PDA

View Full Version : inruilwaarde



ibahan
6 november 2008, 10:40
Hey
ik ben nu in het bezit van een Hughes and Kettner Stateman head.
Nieuw gekocht 3 maanden geleden bij maxguitarstore in Den Haag. Ik ben alleen niet tevreden over de sound van de amp. Nu wil ik graag een Diezel EInstein. Kan iemand wat een redelijke inruilprijs is voor de H&K?
Alvast bedankt

Gibsonman
6 november 2008, 10:54
Ik zou gewoon teruggaan naar Maxguitar en proberen een deal te maken. Als je die Diezel daar koopt willen ze vast wel je nieuwwaarde terugbetalen.

almarvk
6 november 2008, 11:39
Denk het niet. Maxguitars' doel is om geld te verdienen, dus waarom de nieuwwaarde betalen??

Reken maar op 2/3 van de nieuwprijs.

Gibsonman
6 november 2008, 11:52
Omdat ze een versterker van meer dan EUR 3000,- kunnen slijten?!

almarvk
6 november 2008, 11:58
Ja, dus? Het gaat erom wat ze onderaan de streep overhouden.

ColourofFire
6 november 2008, 12:04
3 maanden is al een goede afboeking idd, al koop je een versterker van 7000 euro, ze gaan je nog niet de nieuwprijs geven. Zij moeten dat ding ook weer kwijt, en ze kunnen hem niet weer als nieuw neerzetten. De overhead op Diezels zal ook niet enorm groot zijn.

Jeroen76
6 november 2008, 12:19
Tja, je kunt twee kanten op redeneren;
Ze kunnen je de nieuwwaarde geven in de hoop dat je een volgende keer automatisch naar Max toe gaat voor uitbreiding en zo. Ze kunnen zo werken aan klantenbinding en gratis reclame.

Aan de andere kant, het zal wel geld kosten. De overhead van Diezel zal niet zo heel hoog zijn en het is natuurlijk een occasion geworden. Of de inruiler moet er nog zo goed uitzien en met verpakking en zo voor nieuw verkocht kunnen worden.

Anyway, hou ons op de hoogte.....
Ik ben benieuwd,
Jeroen

Jimwoud
6 november 2008, 12:27
Wat is overhead is deze context? Marge? Ken overhead alleen als overheadkosten. Volgens mij een beetje verkeerde term.

Maar nieuwprijs gaan ze zeker niet teruggeven. Maar je zult wel een nette prijs ervoor terugkrijgen. Normale inruil is ca. 50% bij winkels, als je pech hebt nog minder.

Squier4ever
6 november 2008, 12:34
ik denk dat men hier met overhead de marge bedoelt.

zjanke
6 november 2008, 12:37
Het is niet zo belangrijk wat ze teruggeven, maar wat je erbij moet leggen. Als ze bij MAX heel enthousiast roepen dat je de nieuwprijs terugkrijgt en vervolgens de cataloguswaarde voor die Diezel moet betalen schiet je er niet zo veel mee op. Als je 75% terug krijgt en vervolgens een vette korting krijgt omdat je een tweede amp koopt in drie maanden hoeft er misschien minder bij.

Gewoon even vragen wat je er bij moet leggen en dan nog eens rekenen.

Gibsonman
6 november 2008, 12:46
Dat bedoel ik.

guitarkid
6 november 2008, 12:56
Of de inruiler moet er nog zo goed uitzien en met verpakking en zo voor nieuw verkocht kunnen worden.

Anyway, hou ons op de hoogte.....
Ik ben benieuwd,
Jeroen

Hallo.

Ik zou het wel erg bedenkelijk vinden als een winkel een versterker van 3 maanden oud zou inruilen om als nieuw te verkopen, ook al is er optisch niets mis mee en zit hij in de originele verpakking.
Op het eerste gezicht voor jou als "inruilende klant" misschien wel aantrekkelijk, maar hoe weet je of de versterker, die jij dan weer koopt, nieuw is?
In dit geval zou ik zelf de H&K "als nieuw" particulier proberen te verkopen en zonder inruil op de Diezel een serieuze korting vragen.

Sucses.


Gr. C.

Jim Haagmans
6 november 2008, 13:27
Ze geven je sowieso nooit de prijs die je hebt betaald terug, ze hebben toch meer gevraagd dan de prijs waarvoor zij hem inkopen? anders maken ze geen winst. Dus waarom zouden ze in godsnaam de prijs die de koper betaald heeft betalen? ze kunnen hem net zogoed voor minder geld splinternieuw van de leverancier laten komen.

AART
6 november 2008, 13:42
Hallo.

Ik zou het wel erg bedenkelijk vinden als een winkel een versterker van 3 maanden oud zou inruilen om als nieuw te verkopen, ook al is er optisch niets mis mee en zit hij in de originele verpakking.
Op het eerste gezicht voor jou als "inruilende klant" misschien wel aantrekkelijk, maar hoe weet je of de versterker, die jij dan weer koopt, nieuw is?
In dit geval zou ik zelf de H&K "als nieuw" particulier proberen te verkopen en zonder inruil op de Diezel een serieuze korting vragen.

Sucses.


Gr. C.

Als mensen op marktplaats dingen als 'nieuw' neerzetten onder het motto 'slechts 2 maanden oud' met de nieuwprijs erbij denk ik niet dat ze realistisch bezig zijn. 2e hands = 2e hands op MP. Je krijgt gewoon de marktwaarde van een nette 2e hands variant van jouw amp ervoor. Heel misschien kom je een gek tegen, maar de kans lijkt me klein.

habberdoedas
6 november 2008, 13:43
Kwam een statesmanhead tegen op Markt Plaats en die vroeg er 1000 euri voor. Maar Max is de slechtse niet....gewoon ff onderhandelen met hem en als je er niet uitkomt gewoon een adv. op marklplaats, tweedehandnet, speurdersnl en gitaarmarkt zetten.

guitarkid
6 november 2008, 13:48
Als mensen op marktplaats dingen als 'nieuw' neerzetten onder het motto 'slechts 2 maanden oud' met de nieuwprijs erbij denk ik niet dat ze realistisch bezig zijn. 2e hands = 2e hands op MP. Je krijgt gewoon de marktwaarde van een nette 2e hands variant van jouw amp ervoor. Heel misschien kom je een gek tegen, maar de kans lijkt me klein.

Klopt, maar ik vind wel dat er verschil zit tussen een particulier die een versterker "als nieuw" verkoopt (we weten dan allemaal dat hij niet nieuw, maar in nieuwstaat is..) of een winkel die een versterker verkoopt als nieuw (want dat moet je aannemen).

Gr. C.

ColourofFire
6 november 2008, 14:59
Wat is overhead is deze context? Marge? Ken overhead alleen als overheadkosten. Volgens mij een beetje verkeerde term.

Maar nieuwprijs gaan ze zeker niet teruggeven. Maar je zult wel een nette prijs ervoor terugkrijgen. Normale inruil is ca. 50% bij winkels, als je pech hebt nog minder.

Sorry, haalde even de termen door de war :)


Maar ik denk serieus niet dat je er de nieuwprijs voor zal krijgen. Ik denk dat je dit moet zien als een situatie waaruit je een lesje moet leren...

zjanke
6 november 2008, 15:07
Ik zou het wel erg bedenkelijk vinden als een winkel een versterker van 3 maanden oud zou inruilen om als nieuw te verkopen, ook al is er optisch niets mis mee en zit hij in de originele verpakking.


Dus noemen ze hem 'demo' en verkopen ze hem met een korting van 10% op de oorspronkelijke prijs. Stel dat de oorspronkelijke marge 20% was, verdienen ze nog steeds 10%.
Omdat ze coulant zijn geweest verkopen ze ook nog eens een duurdere versterker (met de volle marge!) en krijgen ze goede mond-op-mond reclame, want de koper heeft bij inruil 'de nieuwwaarde' terug gekregen.

Kwestie van kansen zien....

ColourofFire
6 november 2008, 15:12
Dus noemen ze hem 'demo' en verkopen ze hem met een korting van 10% op de oorspronkelijke prijs. Stel dat de oorspronkelijke marge 20% was, verdienen ze nog steeds 10%.
Omdat ze coulant zijn geweest verkopen ze ook nog eens een duurdere versterker (met de volle marge!) en krijgen ze goede mond-op-mond reclame, want de koper heeft bij inruil 'de nieuwwaarde' terug gekregen.

Kwestie van kansen zien....

Mja, maar ze doen wel oneerlijk zaken. Iets wat 3 maanden in iemands bezit is geweest is geen demo. Dat kan ook doorverteld worden, en is juist weer slechte reclame.

robostrat
6 november 2008, 15:13
er wordt blijkbaar vergeten dat er 19% btw aan de staat afgedragen moet
worden op goederen (ook door max )
van particulier naar particulier hoeft dat niet...;)

Jeroen76
6 november 2008, 15:35
Mja, maar ze doen wel oneerlijk zaken. Iets wat 3 maanden in iemands bezit is geweest is geen demo. Dat kan ook doorverteld worden, en is juist weer slechte reclame.

Ik denk dat er voor heel wat winkels een marge is tussen eerlijke zaken en slim zakendoen en oneerlijke zaken.
Ik ken inderdaad wel zaken die zo'n versterker als Demo in de winkel zouden zetten. En als die versterker niet intensief gebruikt is en dus weinig speeluren heeft, weet ik ook niet of ik dat erg zou vinden. Als ik bij een winkel als bijvoorbeeld sound-house een versterker koop, weet ik ook dat hij bespeeld is, maar dan is het testen.

Jeroen.
(die wel voorstander is van eerlijke zaken, maar ook begrip wil hebben voor de keuzes van een winkelier)

ColourofFire
6 november 2008, 15:53
Ik denk dat er voor heel wat winkels een marge is tussen eerlijke zaken en slim zakendoen en oneerlijke zaken.
Ik ken inderdaad wel zaken die zo'n versterker als Demo in de winkel zouden zetten. En als die versterker niet intensief gebruikt is en dus weinig speeluren heeft, weet ik ook niet of ik dat erg zou vinden. Als ik bij een winkel als bijvoorbeeld sound-house een versterker koop, weet ik ook dat hij bespeeld is, maar dan is het testen.

Jeroen.
(die wel voorstander is van eerlijke zaken, maar ook begrip wil hebben voor de keuzes van een winkelier)

Ik zou behoorlijk pissig zijn als ik erachter zou komen dat mijn "demo model" eigenlijk al een keer verkocht is geweest, en dus gewoon een 2e handsje is. Wat niet weet wat niet deert, maar toch. Beetje schemerige manier van handelen. Hij kan dan wel maar 3 maanden oud zijn, maar er kan al enorm veel op gespeeld zijn, of opgetreden. Dat hoort niet zo te zijn bij een demo model, en de winkelier kan niet instaan voor de mooie blauwe ogen van degene die zegt dat dat niet gebeurd is vind ik.

guitarkid
6 november 2008, 16:15
Als ik bij een winkel als bijvoorbeeld sound-house een versterker koop, weet ik ook dat hij bespeeld is, maar dan is het testen.

Jeroen.
(die wel voorstander is van eerlijke zaken, maar ook begrip wil hebben voor de keuzes van een winkelier)

Da's op zich wel waar (en we zijn natuurlijk allemaal voorstander van eerlijk zaken doen). Sommige nieuwe versterkers in de winkel hebben inderdaad meer uren gedraaid dan menig drie maanden oude versterker, nieuw verkocht in doos. :) Maar ja, zo werkt het. Of je moet de winkel om zo'n nieuw exemplaar in doos vragen. Zul je zien dat daar, thuisgekomen, nou net wat mee is... :mad: Dus toch maar eerst testen !!!!
Bij een aantal zaken in Duitsland (Music Store/Thomann), waar ik regelmatig via internet koop, noemen ze vrijwel onbespeelde teruggebrachte zaken "retour". Je weet dat het verkocht is geweest, maar je krijgt volledige garantie en een korting die interessant genoeg kan zijn. Soms mist alleen de originele verpakking, maar ach..., wie bewaart die?
Misschien moeten we de term "net ingespeeld" maar gaan introduceren.... :)

Gr. C.

PS. Doe de groeten aan Tjeerd....! :noob:

Johannes
6 november 2008, 16:33
wat een speculatie mensen :)

Als je wil weten wat je ervoor krijgt als je m inruilt voor een Diezel bij maxguitars, waag es een telefoontje aan maxguitars.

Wil je weten wat ie waard is op marktplaats... maak een ad, en wacht een poosje?

Zeg ik nu iets heel geks?

guitarkid
6 november 2008, 17:06
wat een speculatie mensen :)

Als je wil weten wat je ervoor krijgt als je m inruilt voor een Diezel bij maxguitars, waag es een telefoontje aan maxguitars.
Wil je weten wat ie waard is op marktplaats... maak een ad, en wacht een poosje?
Zeg ik nu iets heel geks?

Nee, integendeel..! Maar de inhoud van deze topic heeft zich inmiddels wat gewijzigd..! ;)
Ach, al postende kom je op van alles!!

Gr. C.

almarvk
6 november 2008, 18:17
Wat een gedoe door iemand die alleen nog maar het topic opent...

Fiendish
6 november 2008, 20:37
Ik zeg, gewoon terug naar de max en kijken wat er te regelen valt, meer als 50% van de aankoopprijs zul je er sowieso niet voor terugkrijgen, maar bij inruilen tegen een andere amp word je meestal wel gematst met een aardige korting oid.

Johannes
7 november 2008, 02:32
...meer dan 50% van de aankoopprijs zul je er sowieso niet voor terugkrijgen...

Hoe weet je dat? Of is het een vermoeden?