PDA

View Full Version : Rubber tast de lak aan van gibsons ?



Dude
7 maart 2003, 10:30
ok, een veel besproken onderwerp maar nooit echt verduidelijking in gehad, rubber van standraards zou de nitroceluloise lak van gibsons aantasten. Wat is jullie mening / ervaring ?
ik heb nu dus een standaard voor 3 gitaren gekocht en wil mijn gibson er wel inhebben enzo...

Phyrexian
7 maart 2003, 10:36
Ik heb ooit zoiets gelezen... op de standaard van Stagg die ik verleden week kocht stond ook zo'n vermelding. 'Oppassen met bepaalde finishes tov het rubber van de standaard'...

staartmans
7 maart 2003, 10:40
sommige rubbers/verwerkingen daarvan kunnen de celluloselak van Gibsons aantasten. Ik heb er zelf een met een grote aangetaste plek op de achterkant van de body.
Geen risco nemen: leg een handdoek of iets van katoen over het rubber van je standaard of hanger aan de muur!

Greetz, Martino!

Marc Oblivian
7 maart 2003, 10:41
Maakt t uit: je kan toch gewoon het zekere voor t onzekere nemen en je Gibs. beschermen.
Dat kan nooit kwaad en is nauwelijks extra moeite..
De gitaar is het iig waard

Droffie
7 maart 2003, 12:23
Idd kan het rubber reageren met de Nitro lak van LP's.
Gewoon katoen om de raakvlakken wikkelen.

Om zeker te weten dat 't goed gaat gewoon de gitaar in de koffer houden.
Is ie toch het beste beschermd.

Negative K3 fan
7 maart 2003, 14:10
Dat is juist extra leuk als er slijtage plekken opkomen.

Negative K3 fan
7 maart 2003, 14:10
Dat is juist extra leuk als er slijtage plekken opkomen.

dungekste
7 maart 2003, 14:46
Rubber tast idd de lak aan met als gevolg doffe plekken. Nogal zonde.

guitarmusicman
7 maart 2003, 18:55
Dit is gruwelijk....het is dan wel van acoustische gitaren maar het effect is ongeveer hetzelfde...(shokerende beelden :grin: )
http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/GenMaint/Vinyl/vinyl.html

sash
7 maart 2003, 19:04
Lijkt op genitale herpes ofzo die eerste :grin:

Anders Destium
7 maart 2003, 19:24
Geldt dit alleen voor Gibsons? Ik denk dat ik mijn transgelakte gitaren nu helemaal nooit meer uit de koffer durf te halen :sad:

Negative K3 fan
7 maart 2003, 19:34
Op 2003-03-07 18:55, schreef guitarmusicman:
Dit is gruwelijk....het is dan wel van acoustische gitaren maar het effect is ongeveer hetzelfde...(shokerende beelden :grin: )
http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/GenMaint/Vinyl/vinyl.html


Tss, gewoon een beetje bijschuren en hij gaat weer jaren mee :smile:

dieks
7 maart 2003, 19:36
geldt voor alle gitaren met nitrocellulose lak, maar niet voor alle soorten rubber

Braindead
7 maart 2003, 20:53
Dat gebeurd toch niet met gitaren met polyester lak of wel?

FragDaddy
8 maart 2003, 16:09
nee. gebeurt alleen met nitrocellulose lak. die is namelijk veel zachter en dunner dan de keiharde poly-lakken die op veel gitaren zitten.

de beste remedie is je gibson gewoon in zijn koffer te laten wonen als je niet speelt. ook goede bescherming tegen omvallen. hebbie wel eens gezien wat er met de kop van de meeste gibsons gebeurd als ie van zijn standaard valt en op zijn kop land?

dieks
8 maart 2003, 23:52
de beste remedie is je gibson gewoon in zijn koffer te laten wonen als je niet speelt. ook goede bescherming tegen omvallen. hebbie wel eens gezien wat er met de kop van de meeste gibsons gebeurd als ie van zijn standaard valt en op zijn kop land?

*ril*

Braindead
9 maart 2003, 15:31
Op 2003-03-08 16:09, schreef FragDaddy:
nee. gebeurt alleen met nitrocellulose lak. die is namelijk veel zachter en dunner dan de keiharde poly-lakken die op veel gitaren zitten.

de beste remedie is je gibson gewoon in zijn koffer te laten wonen als je niet speelt. ook goede bescherming tegen omvallen. hebbie wel eens gezien wat er met de kop van de meeste gibsons gebeurd als ie van zijn standaard valt en op zijn kop land?


Nee, plaats ff een fotootje. :smile: