing met de voeding, ook dat is hier perfect gedaan!

- De Tu-2... Ik heb geen problemen met de tu-2. Deze wordt belachelijk veel gebruikt, mijn ervaring is dat de verkeerde kabels in de input gaan of dat het pedaal niet goed gevoed wordt... daar heb ik last van gehad. In deze setup doet de tu-2 het perfect!

- De bufftool is iets van Paul.... Het is een buffer aan het eind van de keten en daarnaast een booster... en wat een booster... Ik kom er goed bovenuit!! Zelfs met de od pedalen aan! Knalt erbovenuit (daarom instelbaar...). Daarnaast geeft het ook een lichte kleuring die ik zelf als zeer prettig ervaar, heerlijk voor de solo's!

- Aanpassen van board... Mocht het zo zijn dat ik het board ooit aan ga passen (ik zie dat niet 1,2 3 gebeuren) dan ga ik naar Paul... De verdieping boven is groot genoeg, een musiclab onder, midi kabel erbij, voeding uitbreiden en programmeren. Dat kost idd weer geld en ook aanpassingen. Maar omdat ik er nu al wat rekening mee houd hoef ik dan niet meteen een nieuw board want dat is stukken duurder!


Ben nu een tijd verder met dit board en het bevalt me prima! Ik heb wat ik nodig heb voor mijn voeten!

Sinner
11 november 2008, 11:58
Supermooi board, echt gaaf om het zo netjes te hebben.

Ik zou het zelf niet durven, omdat ik elke keer als ik denk mijn definitieve setup te hebben na een x aantal maanden toch weer dingen ga veranderen. Maar misschien vind ik ooit mijn ultieme setup en dan laat ik ook zoiets bouwen!


Ik weet dat het van Mitch niet mag :sssh:, maar ik ga toch iets over de prijs discussie zeggen. Als mensen naar de prijs gaan hengelen om vervolgens erover te zeiken dan is dat triest en lijkt het idd op de VW reclame, maar misschien willen mensen (waaronder ik) gewoon weten of het iets is dat we ons wel of niet kunnen veroorloven. Ik ben het met Dirk_Hendrik eens (zie hieronder). Ik vraag me idd serieus af in welke prijscategorie ik moet denken (heb namelijk geen idee) en als blijkt dat het voor mij echt way niet te betalen is dan hoef ik de goede man ook niet lastig te vallen met een telefoontje (zoals een aantal suggereerden), want hij heeft het al druk genoeg heb ik begrepen (en als ik mijn setup over de telefoon ga uitleggen dan ben ik wel even bezig ;).


. Ik meen het serieus dat als ik iets als dit zie en daar interesse in heb ik me afvraag wat het kost. En dan als indicatie. In welke categorie moet ik op rekenen? 100 euro 400 euro? 1000 euro? 3000 euro? 6000 euro?Dat lijkt me een verdomd legitieme vraag.
Daarnaast, kijk eens in het grote pedalboard topic in deze rubriek. allemaal verschillende brouwsels maar uiteindelijk zijn al die dingen in een gelimiteerde hoeveelheid categorieen op te delen. Dat prijzen alléén van toepassing zijn op exacte kopien is dus onzin. Je kunt op basis van categorie een inschatting maken.

Anyway, bottom line vet board, dus ...

the sure thing
11 november 2008, 12:49
Supermooi board, echt gaaf om het zo netjes te hebben.

...
Ik weet dat het van Mitch niet mag :sssh:, maar ik ga toch iets over de prijs discussie zeggen. Als mensen naar de prijs gaan hengelen om vervolgens erover te zeiken dan is dat triest en lijkt het idd op de VW reclame, maar misschien willen mensen (waaronder ik) gewoon weten of het iets is dat we ons wel of niet kunnen veroorloven. Ik ben het met Dirk_Hendrik eens (zie hieronder). Ik vraag me idd serieus af in welke prijscategorie ik moet denken (heb namelijk geen idee) en als blijkt dat het voor mij echt way niet te betalen is dan hoef ik de goede man ook niet lastig te vallen met een telefoontje (zoals een aantal suggereerden), want hij heeft het al druk genoeg heb ik begrepen (en als ik mijn setup over de telefoon ga uitleggen dan ben ik wel even bezig ;). Anyway, bottom line vet board, dus ...

Inderdaad. Oprecht vragen naar een prijs en vervolgens gaan afzeiken zijn twee aparte dingen. Ik was ook oprecht geinteresseerd en vindt het een fatastisch board. Maar nu ik weet wat het kost, heb ik besloten PL niet te bellen. Al zou ik het geld hebben liggen, zou ik het morgen alsnog wel laten doen!!

Mitch
11 november 2008, 14:56
De zwakste schakel in deze set up is de OCD! Die ruist als hij aanstaat!!! Dat is het enige. Als ik alle pedalen aangooi dan hoor je altijd wat chorus plus de Whammy snoept iets van je geluid (daarom staat deze in principe uit als die niet gebruikt wordt). Het totaal is erg stil en erg lekker...
In elke setup met deze wah van morley moet je uitkijken voor storing met de voeding, ook dat is hier perfect gedaan!


Dat laatste is netjes, daar ben ik inderdaad al erg vaak problemen van tegengekomen, dat eerste vind ik dan weer slordig. ik heb de OCD al in verschillende combinaties, voedingen en in verschillende ruimtes gebruikt en daarmee heb k nog nergens storing of ruis gehad. Zo heeft ieder board dus wel wat...

jero
11 november 2008, 18:23
Deze quote trek ik er, offtopic gaande, even uit.
Naar aanleiding van een eindeloze discussie over (en dus niet in deze draad) de interne kwaliteit van deze thuisknutslelaar:
http://deviever.com/forum/viewtopic.php?f=43&t=1324

Verkoopprijs voor dit als boetiek geadverteeerd stuk braadwerk is 150 dollar.

Is afwerking, ook intern, belangrijk of is "sound" het enige waar het om gaat?

Sound van de devi evers / effector 13's is ook niet bijzonder :) Erg over de top, onbruikbare fuzzen...

en on-topic: Harm, super board wat mij betreft! En ook nog ff in de zijlijn vermelden dat je over een Orca speelt... :strat:

Jammer dat dit soort threads, waarin iemand oprecht blij is met zijn nieuwe aanwinst, altijd strandt in een 'als ik naar de gamma ga kan ik het zelf veel goeiekoper' discussie.:stop:

Mitch
11 november 2008, 18:33
Niets persoonlijks tegen de laatsts posters, maar de 'discussie over de discussie' hebben we nu wel gehad. Ik gooi 'm voorlopig even dicht, ik heb het écht effe gehad met dit slappe geouwehoer. Ik gooi 'm wel weer open als -ie is weggezakt... Sorry Harm