PDA

View Full Version : line 6 variax 300 steel



tomholp
6 november 2008, 01:35
Ik denk er over om de line 6 variax 300 (steel string) gitaar te kopen.

http://line6.com/variaxacoustic300/index.html?utm_source=Index&utm_medium=DropDown&utm_campaign=Variax+Acoustic+300

Nu had ik wel graag geweten op welke versterker deze gitaar dient aangesloten te worden? Unplugged komt er weinig sound uit heb ik vernomen.

Welke versterker (rond de 30 Watt) is me aan te raden?

Ik had gedacht aan een marshall DFX30.

Erik70
6 november 2008, 01:48
Niet doen !! Die DFX30 is eigenlijk sowieso rommel. (sorry voor de MG-series fans....als hij er is) Een acoustische gitaar komt het beste tot zijn recht of rechtstreeks in de pa of via een versterker ontworpen voor acoustische instrumenten.
Als je echt een marshall wil hebben ze de AS50D acoustic. Maar veel andere merken hebben ook amps voor dit doel en ook in redelijke prijsklassen.
Een "gewone versterker"kan natuurlkijk wel, maar ik vind het over het algemeen echt niet klinken.

tomholp
6 november 2008, 01:54
Niet doen !! Die DFX30 is eigenlijk sowieso rommel. (sorry voor de MG-series fans....als hij er is) Een acoustische gitaar komt het beste tot zijn recht of rechtstreeks in de pa of via een versterker ontworpen voor acoustische instrumenten.
Als je echt een marshall wil hebben ze de AS50D acoustic. Maar veel andere merken hebben ook amps voor dit doel en ook in redelijke prijsklassen.
Een "gewone versterker"kan natuurlkijk wel, maar ik vind het over het algemeen echt niet klinken.

Dus je raadt me zeker een akoestische versterker aan?

Wat is PA? (ik heb dat al meermaals gelezen op het forum maar ben daar niet echt in thuis)

tomholp
6 november 2008, 02:10
ik heb er zo wat twee gevonden momenteel die wat in mijn budget passen

1. Roland Cube Street BK

2. Laney LA 30C

Zijn deze wat?

Is behringer ook een goed merk?

peter_heijnen
6 november 2008, 08:56
Kort door de bocht: het PA is het geluidssysteem waarmee het zaalgeluid wordt gemaakt.
Dus zeg maar die twee zuilen van speakers, een links de andere rechts van het podium, die je bij ieder concert ziet.

telecastermaster
6 november 2008, 09:34
Wat kost dat nou, zo'n Line 6?

tomholp
6 november 2008, 11:28
Wat kost dat nou, zo'n Line 6?

Bij een lokale shop in Belgie kost deze 399 Euro.

dede
6 november 2008, 20:55
Die Behringer zou ik niet doen, nog niet veel goeds van gehoor, zelf heb ik een Marshall AS50D en ben der zeer tevreden van.

AER ook goed
Roland ook goed.

Ik merk wel dat toch wat mensen hun Variax na een tijd terug van de hand doen, der staat er weer eentje op 2de hands als ik me niet vergis.

Groeten, Danny

:B

blindfaith85
6 november 2008, 22:15
Weet je zeker dat je hem wild? heb je hem al bespeeld? heb er keer 1 in mijn handen gehad en was echt ruk! slechte afstellingen bespelbaarheid. om over het geluid maar te zwijgen, voor de pietjeprecieses ik heb ze op verschillende amps geprobeerd