PDA

View Full Version : Welke bigsby op een oude crucianelli?



treblemaster
6 november 2008, 09:43
Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
http://www.fetishguitars.com/img/crucianelli/florentine/kristian01.jpg

Mr.Fingers
6 november 2008, 10:39
Als het een fullhollow is zou ik gaan voor de B3 ipv de B6 of B7. Die heeft geen rollerbar, maar daarvoor hoeft dan ook niet in het bovenblad geboord te worden.

treblemaster
6 november 2008, 10:56
Ja, de B3 was ik helemaal vergeten...dom van me.

wietse
6 november 2008, 11:23
Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
http://www.fetishguitars.com/img/crucianelli/florentine/kristian01.jpg

die gitaar heeft ook een tremelo, alleen de arm mist.
en geen collectorsitem?
vergis je daar niet in, het is een erg mooie gitaar en veel verzamelaars van italiaanse gitaren willen zoiets graag hebben.
vooral dit florentine model met batwing slagplaat.
als ik me niet vergis zit er waar die tremelo zit een paar gaten in de body, heb zelf een ES model gehad, dus als je die er afhaalt dan moet je sowieso de onderplaat laten zitten om die gaten af te dekken, en dan heb je een probleem met het installeren van de bigsby.
als je mazzel hebt dan dekt de bigsby de gaten af, je hebt gelijk dat de tremelo niet zo stevig aanvoelt, is hij ook niet ze willen nog wel eens stuk gaan.
maar met werkende en complete tremelo wel een stuk zeldzamer.

treblemaster
6 november 2008, 12:10
Breng me nou niet aan het twijfelen, Wietse ;)
Je hebt gelijk dat er 2 gaten zitten die niet worden afgedekt door de Bigsby...dat is wel een probleem.
Aan de andere kant, een deel van de tremelo ontbreekt. Ik heb wel de arm, maar dat stuk waar de veer in valt is weg. De breuk zit in het plaatje dat op de draaiarm zit bevestigd. Kan ik eventueel een ander plaatje voor maken, maar dan werkt de tremelo helaas nog niet.

wietse
6 november 2008, 12:51
Breng me nou niet aan het twijfelen, Wietse ;)
Je hebt gelijk dat er 2 gaten zitten die niet worden afgedekt door de Bigsby...dat is wel een probleem.
Aan de andere kant, een deel van de tremelo ontbreekt. Ik heb wel de arm, maar dat stuk waar de veer in valt is weg. De breuk zit in het plaatje dat op de draaiarm zit bevestigd. Kan ik eventueel een ander plaatje voor maken, maar dan werkt de tremelo helaas nog niet.

dat heb ik toen zo opgelost
http://www.wietsesguitars.nl/_wp_generated/wp4f169d66_0f.jpg

weg tremelo, asje er uit en een gewoon staartstuk er overheen, past precies er tussendoor.
en lekker goedkoop :D.

treblemaster
6 november 2008, 13:08
Daar was ik nog niet opgekomen ;).

Wietse, heb je misschien ook een foto van betere kwaliteit zodat ik wat kan inzoomen? je kan me ook e-mailen sjon75adhotmail.com

wietse
6 november 2008, 16:44
groter dan dit heb ik niet,

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/elitesnowbody.jpg

hezz
6 november 2008, 17:05
Ik heb een B6 op m'n archtop gitaar zitten, werkt erg goed en er hoeft niet in het bovenblad gebord te worden.

Saf
6 november 2008, 19:29
Ik zou ook nooit een bigsby op die elite/cruccianeli gitaar zetten. En zoals wietse zegt gee nverzamelaars object. Vind deze versie met de florentiense cutout het mooist (sorry Wietse) Zou mooi passen bij mijn elite bas man zo'n gitaar.

treblemaster
6 november 2008, 19:48
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga toch eerst maar eens met de dremel aan de gang op een oude prijzenbeker om een metalen plaatje te bewerken zodat ik de originele brug kan maken (zonder tremelo dan). Eens kijken of dat werkt....

wietse
6 november 2008, 21:08
Ik zou ook nooit een bigsby op die elite/cruccianeli gitaar zetten. En zoals wietse zegt gee nverzamelaars object. Vind deze versie met de florentiense cutout het mooist (sorry Wietse) Zou mooi passen bij mijn elite bas man zo'n gitaar.

waarom sorry?
ik vind deze ook het mooist.
en het is geen zwaar verzamel object, maar om te zeggen dat het geen verzamelobject is is teveel gezegd, ik wil hem wel bij de verzameling hebben dus al 1 verzamelaar die gek genoeg is :D.

Saf
6 november 2008, 21:21
maak er 2 van zo mooi zijn naast mij nbas heb ik een setje. Staat er trouwens ook eentje op ebay.de

Swaag
6 november 2008, 22:46
Ja, ik zou 'm ook wel willen hebben. Koesteren dat ding!

Arienelis
26 november 2008, 01:00
Ik zou al gelukkig worden van de vibratorestjes!

wietse
26 november 2008, 08:52
Ik zou al gelukkig worden van de vibratorestjes!

jij bent snel tevreden he arjen?

Arienelis
26 november 2008, 22:54
Bescheidenheid siert de mens, en je zou toevallig maar net iets nodig kunnen hebben

Saf
26 november 2008, 23:10
Dat is de mentaliteit, je zou het eens ooit nodig hebben, heb zo ook bakken met onderdelen. Altijd lastig om ze te verkopen. Want je weet nooit of je ze zelf niet volgende week nodig hebt. Feit bijkt echter dat er meer in die bakken bijkomt dan er uit gaat. Zelfs onderdelen van gitaren die ik zeker nooit in mijn bezit zal hebben. (wat moet ik bijvoorbeeld met een 7 snarige licenced floyd rose?).

Maar wel als je net dat ene onderdeel aan een maat van je gegeven hebt om zijn gitaar compleet te maken en ja de eerst volgende gitaar mist maar een klein onderdeeltje en je weet zeker dat je hebt of toch niet...

Mark@Vera
28 november 2008, 13:49
Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
http://www.fetishguitars.com/img/crucianelli/florentine/kristian01.jpg

Ik heb de bas versie hiervan. Enig idee wat hij waard is?

groet,
Mark

Saf
28 november 2008, 16:22
jij ook?, ik ook. Voor de mijne zie bij basgitaren het topic post je collectie. Die van mij is lichter en heeft geen burst. en is in erggoede staat, zolang er neit te vaak me optreed blijft hij ook wel zo.

Mark@Vera
28 november 2008, 16:37
Tof! Weet je dat die van jou ook te zien is in Pulp Fiction?

Maar wat moet ik aan de verzekering opgeven, qua waarde?

wietse
28 november 2008, 16:45
Tof! Weet je dat die van jou ook te zien is in Pulp Fiction?

Maar wat moet ik aan de verzekering opgeven, qua waarde?


niet zoveel, een paar honderd euro dan houdt het op, duur zijn ze (nog) niet, of je moet zoiets al willen kopen op een vintage beurs dan kostten ze het dubbele.

Saf
28 november 2008, 17:10
ik denk voor een goed exemplaar op de tweedehandsmarkt in nederland rond de 300, misschien meer. Maar dan moet je wel net het geluk hebben die gek te treffen die er eentje wil.

Zit er overigens een elite bas in pulp fiction? Wtf!

Mark@Vera
28 november 2008, 17:21
Zit er overigens een elite bas in pulp fiction? Wtf!

In de pawnshop waar Bruce Willis in rent, op de vlucht voor "Marcellus Wallace".