PDA

View Full Version : hoe gitaar testten ??



zenabi
6 november 2008, 14:49
wil (yes yes) zterdag gitaar kopen ,ga dit keer niet voor mooi maar voor goed geluid (wel betaalbaar vvor mij )zoek warm geluid maar de verterker in winkel is niet je eigen
hoe doen jullie dat ??

Mr.Fingers
6 november 2008, 14:50
als de versterker niet te groot is gewoon je eigen versterker meepakken. Ik ga er nu vanuit dat je geen Marshall head hebt met 2 4x12 cabs

zenabi
6 november 2008, 14:55
heb een H & K head + behringer top
maar daar gaat ook verandering in komen zie: ander topic bij versterkers
en nee geen geld teveel maar speel nu eindelijk naar jaren met vrienden in een band en wil nu eindelijk ook het geluid en gitaar goed aanpakken

RoelTM
6 november 2008, 14:55
Misschien hebben ze in de winkel wel een vergelijkbaar model.
Zelfde merk, misschien zelfs zelfde type...

Quadrifoglio
6 november 2008, 15:17
Als jouw versterker dan toch de deur uit gaat, let dan vooral op de akoustische kwaliteiten van de gitaar. Je kunt slecht hout van goed hout al heel snel scheiden door naar de gitaar te luisteren als je er onversterkt op speelt

Rutger
6 november 2008, 15:25
Erg lastig om geen referentiepunt (versterker) te hebben. Een 'warm geluid' hangt namelijk ook nogal van je versterker af. Of heb je al een idee wat voor nieuwe versterker je gaat kopen?

EuroCinema
6 november 2008, 15:58
Sowieso moeten we het woord "warm" eens gaan verbieden hier, want volgens mij bedoelen we er allemaal wat anders mee. :dontgeti:

budje
6 november 2008, 15:59
Sowieso moeten we het woord "warm" eens gaan verbieden hier, want volgens mij bedoelen we er allemaal wat anders mee. :dontgeti:

Jaaaah! (net als headroom)

Squier4ever
6 november 2008, 16:05
hoe wil je gitaren testten als je ze nog niet getest hebt?

jimihattricks
6 november 2008, 16:27
heb een H & K head + behringer top

dat vind ik knap, ik dacht altijd dat je ook een cab nodig had..?

:satisfie:

en idd, zoals squier4ever zegt, in wat voor back-to-the-future-matrix leef jij..? :satisfie:

zenabi
6 november 2008, 17:24
dat vind ik knap, ik dacht altijd dat je ook een cab nodig had..?

:satisfie:

en idd, zoals squier4ever zegt, in wat voor back-to-the-future-matrix leef jij..? :satisfie:
behringer kast sorry

toon-
6 november 2008, 22:33
hoe wil je gitaren testten als je ze nog niet getest hebt?

Zou me verbazen als hij deze snapt :lp:

JelmerOnGuitar
6 november 2008, 23:21
Het beste is al je eigen shit mee te nemen, lukt dit niet, wat in mijn geval ook altijd lastig is, dan zoek je in de winkel waar je bent een versterker uit die er veel op lijkt.

Ik adviseer je dus niet een dikke buizen mesa boogie te pakken ofzo, sound komt uit je vingers, maar toch klinkt zo'n amp fantastisch, en dus ben je subjectief bezig.. Het blijft een discusiabel (mooie spellingsfout) onderwerp..

Succes!



ps. Haha testTen verleden tijd? XD

Mr.Fingers
6 november 2008, 23:25
Het blijft een discusiabel (mooie spellingsfout) onderwerp..


Discutabel ;)

Manuvdv
6 november 2008, 23:26
Ik beoordeel een gitaar eigenlijk op bespeelbaarheid, hoe ze in de hand ligt, afwerking, ... Pickups zijn bij mij van minder belang. Zolang ze in de lijn liggen van wat ik wil spelen en ze van goede kwaliteit zijn, is het voor mij goed. Je sound kun je achteraf nog 'maken' en bewerken, bespeelbaarheid niet.

Henri H
6 november 2008, 23:41
Volgens mij maakt het niet zoveel uit.
Zoek een leuk buizencombootje in de winkel.
Pak een paar gitaren die je aanspreken en speel erop.
Mijn ervaring is dat je een soort klik met de gitaar moet hebben.
Zo van: "ja, deze lijkt me echt wel wat" of nog beter: "verdomme, wat een gaaf ding"
Maar laat je niet iets aanpraten in de winkel. Daar krijg je spijt van denk ik.
Vantevoren je wat verdiepen in elementen en houtsoorten e.d kan geen kwaad maar is geen must volgens mij.

schwalbe
7 november 2008, 00:08
Sowieso moeten we het woord "warm" eens gaan verbieden hier, want volgens mij bedoelen we er allemaal wat anders mee. :dontgeti:

http://www.mentalfloss.com/wp-content/uploads/2007/11/hendrix%20fire.jpg

eggen_h
7 november 2008, 12:00
test de gitaar op een mainstream versterker, niet te goed, niet te slecht. gewoon een doorsnee versterker. Elke gitaar klinkt oke op een erg dure versterker..

als ie dan goed klinkt voor jou zal het wel goed zitten toch?