PDA

View Full Version : Welke bigsby op een oude crucianelli?



treblemaster
6 november 2008, 09:43
Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
http://www.fetishguitars.com/img/crucianelli/florentine/kristian01.jpg

Mr.Fingers
6 november 2008, 10:39
Als het een fullhollow is zou ik gaan voor de B3 ipv de B6 of B7. Die heeft geen rollerbar, maar daarvoor hoeft dan ook niet in het bovenblad geboord te worden.

treblemaster
6 november 2008, 10:56
Ja, de B3 was ik helemaal vergeten...dom van me.

wietse
6 november 2008, 11:23
Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
http://www.fetishguitars.com/img/crucianelli/florentine/kristian01.jpg

die gitaar heeft ook een tremelo, alleen de arm mist.
en geen collectorsitem?
vergis je daar niet in, het is een erg mooie gitaar en veel verzamelaars van italiaanse gitaren willen zoiets graag hebben.
vooral dit florentine model met batwing slagplaat.