PDA

View Full Version : Toneport Line6 UX2. Dubbel gebruik.



MichaelSS
6 november 2008, 14:00
Is het mogelijk om via de UX2 2 microfonen met JACK plug (dus de 2 line-ins waar anders de gita(a)r(en) in gaat), of een microfoon met Jack en een gitaar tegelijk te gebruiken?

Kan er niks over vinden en in Gearbox zelf ook niet.

Iemand tips?

armageddon
6 november 2008, 14:09
Microfoon met Jackplug?
Op de UX2 zitten toch 2 perfecte XLR-aansluitingen voor mics. Kan je toch perfect 2 mics gebruiken of 1 mic in XLR en 1 gitaar?

M Kactus
6 november 2008, 14:09
Is het mogelijk om via de UX2 2 microfonen met JACK plug (dus de 2 line-ins waar anders de gita(a)r(en) in gaat), of een microfoon met Jack en een gitaar tegelijk te gebruiken?

Kan er niks over vinden en in Gearbox zelf ook niet.

Iemand tips?

Ja, en ja. Je moet dan de juiste ingang aan de juiste send toewijzen.

MichaelSS
6 november 2008, 14:14
Microfoon met Jackplug?
Op de UX2 zitten toch 2 perfecte XLR-aansluitingen voor mics. Kan je toch perfect 2 mics gebruiken of 1 mic in XLR en 1 gitaar?

Ik heb geen XLR kabels.

Het toewijzen kan naar mijn mening niet omdat je dan "Instr en Instr" zou moeten kiezen. Deze optie staat er dus niet bij.

Stefan. Ptzl
6 november 2008, 14:18
Je hebt toch de keuze bij gearbox zelf...
mic & instrument (die jack plug gewoon veranderen door XLR) wat kost zo'n draadje maar!

btw ik krijg de mijne niet aan de praat in Vista alleen op xp
heb jij extra software gedownload ofzo van de line 6 site?

grts

MichaelSS
6 november 2008, 14:21
Ik gebruik nog gewoon het oude en betrouwbare XP.

Het gaat niet om de plug. Die kost inderdaad niet veel. Het gaat mij om de mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld 2 microfoons die ik inderdaad eventueel in de XLR kan doen mits ik die pluggen koop. Dan heb ik ook nog een zangmicrofoon nodig (bijvoorbeeld). het is dan heel handig als die in de Line-in kan.

Bijvoorbeeld..

Stefan. Ptzl
6 november 2008, 14:36
Ik gebruik nog gewoon het oude en betrouwbare XP.

Het gaat niet om de plug. Die kost inderdaad niet veel. Het gaat mij om de mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld 2 microfoons die ik inderdaad eventueel in de XLR kan doen mits ik die pluggen koop. Dan heb ik ook nog een zangmicrofoon nodig (bijvoorbeeld). het is dan heel handig als die in de Line-in kan.

Bijvoorbeeld..


Kun je geen mixertje voor de UX2 plaatsen?
1002FX van behringer ofzo

MichaelSS
6 november 2008, 14:43
Ja dat zal eventueel ook kunnen. Ik vraag me alleen af wat de eindkwaliteit is van deze mixer.

Bedankt voor de tip overigens.

vincent136
6 november 2008, 22:01
dit probleem heb ik ook gehad wat betreft het toewijzen van de sends. Wat ik eerst niet kon en nu wel is 2 sporen apart opnemen. Maar je zult toch echt even een xlr-kabel moeten kopen voor je microfoon,anders gaat het niet

armageddon
11 november 2008, 12:04
Ik gebruik nog gewoon het oude en betrouwbare XP.

Het gaat niet om de plug. Die kost inderdaad niet veel. Het gaat mij om de mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld 2 microfoons die ik inderdaad eventueel in de XLR kan doen mits ik die pluggen koop. Dan heb ik ook nog een zangmicrofoon nodig (bijvoorbeeld). het is dan heel handig als die in de Line-in kan.

Bijvoorbeeld..

En dan is de zangmic line-in. En dan heb je opeens maar heel laag volume en moet je er weer een voorversterker voorgooien.

De Toneport is handig en flexibel, maar als je meer flexibiliteit wil moet je gewoon iets duurders kopen (Firepod of iets dergelijks) en niet apparatuur gaan aasluiten op ingangen waar ze niet voor bedoeld zijn (mic-signaal in line-in).